کد خبر 1131151
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آموزش سواد سایبری درباره ثبت ۳۷۹ هزار لایک برای یک خبر دروغ نوشت: ماجرا از آنجا کلید خورد که دونالد ترامپ از مایک پمپئو انتقاد کرد که چرا ایمیل‌های هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ را منتشر نکرده است و مایک پمپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد در اولین فرصت ممکن و احتمالا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این ایمیل‌ها منتشر خواهد کرد.

حال با وجود اینکه هنوز متن یا ایمیل تازه‌ای از کلینتون منتشر نشده است، جریان رسانه‌های معاند در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان با پیگیری هشتگ ایمیل‌های هیلاری با ۱۷٫۶۶۶ تکرار، اقدام به تولید دیس اینفورمیشن و اخبار جعلی و تصاویر ساختگی کرده اند. محتواهایی که طبق رصد دیتاک با ۶۹٫۴۰۰  توییت و ۵۷٫۵ هزار ریتوئیت همراهی شده و در کمال تعجب این محتواهای جعلی بیش از ۳۷۹ هزار لایک دریافت کرده اند.  

این متن‌ها و تصاویر عجیب و غریب و ادعاهای غیر واقعی تا جایی پیش رفته است که یورونیوز به نقل از وب‌سایت فارن پالسی نوشته است: ما هنوز نمی‌دانیم قرار است چه میزان از ایمیل‌های خانم کلینتون در زمان حضور او به عنوان وزیر امور خارجه منتشر شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم محدودیت‌های موضوعی در خصوص انتشار وجود خواهد داشت یا خیر؟

این محتواهای ساختگی سعی در القای موضوع همکاری و حمایت آمریکا و ایران از داعش و ... را دارند که البته این ادعای غیرواقعی از سوی یورونیوز «طبیعتا واقعی نیست» خوانده و عنوان شد اساسا هنوز ایمیلی منتشر نشده که از میان آنها اسنادی استخراج شود.

منتشرکنندگان چنین ادعایی برای معتبرسازی محتوای خود لینک‌هایی را نیز منتشر کرده اند که با مراجعه به همگی آنها متوجه خواهیم شد محتواها اولا بی ربط به ادعای مطروحه و دوما بسیار قدیمی هستند.

این گاف‌ها و تلاش‌های رسانه‌های مورد حمایت مخالفان جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها عنوان کردند به جز چندین سایت و خبرگزاری که آنها هم فریب خوردند، هیچ رسانه دیگری این موضوع را پوشش نداده بود و ماجرا به حساب‌های کاربری غیر واقعی در توییتر و کانال‌های تلگرامی با مبدا نامشخص در تلگرام محدود ماند، چرا که اساسا خبری وجود نداشت که مورد توجه قرار گیرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 3
    فیک (انگلیسی) = ساختگی / گاف (فرانسوی) = سوتی
  • LB ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    3 1
    متاسفانه عده ای جاهل طوری شده اند هر مطلبی علیه نظام باشه نخوانده و نیاندیشیده لایک می کنندو برایشان می شود وحی منزل! خود طرف هم بیاد بگه دروغ گفتم، میگن نه غلط کردی، تو کتک خوردی شکنجه شدی داری دروغ میگی! اون راست بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس