کد خبر 1130985
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
عکس/ عزاداری شب شهادت امام حسن(ع) و رحلت پیامبر(ص)

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان گفت: رییس جمهور فرانسه در مواجه با چالش‌های متعددی نتوانسته کشور خود را به درستی هدایت و مشکلات را حل کند به این دلیل ناچار به انحراف افکار عمومی است.

به گزارش مشرق، محسن پاک‌آیین، ضمن محکوم کردن لایحه پیشنهادی دولت فرانسه در مورد محدودسازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام‌زدایی اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد ایدئولوژی حاکم در اروپا (لیبرال دموکراسی) که انقلاب فرانسه جلودار آن بود و سعی می‌کرد با نام دموکراسی ارتش‌های فکری خود را توسعه بدهد از نظر رفتاری و نظری با شکست مواجه شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به دلایل نظری اقدام فرانسه در محدودسازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام‌زدایی گفت: از لحاظ نظری مشخص است اندیشه «لیبرال دموکراسی» دیگر نمی‌تواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد؛ چرا که این اندیشه مبتنی بر خدازدایی و اومانیسم و به دنبال جانشین کردن انسان در جایگاه خداست؛ تا دین را از بین ببرد و سکولاریسم را جایگزین آن کند.

بیشتر بخوانید:

تفکر سرمایه‌داری در نقطه مقابل آموزه‌های اسلام قرار دارد

وی با بیان اینکه اندیشه «لیبرال دموکراسی» به طور بی‌قید و شرط به آزادی‌های انسانی اعتقاد دارد تاکید کرد: این عدم محدودیت برای آزادی انسان مشکلات متعددی را برای اروپا ایجاد کرده و مسائلی همچون همجنس‌گرایی، ازدواج محارم با یکدیگر، عقیم کردن انسان‌ها به صورت داوطلبانه و  غیره باعث ایجاد مشکلات جدی حقوق بشری برای غرب و اروپا شده است.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان به دلایل رفتاری اقدام فرانسه در محدودسازی فعالیت‌های اسلامی و اسلام‌زدایی اشاره کرد و ادامه داد: برخورد غرب و اروپا با حوادث روی داده در جهان نشان می‌دهد آن‌ها منافع کشور خود را به ارزش‌های اخلاقی و انسانی ترجیح می‌دهند به عنوان مثال در حمله و تجاوز عربستان سعودی به یمن به دلیل فروش اسلحه به این کشور چشم خود را به کشته شدن مردم بیگناه یمن می‌بندند.

پاک‌آیین در مثالی دیگر به خلق تروریسم در سوریه و عراق توسط رژیم امریکا اشاره و بیان کرد: اروپایی‌ها نه تنها مقابله جدی با تروریسم نکردند بلکه در جایی که منافع آن‌ها ایجاب می‌کرد با تروریسم همراه شدند و در سوریه و عراق علیه دولت‌های آن جبهه گرفتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به چشم‌پوشی اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: در افغانستان نیز بیش از ده سال ناتو را وارد کردند و از نظر رفتاری مشاهده می‌کنیم که پایه‌های «لیبرال دموکراسی» در دنیا تضعیف شده است.

وی ادامه داد: اروپا و غرب بعد از انقلاب فرانسه مسئله آزادی بیان را مطرح کرد در صورتی که درباره هولوکاست اجازه تحقیق به هیچ کس نمی‌دهد و به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی مخالفان هولوکاست را زندانی و شکنجه می‌کنند و این به طور جدی اندیشه «لیبرال دموکراسی» را به چالش کشیده و نماد شکست انقلاب فرانسه است.

پاک‌آیین ضمن اشاره به اینکه به دلیل فقدان ایدئولوژیک در اروپا و جهان مردم دنیا به معنویت رو کرده‌اند، گفت: مردم در این مسیر اسلام را انتخاب کردند. به اعتراف غربی‌ها رشد اسلام در میان ادیان الهی به شدت و با فاصله زیادی در حال گسترش است و موفقیت‌های جهان اسلام در مبارزه با ظلم، حق‌طلبی و استعمار جاذبه‌های زیادی را برای مردم داشته و آن‌ها را جذب کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: جدیت حضور سید حسن نصرالله در لبنان در مبارزه با اشغالگران فلسطین باعث شده مردم دنیا به اسلام توجه کنند.

وی گفت: طی ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی به تاسی از اسلام توانسته با قدرت‌های بزرگ مقابله و کشور خود را تبدیل به یک کشور مطرح در جهان کند که این موضوع عاملی برای گرایش شدید مردم به اسلام است. به این دلیل فرانسه به نیابت از دیگر کشورهای غربی به دنبال مبارزه با اسلام است اتفاقی که به نظر نمی‌رسد موفق شده باشد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان افزود: اقدامات تخریبی اروپا و غرب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه اسلام شروع شده و با انتشار کاریکاتورهای سخیف و ... ادامه پیدا می‌کند که نه تنها نتوانسته اسلام را تضعیف کند بلکه باعث نوعی انزجار از تفکر موجود در غرب و فرانسه شده است.

پاک آیین با بیان اینکه رییس جمهور فرانسه امروز در مواجه با چالش‌های متعددی نتوانسته کشور خود را به درستی هدایت و مشکلات را حل کند، اظهار کرد: به این دلیل ناچار به انجام اقداماتی است تا افکار عمومی را در برابر کوتاهی خود فریب دهد و منحرف کند؛ لذا بحث اسلام‌زدایی را مطرح کرده است و نه تنها اینگونه اقدامات به جایی نمی‌رسد بلکه باعث رشد و توسعه اسلام خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس TH ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 15
    غرب اگر می خواست گرایش به مسیحیت زیاد بشود شرط تابعیت کشورهای روپایی را گرایش به آن دین قرار می داد آن موقع نصف ایران هم مسیحی می شدند.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    17 0
    اسلام واقعا کامل ترین دین دنیاس و مردم واقعا اگه ب دور از تبلیغات منفی گسترده غرب تفکر کنن، اسلامو میپذیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس