کد خبر 1130735
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
مسکن - کراپ‌شده

بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش مشرق، مطابق آخرین اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی، هزینه ساخت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری است.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص با بیان اینکه نظام فنی کشور ملاک تعیین قیمت واحدهای مسکونی ملی است گفت: بر اساس فهرست بها با تعدیل‌های سه ماهه دوم، متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با نوسان ۵ درصد افزایش یا ۱۰ درصد کاهش به استان‌ها این اختیار تفویض شده است تا بر اساس این معیارها برنامه ریزی و محاسبه را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

زمین متری ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان

 از طرف دیگر بر اساس برآوردهای اوایل دی ماه سال گذشته، قیمت هر متر زمین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده که متقاضیان در اقساط ۱۰ سال پرداخت خواهند کرد. آورده اولیه هر متقاضی نیز در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است.

تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد با دوره مشارکت دو ساله و مدت بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود. با این حساب در حال حاضر وام بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی و آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان تکافوی ساخت یک واحد ۵۲ متری را می‌دهد.

افراد حقیقی هم می توانند مسکن ملی بسازند

متقاضیانی که قصد دارند در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت و ساز کنند اگر شرایط پنج گانه این طرح از جمله سبز بودن فرم «ج» را داشته باشند می توانند به شکل گروهی تقاضای دریافت زمین دولتی بدهند و با استفاده از آورده خود و وام حداکثر ۱۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد صاحب خانه شوند.

طرح اقدام ملی مسکن در قالبهای متنوعی طراحی شده که از جمله آنها می توان به ثبت نام از متقاضیان، پروژه های مشارکتی با پیمانکاران، انعقاد تفاهمنامه با دستگاههای دولتی، تشکیل تعاونی و تشکیل گروههای چند نفره اشاره کرد. در قالب گروهی زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا خودشان پروانه بگیرند و تولید مسکن کنند. گفته می شود در این قالب، تعداد قابل توجهی از واحدها که ساختشان از سال گذشته شروع شده به مرحله افتتاح رسیده است.

برخورداری از مسکن ملی شرایطی دارد که از جمله آنها می توان به عدم استفاده از زمین و مسکن دولتی از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، عدم مالکیت از سال ۱۳۸۴ تا کنون، سکونت پنج ساله در شهر یا شهرهای اطراف مورد تقاضا و سرپرست خانوار بودن اشاره کرد.

بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی مسکن برای درآمدهای مختلف پیش‌بینی شده است. در این طرح در شهرهایی که دولت دارای زمین باشد و قیمت زمین بر اساس ضوابط قانونی اجازه دهد، زمین ۹۹ ساله اجاره داده می‌شود. همچنین، در شهرهایی که قیمت زمین دولتی بیشتر از جزئیاتی است که در قانون آمده، واگذاری به شیوه فروش اقساطی انجام می‌شود که در عین حال این شیوه ارزش افزوده بسیار خوبی برای متقاضیان ایجاد می‌کند. به گفته وی، زمین‌هایی که گرانقیمت‌تر هستند و شرایط خاص دارند به صورت مشارکت با سازندگان ساخته می‌شود.

وعده افتتاح مسکن ملی در آبان ماه

شهریوماه سال گذشته طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به روزهای افتتاح نزدیک شده و بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، روز اول آبان ماه پروژه های آماده شده مسکن ملی در چهار بخش با حضور رئیس جمهور  به بهره برداری می رسد. پیش از این وزارت راه و شهرسازی تیرماه و مرداد ماه را زمان افتتاح مسکن ملی اعلام کرده بود که بنا به دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا محقق نشد. گفته می‌شود در شهر جدید پرند ۱۲۴۶ واحد مسکن ملی، در هشتگرد ۹۶ واحد و در گلبهار ۳۰۰ واحد با ارزش حدود ۵۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 2
    دلتون خوش گجا میدن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 0
    18 درصد چه خبره
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 1
    باید ۵۰۰ میلیون بدی تا مسکن ملی بهت بدن
  • عبدالهی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    چرا از بعضها چهل میلیون از بعضها چهل ونه میلیون
    • پرنیا IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 0
      ما قم ۶۰ دادیم
  • کیوان همتی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    ندارم
  • امیر علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    این مسکن مال کیا هست در آمد ما که به این ها نمیرسه ما به زور در آمدمون رو تومن تومن افزایش می دیم همه چیز هزار تومن هزار تومن بالا میره با این طرح های ناقص که معلومم نیست کی اجرایی بشه چطوری اجرایی بشه ؟پول زمین تو بیابون ها چقدره ؟وام بانکی هم که سودش ظاهرا 18 درصده ولی واقعیتش خیلی بیشتره من که این سود بانکی رو حروم می دونم نمیخوام عطایش رو به همین دولت مردهای بی عرضه بخشیدم ....امان از بی عرضه گی ،عدم توانایی و ادعا های مسخره
  • خانه بدوش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    مسکن میلی متری چند؟ تو رو خدا نگاه کن مسکن انقدر گرون شده که بجای متر مربع باید از میلی متر مربع استفاده کنیم چون کسی زورش نمیرسه متر مربع خونه بخره . مشرق نیوزم میگه مسکن میلی متری چند؟
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      نه اشتباه خوندی مشرق نیوز نوشته مُسَکّن ( مثل استامینوقن ) میلی متری چند؟ تو هم دیگه انقدر غلو و درشتنمایی نکن درسته مَسکَن خیلی گرونه ولی نه در حدی که قدرت خرید مردم میلی متر مربع باشه . حالا مُسَکّنی مثل استامینوفن اگه دونه ای 300 تا یک تومنی باشه اگرم فرض کنیم سطحش یک سانتی متر مربع باشه هر میلی متر مربع استامینوفن پولش 3 تا یک تومنی میشه . این با عقل بیشتر جور در میاد تا مَسکَن میلی متری
  • کارشناس.اقتصادی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    سلام.دولت.زمین.میدهد.و.وام.۱۰۰ملیونی.هم.میدهد.بهترین.راه.برای.خانه.دار.شدن.افراد.هست.دولت.در.شهرها.زمین.زیاد.دارد.به.مردم.با.برنامه.ریزی.محلی.و.فوریت.پیش.بسوی.صاحب.خانه.شدن.انشاالله.
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    مسکن ملی یعنی اینکه هرکسی جز ملت ایران هست توان خرید اون را داشته باشه در دولت آقای روحانی حتی یک آجر برای خانه دارشدن مردم گذاشته نشد بلکه باایجاد شرایط سخت اقتصادی برای مردم خیلی ها هم مستاجر شدن مسکن مهر شاید بیشتر شبیه مسکن ملی بود که اونهم چون بنیانگذارش احمدی نژاد بود مورد غضب دولت روحانی قرار گرفت دولتی که ۷سال کاری برای مسکن مردم نکرده دراین پایان مدت باقیمانده اعتبارش هم کاری نمیکنه باید مجلس قانونی تصویب کنه مثلا هر دولت سالانه تعداد مشخصی مسکن تولید کنه وبه مستاجران بده واگر درسالی اینکار رانکرد باید ریس جمهور برکنار بشه همین تنها راهش اینکه مجلس چوب بالاسر دولتها نگه داره
  • کوروش رضایی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    بی خیال دروغ شاخ دم نداره یعنی من تو پرند ۲۳۰ میلیون میتونم خونه بخرم شا بفروش من میخرم ۵۰ میلیون دست خوش بهت میدم
  • بینام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    الان تو شهر ما ۱۱موقعیت رو در شهر اعلام کردن که از این ۱۱موقعیت تنها یکیش مکانش خوب هست که اونم ۲۶۰میلیون برا زمین و ۳۰۰م برا ساختش غیر از هزینه پروانه ساخت، برق، گاز، اب ، تلفن و ... تنها یک ۴ دیواری میخان بسازند اونم در خونه های ۴ طبقه که هر طبق دو واحد هست ۱۱۰ و ۸۰ متر، یعنی فرقی نمیکنه تو ۸۰متر بگیری یا ۱۱۰متر. قیمت یکیه.
  • حمید سعیدی پاریزی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    با سلامنوشته درانتظار استعلام تا کی باید منتظر استعلام بمانیم ۳ فرزند بزرگ دم بخت دارم لطفا برامون کاری انجام بدین پول اورده آماده هست
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      باید برید اداره راه و شهر سازی درست میکنن.
  • احمدفیروزی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    آقا من مسکن ملی ثبت نام کردم الان نمیتونم بدم پول حالا میخوام ودیعه مسکن ثبت نام کنم میگن نمیشه حال چه کار کنم بابا این چکاری چرا اذیت میکنید به درد مردم برسید
  • یوسف دهقانزاده IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام برا ما الان آورده ۴۰ تومن و واریز کردیم بیشتر از دو ماه فقط نوشته تخصیص پروژه همونجا مونده یعنی چی پس چرا هیچ خبری نیست لطفا پیگیری کنید.
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    انچنان رونق اقتصادی بکنم .که کسیم متوجه نشه.حداقل 20 برابر تورم.
  • ساکت هستم IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    من خانم سرپرست خانواده هستم اجاره خونه را بادرامدخیلی کم به سختی جمع میکنم از کجا پول چهل میلیون تومان و ام هیجده درصد بدیم واقعاً خیلی متاسفم
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا دورغ نیگن همع اونایی که زمین وخونه تو شهر وروستا داشتن اوند نا که زیر بار اجاره خونه نابود شدیم اسمون در نیومد معلون نیست کی به کیه دقیقا دارن میدن به نور چشمیشون خدایا نمی بخشیم نبخش
  • فریبرز IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    همون زمینی که دولت می‌خواد بده مجانی در اختیار مستاجر بذاره، خودشون هزینه بکنن، دیگه هیچ کس تو کار ملک دلالی نمیکنه، همه صاحب خانه میشن ودلال دیگه نمیتونه خون مردم را تو شیشه کنه با این کارها و باعث گران خونه بشه، بره دنبال یه شغل آبرومند، انشاءالله که هرچه زودتر این اتفاقات پیش بیاد،چون مردم ایران لیاقتش رو دارند.
  • نجات اسدی پاک IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    من هر کاری کردم ثبت نام کنم نشد دوباره برای ثبت نام کی اقدام کنم مستجری داره اذیتم میکنه
  • مریم ستاری IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    ایا ۲باره مسکن ملی ثبتنام کی میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس