طرح‌های اشغالگری‌ نتانیاهو اعتراض سازمان‌های اسرائیلی را نیز درآورد

یک سازمان مردم نهاد سرمزین های اشغالی روز چهارشنبه اعلام کرد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر با تصویب طرح ساخت صدها واحد شهرکسازی در کرانه باختری وعده‌های به دوستان جدید در حاشیه خلیج فارس مبنی بر پای

به گزارش مشرق از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، سازمان "صلح اکنون" که یک سازمان غیر دولتی اسرائیلی  و مخالف با احداث شهرکسازی‌هاست، در این باره نوشت که این اقدام تل‌آویو درحالی انجام می‌شود که براساس گزارش روزنامه "یدیعوت آحارانوت" نتانیاهو بشدت از سوی سران شهرک‌سازی‌های صهیونیست زیر فشار قرار دارد.

این سازمان مردم نهاد نوشت: پیش از موافقت کنست (پارلمان اسرائیل) با توافق صلح با امارات، نتانیاهو دوستان جدیدش در حاشیه خلیج [فارس] را در تنگنا قرار داده است.

براساس گزارش این سازمان، ساخت هزاران واحد شهرکسازی در کرانه باختری در واقع به معنای عملی کردن الحاق کرانه باختری رود اردن به اسرائیل است.

انتقاد سازمان صلح اکنون پس از آن روی می‌دهد که شورای عالی برنامه‌ریزی مدیریت عمران که [کمیته‌ای است که تمام اختیارات برای برنامه‌ریزی جهت احداث واحدهای شهرکسازی در کرانه باختری را در اختیار دارد، ساخت یکهزار و ۸۰۰ واحد شهرکسازی را تصویب کرده بود.

به گزارش یدیعوت آحارانوت، شورای مذکور پس از موافقت نتانیاهو با ساخت شهرکسازی، پس از هشت ماه بار دیگر تشکیل جلسه دادند.

پیش‌بینی می‌شود که شورای عالی برنامه‌ریزی مدیریت عمرانی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه نیز بار دیگر ساخت بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری را تصویب کند.

کنست امروز پنجشنبه برای بحث و تصویب پیمان عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی تشکیل خواهد شد.

در همین حال روزنامه "جروزالم پست" چاپ سرزمین‌های اشغالی در خبری چهارشنبه شب اعلام کرد که نتانیاهو بخش‌های محرمانه پیمان صلح با امارات را تا پیش از رأگیری درباره این پیمان در کنست فاش نخواهد کرد.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده بودند که توافق صلح با تل‌آویو برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته بود که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو چندی پیش گفته بود که طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است،  و تل‌آویو این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس