کد خبر 1130642
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
اسلام‌ستیزی در فرانسه| ده‌ها مسجد و مرکز آموزشی اسلامی بسته شدند

وزیر کشور فرانسه از بسته شدن ده‌ها مسجد و مراکز آموزشی اسلامی با ادعای مبارزه با افراط گرایی در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر کشور فرانسه  با ادعای تلاش در مبارزه با افراط گرایی مذهبی از بستن دستکم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داد.

بیشتر بخوانید:

به نوشته وبگاه «العربی» «جرالد دارمانان» وزیر کشور فرانسه روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی از بستن یک مسجد و یک مدرسه خصوصی در منطقه «هرالت» در ماه گذشته همراه با یک سازمان اسلامی در این منطقه خبر داد.

وزیر کشور فرانسه با اشاره به اخراج صدها تبعه خارجی از این کشور گفت: «باید ۲۳۱ خارجی که به طور غیرقانونی در فرانسه اقامت دارند و به اتهام افراط گرایی تحت تعقیب هستند را اخراج کنیم.»

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان حکومت فرانسه و جامعه مسلمان ساکن این کشور افزایش یافته است. «امانوئل ماکرون»  رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در یک سخنرانی ضد اسلامی  از نظارت دقیق دولت بر مدارس و بودجه مساجد خبر داد.

این لایحه دولت فرانسه به طور کلی درخصوص تقویت سکولاریسم و جدا کردن نهادهای مذهبی از دولت است اما مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت مساجد و مدارس مذهبی خصوصی وتقابل با ائمه جماعت دارای تابعیت خارجی در فرانسه را نیز در بر می‌گیرد.

سخنان ماکرون با واکنش بسیاری از جمله  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مواجه شد. رئیس جمهور ترکیه  همتای فرانسوی خود به خاطر اظهارات اخیر او درباره اسلام گلایه کرد و گفت که این سخنان آشکارا تحریک کننده بوده است.   «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مراسمی در «آنکارا» گفت: «سخنان ماکرون در شهری که اکثریت آن مسلمانان هستند فراتر از بی‌احترامی و یک تحریک آشکار است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 1
    این مشکلی نیست، فقط اگه اردوغان که خیلی هم آدم حسابش نمیکنم یه کلیسا رو بکنه مسجد دنیا زیر و رو میشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس