ظریف

وزیر خارجه کشورمان بر نقش فعال و سازنده ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت:حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می شود.

به گزارش مشرق، در تماس تلفنی روز گذشته محمد جواد ظریف با همتای ژاپنی، در مورد تحولات بین المللی، منطقه و روابط دوجانبه تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب سوگا به سمت نخست وزیر و همچنین انتصاب مجدد موته گی به سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت سوگا نیز ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

ظریف با اشاره به لزوم استفاده جمهوری اسلامی ایران از منابع ارزی خود در ژاپن، اعمال محدودیت‌های غیر قانونی توسط رژیم آمریکا در این مسیر را محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: از دولت ژاپن توقع داریم در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱، مانع از این اقدام غیر قانونی آمریکا شود.

وی همچنین از حمایت‌های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.

ظریف در خصوص برجام تاکید کرد: بسیار مهم است که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا طرف‌های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر نقش فعال و سازنده جمهور اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود: حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می‌شود.

موته گی از ارسال پیام تبریک ظریف تشکر کرده و بر تقویت همکاری‌ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت: موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است.

موتگی گفت: ژاپن همواره از برجام حمایت کرده و می‌نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • FR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    5 2
    دروغ نگو دروغگو بر جام را آوردید با کلی وعده و وعید حالا هم بابت تحریم دارو دروغ میگویی حقا که درو تخته با هم جورید حسن با ممد جواد مبارکه چه به هم میاین
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 2
    زمان تحریم تسلیحاتی پایان یافت روحانی به اسم برجام تمام کرد! جناب پرزیدنت! تحریم تسلیحاتی منقضی شده تو به لاشه برجام ربطش میدی؟ جالب اینجاست که تحریم ۱۰ساله تسلیحاتی ایران در زمان برجام تمام شده بود که با خودشیرینی ظریف و تیم مذاکره (بخوانید خیانت) ۵ سال دیگر این تحریم تمدید شد که مورد تعجب "سر گی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه قرار گرفت و مصاحبه‌ای جنجالی در این زمینه داشت! اینکه تمدید مجدد تحریم تسلیحاتی رای نیاورد حمایت اروپا از ایران نبود! بلکه میدانستند چین و روسیه حق وتو دارند و وتو خواهند کرد، لذا خود را هزینه وتو نکردند! آقای روحانی با دروغ کتمان واقعیت نکنید که مردم میفهمند! برجام جز ضرر، هیچ منفعتی نداشته!
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 3
    جناب ظریف این عاقبت کار خود شما و دولت زبان دنیا بلد است که همه چیز مردم را به مذاکره بازی و تحمیل برجام خسارت محض به کشور گره زدید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 0
    ماله کش اعظم
  • ش. AE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 2
    جناب وزیر تا کی منتظر باید بود چرا مقابله به مثل نمیکنید؟؟؟ منتظر قحطی در ایران هستید بایدن و ترامپ نداره اینا همه از سر تا پا به کرباس هستن باز همه میگن نر شما اصلاح طلبان میگید بدوش!!!!!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 1
    ظریف. با کی داری درددل میکنی؟ با اون رژیم ژاپن که دستش تو دست آمریکاس؟ خاک بر سر من که تو رو آدم حساب میکردم
  • SE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 1
    موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است! ژاپن ته پیازه خاورمیانه ست یا سرش ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس