عادل فردوسی پور

«خودکشی» شاید تعبیر دقیقی برای مهاجرت‌کنندگان باشد، چرا که شرایط آنتن و تلویزیون‌های خارجی برای کسی مثل فردوسی‌پور مانند آنچه او از صداوسیما به دست می‌آورد، نخواهد بود.

به گزارش مشرق،  اظهارات تازه عادل فردوسی‌پور پیرامون مساله مهاجرت، در شبکه‌های اجتماعی به یک «خودمرکزبینی» تمام‌عیار تعبیر شـد. به گــزارش «وطن امروز»، عادل فردوسی‌پور که بتازگی جایزه‌ای با عنوان Alumni Achivement Award۲۰۲۰‌  را در مراسم آنلاین انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده، در صحبت‌های کوتاهی تلویحا «مهاجرت» را توصیه کرده است. قابل تأمل اینکه فردوسی‌پور مساله مهاجرت را به خود پیوند ‌زده و گفته است: «سر کلاس‌هایم با بچه‌ها این مساله را مطرح می‌کردم که بمانید و مملکت‌تان را بسازید. بعد از اسفند ۹۷ که من را به شکل عجیب و غریبی گذاشتند کنار، سر کلاس بچه‌ها گفتند شما که می‌گفتید بمانید و مملکت را بسازید، شما را بعد از ۲۰ سال کنار گذاشتند، حالا جواب‌تان چیست؟ و من جوابی نداشتم بدهم».

بیشتر بخوانید:

عادل فردوسی پور! فاز اشتباه نگیر، رفته‌ها و مزدک‌ها پشیمانند!


واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی پیرامون این اظهارنظر مطرح شده است که برخی از آنها قابل تأمل بود. مثلا کاربری به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود: «از نگاه فردوسی‌پور ایران کشور خوبی است تا زمانی که او در تلویزیون آنتن داشته باشد!» و نگاه‌های مشابهی که به این موضوع از سوی کاربران مطرح شده و عمدتا با انتقاد از رویکرد و مواجهه فردوسی‌پور به مساله مهاجرت، خودمرکزبینی او را مورد اشاره قرار داده‌اند. برخی نیز تشویق به مهاجرت را توجیه رفتارهای احتمالی آینده فردوسی‌پور تلقی کرده‌اند. این اظهارنظر تازه او البته به عنوان فشار برای دریافت مجوز برنامه اینترنتی نیز تحلیل شده است.


عادل فردوسی‌پور طی ماه‌های پس از کنار گذاشته شدن از برنامه ۹۰ (در حالی که کماکان تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰را بر عهده دارد) تلاش‌های متفاوتی برای فشار برای بازگشت به آنتن انجام داد. او ابتدا با طرح انتقادهایی از تلویزیون، شبکه ۳ و تلاش‌های محفلی بر آن بود تا با فشار شبکه‌های اجتماعی و همراه کردن جریان رسانه‌ای، به شبکه ۳ بازگردد.

در ادامه تجربه برنامه اینترنتی او به‌رغم پروپاگاندای عجیب و غریب و غیرواقعی درباره تعداد مخاطب هم نتوانست فردوسی‌پور را در صدر خبرها نگه دارد. او حالا تلویحا مهاجرت را تایید کرده اما طبعا خود او از عاقبت آنان که پیش‌تر از او مهاجرت کرده‌اند آگاه است.

«خودکشی» شاید تعبیر دقیقی برای مهاجرت‌کنندگان باشد، چرا که شرایط آنتن و تلویزیون‌های خارجی برای کسی مثل فردوسی‌پور مانند آنچه او از صداوسیما به دست می‌آورد، نخواهد بود. شاید امروز بیش از هر زمان دیگری فردوسی‌پور متوجه این ماجرا شده است که اعتبار عمومی او، فارغ از تایید و تشویق‌های محفلی، منوط به حضور روی آنتن است. گفت‌وگوی اخیر او تاکیدی بر این گزاره بود. همه اینها در کنار هم مساله‌ای را یادآوری می‌کند و آن اینکه هر مجری با همه توانمندی‌هایی که دارد خود را نیازمند تلویزیون می‌داند. پس تلویزیون در مدیریت خود نباید به نحوی عمل کند که مجری یا گزارشگر پس از استفاده از همه امکانات او کمترین ضابطه قانونی را رعایت نکند.


نکته پایانی و مهم اینکه همه آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده است، نشان می‌دهد تلویزیون می‌تواند نقش مدیریتی خود را بخوبی ایفا کرده و در مقابل انحصارگرایی هر فردی در ساختار خودش بایستد و اجازه ندهد افراد با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی، رویکردهای جناحی- تبلیغاتی خود را پیگیری کنند.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    45 36
    خیلی از ما مردمی که از شامورتی بازی های فردوسی پور نمی توانیم لذت ببریم نه تنها از رفتنش ناراحت نمی شویم که در صورت افتادن این اتفاق شاکر هم خواهیم بود! حالا مثلاً آن زمانی که نامبرده دامشجویان را به ماندن تشویق می کرده است، چه قدر کلامش نافذ بوده است که به خاطر نصیحت او آن دانشجویان را از رفتن منصرف کرده باشد که حالا منتش را بر سر نظام می خواهد بگذارد!؟
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      4 6
      فردوسی پور دیگه تموم شده الان هی داره دست و پا میزنه ولی نمیدونه داره بیشتر فرو میره تا بیاد بالا
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    15 28
    عادول ما دول مصرف وراجی لگدچی هارا دارند اینها نه به درد داخل می خورند نه بدرد خارج
    • رضا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      1 0
      قدر زر زرگر بداند؟؟؟?؟؟?؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    29 15
    پس نشون دادی اون موقع که می گفتی بمونین و کشورتون رو بسازین واسه این بوده که اسکناس بهت می رسیده. اما الان که رفتی کنار دیگه کشور سیخی چند نه؟ افرادی حق دارن از وطن حرف بزنن ک تو سختی کنارش بمونن، همونا که براش سر میدن نه اونایی که تا منافعشون به خطر میفته همه چی یادشون میره. قبلا هم گفتم سلبریتی جماعت موافق و مخالف نداره. نباید گنده بشن. حزب باد به معنای واقعی کلمه هستن. حالا بماند از هر هزارتا یکی شاید به درد بخوره.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    38 45
    فزدوسی پور بهترین مجری و گزارشگر ایرانه
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      25 20
      فردوسی پور فقط یک مجری با استعداد معمولی است که در نبود رقبای جوان و مستعد اینقدر معروف شد
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      15 16
      بعد از فردوسی پور برنامه جایگزینش با کلی حمایت به رده هفتم رسیده در صورتی که نود سالها در صدر برنامه های تلویزیون بوده
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      10 5
      برنامه نود بالای ده سال پخش شد. سنگ ریزه هم بود اول میشد
  • سید IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    14 11
    خیلی از ما مردمی که از شامورتی بازی های فردوسی پور نمی توانیم لذت ببریم نه تنها از رفتنش ناراحت نمی شویم که در صورت افتادن این اتفاق شاکر هم خواهیم بود! مثلاً آن زمانی که نامبرده دانشجویان را به ماندن تشویق می کرده است، چه قدر کلامش نافذ بوده است که به خاطر نصیحت او آن دانشجویان را از رفتن منصرف کرده باشد که حالا منتش را بر سر نظام می خواهد بگذارد!؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    30 11
    منتش را نکشید. رفتنی بالاخره میره امروز نه فردا
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    20 16
    سنگ پا در برابر پررویی و طلبکاری این جماعت غباری بیش نیست
  • ارژنگ عباسی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    14 26
    عادل فرزند همین رسانه هستش. نود هم یکی از پرببینده ترین برنامه های صداسیما بود . اینکه عادل رو به خاطر هرچی جلو برنامش رو گرفتن برای تنبیه و یا هر چی هم برا صداسیما بد شد که مخاطب از دست داد و هم برای عادل که از آنتن گرفته شد. ولی به هر حال هم عادل نسبت به یکسری مسائل توجیه و تنبیه شد و هم صداسیما با برنامه جایگزین نتونست خلا عادل رو پرکنه. منطقی باشیم وقت بازگشت عادل هستش.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    34 18
    ایشان هم برود هیچ اتفاقی نمی افتد امروز بره بهتره تا فردا خدا کنه زودتر بره
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 3
    مسیله اینه که مدیران ما نمیتونن افراد با قابلیتی مثل عادل رو در چهار چوب تعریف شده و مفید برای کشور و رسانه قرار بدن و بعد از اینکه امثال عادل احساس نخبگی و مهم بودن میکنن شروع میکنن به تعیین تکلیف برای این مدیران و رسانه یا ورزش یا هنر
  • FI ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 6
    یک سال و نیم گذشت. چرا؟ چرا برنامه نود تعطیل شد؟
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      4 3
      دخالت برنامه ورزشی نود در امور سیاسی اون هم خیلی ناشیانه
  • حسین نصیری IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 7
    ما آذریها میگیم گیدنی ساخلاماغ الماز برو عزیزم مزدک رفت بجاش کرونا اومد توهم برو
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    7 6
    تغییر دید مخاطب از رسانه ملی به شبکه های ماهواره ای چیزیه که به ضرر صدا و سیما است ، به نظر شما با تعطیلی نود اون درصدی از مردم که لیگ برتر رو ندیدن تا این برنامه در ده برنامه اول صدا و سیما جا نداشته باشه چی رو نگاه میکردن؟
  • جعفر IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    12 3
    با فردوسی پور باید رفتار بهتری میکردند. حداقل مجوز برنامه اینترنتی بهش میدادن اینجور آزادی ها نباید محدود بشه
  • شراره IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    14 8
    گزارش فردوسی پور از همه بهتره
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    13 7
    عادل جاش تو قلب ماست و در حقش جفا کردن
  • حمید IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    7 11
    حال کردم فردوسی‌پور خود بزرگ‌بین رو با یه لگد انداختن بیرون دمش گرم هرکس اینکارو کرد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 4
    به گــزارش «وطن امروز» چه منبع معتبری یه گزارشم از کیهان میزدین نظر احاد جامعه لحاظ میشد ضمنا ننگ بر افسادات
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 9
    هررررررررررررررررری! هرکی میخواد بره، بره به سلامت...
  • حبيب IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام واقعا تحليل وطن امروز بي محتوا و از روي غرض ورزي است، بي احترامي به كسي كه براي ايران زحمت كشيده و به اين صورت به نقد كشيده شود در آرمان هاي انقلاب اسلامي نبوده و ان شاء اله نخواهد بود، لطفا اين مطلب رو برداريد، اين تحليل توهين به مخاطب است.
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 2
    دلیل محبوبیتی که میگن چی هست؟ مگه فردوسی پور چه کاری کرده که محبوب شده؟ این همه سال برنامه ۹۰ پخش شد آیا مشکلی از فوتبال حل شد یا شاهد مشکلات جدید بودیم؟ شما یه مانکن رو هم چند سال هفته ای یه بار بذار جلوی دوربین و پخش کن باور کنید همه بهش علاقه مند میشن
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 13
    خطاب به عادل: خر چه داند قیمت نقل و نبات
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      مودب باش
  • دانیال IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    برای اینکه عادل عادل شود و نود نود کلی هزینه حمایت فرصت از سوی مردم و مدیران صرف شده این نمونه بارز سرمایه سوزیست که افرادی مثل او را بی دلیل و توجیه موجه کنار بگذاریم خودزنی نکنیم
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    فردوسی پور از لحاظ کار مجری گری بهترین مجری فوتبالیه ایرانه اما در مسائلی دخالت میکرد که هیچ ربطی به فوتبال نداشت. هنوز یادمون نمیره بعد از برجام چقدر خوشحالی میکرد و از ظریف تعریف و تمجید میکرد. ایشونم یکی از کسانی بود که مثل اصلاح طلبا باید پاسخگوی وضع فعلی باشه
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 2
      برای نرخ گوجه فرنگی در دولت احمدی نژاد میزگرد تشکیل میداد ولی در برابر دلار ۳۱ تومانی دولت منتخبش ساکته
  • جواد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    من به این که فردوسی پور مجری خوبی هس یا نه کاری ندارم ولی شفافیت در ایران خیلی کم هس کاش یکنفر کامل و جامع توضیح می‌داد دلیل لغو برنامه چیه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    مواجهه‌ی اینچنینی با افرادی مثل آقای فردوسی‌پور دشمن سازی بیجاست. اگر به ایشان مجوز حضور در صدا و سیما نمی‌دهید چرا باید مانع حضور او در اینترنت شوید
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 3
    آقای فردوسی پور منت چی رو سر مردم می ذارید؟ 18 سال آنتن پربیننده ترین شبکه در اختیار شما بوده و هر دوشنبه شب برنامه داشتید الان که آنتن در اختیار شما نیست این مملکت بذ شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس