ناامیدی

جریان سیاسی خاص که صراحتا به ایجاد اغتشاش در سال ۱۴۰۰ می‌اندیشد؛ این روزها در هر حیطه‌ای از مسائل کشور مشغول "ذبح امید مردم" است.

سرویس سیاست مشرق _ یک جریان خاص سیاسی که خود را فرمانده اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ می‌داند و پروژه‌اش برای تحریم انتخابات مجلس یازدهم را نیز موفق ارزیابی می‌کند؛ این روزها در هر حیطه‌ای از مسائل کشور مشغول "ذبح امید مردم" است.

صحبت از اصلاح‌طلبان است که در واپسین روزهای عمر سیاسی خود و پس از بیدستاوردی صریح گفتمان‌های اصلاحات و اعتدال؛ وارد آخرین فاز از براندازی شده‌اند.

فاز جدیدی که حجاریان آنرا مواجهه خود و یارانش با حکومت جور و مثلا سلاطین عباسی! تشبیه می‌کند و البته بصورت مداوم پای اغتشاش و خیابان را نیز به میان می‌آورد. [۱]

برخی محافل تحلیلی معتقدند اصلاح‌طلبان در این فاز نهایی شده؛ ۱۰ سال است که به چیزی با مسمّای "فتنه اقتصادی" می‌اندیشند.

به این معنی که آنها می‌دانستند یک گزینه ناکارآمد را در دامن رأی مردم می‌گذارند که مسبب مشکلات اقتصادی زیادی خواهد شد. اما بر این تصمیم پای فشردند تا بعدا به بهانه همین مشکلات؛ از چیزهایی مثل ناکارآمدی نظام، شوره‌زار بودن انقلاب اسلامی و در نهایت این‌همانی نظام اسلامی با حکومت‌های جور حرف بزنند و تقلا کنند تا در فتنه‌ای دیگر، کسانی از مردم را علیه حاکمیت بشورانند.

*"قصّابان امید" در کمین راه حل‌ها/ شاه کلید "رأی خوب در انتخابات" باید گم شود!

پس از این مقدمه می‌توان به توییت اخیر مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اشاره کرد که نوشته است:

"چهل سال است نرخ تورم در مجموع ۲۰ درصد و نرخ رشد اقتصادی در کل کمتر از ۳ درصد است. مردم چگونه باید صدای اعتراض خود را به‌گوش حاکمیت برسانند؟ رای می‌دهند، اتفاقی نمی‌افتد. در انتخابات شرکت نمی‌کنند، رهبری صدای اعتراض آنها را نمی‌شنود. تظاهرات می‌کنند، سرکوب می‌شوند. چه کار کنند؟ "

تاجزاده اما در تقلای خود برای ذبح امید مردم نمی‌گوید که اولا این گزینه انتخاباتی آنها بود که قیمت مسکن را تا چند صد درصد افزایش داد نه دیگران! و ثانیا راه رفع مشکل نیز نه تظاهرات و... که "رأی خوب" در انتخابات ریاست‌جمهوری به گزینه‌ای با همت جهادی است.

در کنار او، ‌ این مصطفی درایتی از فعالان اصلاح‌طلب است که اخیرا گفته است:

"صندوق رای دیگر به نفع مردم نیست!؟ [۲]

و می‌بینیم که درایتی چطور به مثابه یک آتش تهیه تقلا می‌کند تا بخش پنهان شده در اظهارات تاجزاده یعنی اهمیت رأی خوب در یک انتخابات را بیشتر مخفی‌سازی کند.

نفر دیگر هدایت‌ا... آقایی از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ است.

او طی یادداشتی در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی مورخ چهارشنبه، ۲۳ مهر ۹۹ می‌نویسد:

"باید هرچه سریع‌تر به داد مردم برسیم، اوضاع نابسامانی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نشان می‌دهد که حتی اگر برجسته‌ترین کاندیداهای اصلاح‌طلبی تاییدصلاحیت شوند همچنان مساله اساسی پیش‌رو این خواهد بود که رئیس‌جمهور می تواند مشکلات را رفع کند؟ انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ این امید را در همه مردم و اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان و صاحبان رای‌های خاکستری ایجاد کرده بود که امید بهبود وجود دارد و این امید که منتخب مردم صدای مردم باشد به‌وجود آمده بود و انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور منتخب مطالبات مردم را پیگیری کند ولی امروز جامعه از این اتفاق تا حدی ناامید شده است. چون اختیارات ریاست‌جمهوری به قدری نیست که بتواند همه مسائل را از طریق دولت حل کند و رئیس‌جمهور در مسائل اصلی و ریشه‌ای کشور نیازمند اختیار ویژه است. دولت در سیاست بین‌الملل تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و در سیاست کلان داخلی هم تنها تصمیم‌گیرنده نیست و در مساله‌ای هم تصمیم‌گیرنده نیست امید به بهبود از طریق انتخاب رئیس‌جمهور کمی مورد سوال است. "[۳]

این افراد اما به مردم نمی‌گویند که اگر رئیس‌جمهور اختیاری ندارد چرا همینان در فتنه سال ۸۸ بخاطر تقلای غیر قانونی برای بر تخت نشاندن گزینه انتخاباتی خودشان دستگیر شدند، چرا سال‌هاست از قدرت اجرایی کنار نمی‌روند و چرا ۲ دوره از رئیس‌جمهور روحانی حمایت حداکثری کردند!؟

به سخن دیگر، اینان حالا که تشت رسوایی و ناکارآمدی‌شان از بام افتاده؛ به جای عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب اما به "ذبح امید" روی آورده‌اند تا شاید بتوانند شراره‌ای را به هیمه فتنه اقتصادی برسانند...

در این میان می‌توان به یادداشت اخیر عباس عبدی هم اشاره کرد که فضای جمهوری اسلامی را به شوره‌زاری سترون تشبیه کرده بود که در برابر هر بذری مقاومت است و اجازه رشد به هیچ گیاهی را نمی‌دهد! [۴]

و البته عبدی هم در ادامه پروژه ذبح امید حاضر نشده بود به مردم بگوید که اصلاح‌طلبان در حالی از شوره‌زار حرف می‌زنند که طی سال‌های پس از جنگ نه تنها اکثریت دولت‌ها را صراحتا در اختیار داشته‌اند بلکه در تنها انتخابات ریاست‌جمهوری هم که گزینه آنها بر مسند نیامد؛ اجازه رأی آوری یک گزینه جهادی را ندادند و تا امروز مشغول ملکوک کردن چهره او هستند.

تا این زمینه شوره‌زار هرگز سرسبز نشود...

عبدی می‌دانسته اما حتما نخواسته است، بگوید که تنها یک گزینه ساده "نظارت بر قیمت‌ها" چه سبزینه‌هایی را که در این شوره‌زار اصلاح‌طلبان رشد نخواهد داد!

*وقتی برای سیاه‌نمایان، دلار ۱۰ یا ۳۰ هزار تومانی هیچ فرقی نمی‌کند! / "فتنه اقتصادی" در پیش است؛ اگر مراقب نباشیم...

مسئله "ذبح امید" سالهاست به یکی از دستور کارهای اصلی رجال اصلاح‌طلب تبدیل شده است و صد البته مشکلات اقتصادی اخیر که دولت منتخب همینان بوجود آورده است نیز بر انرژی پیشران این پروژه افزوده است.

مع‌الوصف این افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به طراحی دشمن و روشنگری خواص است که می‌تواند ایران اسلامی را از این نقشه چندگانه رهایی بخشد و از اهداف منحوس این پروژه که یکی از بزرگترین آنها ایجاد ناامنی است نجات دهد.

ما در حال صحبت از یک طراحی و از رجال و جریانات پشت‌پرده‌ای در قبال آن هستیم که حرف‌های ناامیدانه‌شان پیرامون اقتصاد ایران و تأکید بر مأیوس بودن مردم؛ در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی و ایضا دلار ۳۰ هزار تومانی هیچ توفیری با یکدیگر ندارد. و این اصرار ۱۰ ساله بر ناامید کردن مردم و فتنه اقتصادی حتما بایستی برای مردم، برای خواص و البته برای دستگاه‌های امنیتی و چشمان بیدار جامعه محل سؤال، روشنگری و پیگیری باشد.

گفتنیست، مصطفی تاجزاده چند سال قبل و هنگامیکه نرخ دلار در حوالی ۱۰ هزار تومان بود از گرسنگی خودش و لجن بودن جامعه ایرانی سخن گفته بود...

***

۱_mshrgh.ir/۱۱۱۹۴۴۲

۲_mshrgh.ir/۱۱۲۲۵۵۳

۳_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۹۲۲۴

۴_mshrgh.ir/۱۱۲۹۵۶۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 63
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    81 18
    گفتم چراتاجزاده مثل بچه های بیش فعال شده ! فرت وفرت پیج میزاره.حالا فهمیدم بیچاره از فشار گرسنگی !!!!!!!!!! از پشت کیبوردش بلند نمیشه ، بلکم گرسنگیش یادش بره ! چطوره برای سیر کردنش قدمی پیش بزاریم! :))
    • عبدالله مومن IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      49 4
      بهترین شکنجه ای که می توان به افساداتی های تبهکار داد. توقیف اموال حرامی ست که در این چهل سال مدیریت خود بر کشور از بیت المال دزدیده اند.
    • سرباز وطن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      41 15
      درسال 88 وپس ازفتنه ایی که این حیوانات خبیث وخائن به وطن برپا کردند نظام مظلوم اسلامی به نظر من بایدهمانطور برخوردومقابله میکرد که در ترکیه لائیک با گروه فتح اله گولن وهمه نفوذی هایش کردند.نرمش ورافت نظام بیش از حد تصور حتی خود این وطنفروشها بوده است. ایران قوی .متحد.همدل وبدون توطئه وفتنه فقط با حذف این جماعت اشرافی وغربزده ممکن میباشد
    • مهدی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      31 2
      بهتر به تاجزاده وحجاریان ودارو دسته اصلاح طلب گفته بشود اگر در مملکت هیچ کس اختیار ندارد وکاره ای نیست . چرا از همین الان برا انتخابات ۱۴۰۰ نقشه می کشند ،چرا در انتخابات ۸۸ و۹۲ و۹۶ هم نوا با رئیس جمهور وقت قول دادند .؟ چرا از مجریان ودولت مورد قبولشان علت نا کارآمدی را نمی پرسند وهنوز از دولت به صورت غیر مستقیم حمایت می کنند. چرا همه در این وضع سهیم هستند الا دولت مورد حمایت آنها . مردم تا تحلیل درست از جریانی نداشته باشند وهمه گروه اا را مثل هم بدانند وگروه های مخرب را شناسایی نکنند همین وضع وروزگار را خواهند داشت .
  • مسعود IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    50 12
    اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید خفه خون بگیرند.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    53 7
    تاجزاده چی میزنه ؟یه حالیه.جنسش خوب نیست
  • مخالف اصلاحات IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    48 7
    افساد طلبان تا این مملکت را ته دره نبرند دست بردار نیستن.
  • حمید IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    48 4
    تاجزاده و حجاریان هم از توبره می خورند هم از آخور بازهم گرسنه هستن !
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      29 3
      اخه این حد از گرسنگی عادی نیست خخ
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      4 26
      اصلاح طلبان کشور را ته دره نمیبرن. پراید 160میلیونی. مرغ گیلویی 27هزار تومنی. دلار32هزار تومنی. گرسنی... اینا کشور راته دره میبره نفهم
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    47 8
    اصلاکاری ندارم به طرز فکرش.ولی۱= ادمی که چهل سال در سیاست است ، میدانسته که به قول خودش رئیس جمهور کاره ای نیست ،که در اینصورت بیخود میکنه سال 88 فتنه راه میندازه که فرد مورد نظرش رئیس نشد وسال 92 و96 درحد حلق اویز کردن ،برای ریاست جمهوری روحانی ،مایه میزاره.........که در اینصورت ادمیست که کار بیخود میکنه ،پس لایق اهمیت دادن نیست.۲=یا واقعا در عرض چهل سال نفهمیده وتازه دوزاریش افتاده که رئیس جمهور کاره ای نیست که ،در اینصورت هوشی در حد نخود داشته است که بعد از چهل ســـــــــال فهمیده.پس بازم افکارش ارزشی ندارند. ۳=شق سوم این است که دردش چیز دیگه ایه که چون نمیتونه عنوان کنه پشت این بازیها پنهانش میکنه.پس منافقه وبازم لایق هیچ توجهی نیست.
    • میثم IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      23 0
      احسنت عالی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    44 6
    بعون الله تعالی ارزوی براندازیو تاجگذاریو تجزیه ایرانو نوکرکردن ایران به امریکارو بگور خاهن برد.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    43 3
    این تاجزاده چشمش گرسنه است ربطی به نرخ ارز نداره!! سعدی شیرازی میفرماید : گفت چشم تنگ دنیا دوست را، یا قناعت پر کند یا خاک گور!!!
  • GB ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    49 3
    یه دعا میکنم بگید آمین... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...خدایا هر که دارد به نظام اسلامی خیانت میکند جانش را هر چه زودتر بگیر و هر که علیه این انقلاب دارد فعالیت میکند اگر در نظرت قابل هدایت هست هدایتش کن و در غیر اینصورت نابود بگردان و خدایا انقلاب ما را به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر امام محمد المهدی ارواحنا فداه متصل بگردان... آمین یا رب العالمین... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      34 3
      آمین
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      41 2
      آمین ، یا رب العالمین!!! حالا نوبت منه : یک دعا میکنم ز روی صفا / همه آمین کنید این رفقا / تا نبسته فلنگو تاجزاده / بندازین گردنش یه ...!!!!
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      39 4
      آمین یا رب العالمین. خدایا به حق این شب عزیز دعای این دو عزیز را مستجاب فرما
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      14 0
      إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    55 4
    خود را بازنده انتخابات پیش رو می بینند چاره ای جز جفتک اندازی ندارن
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 3
    ابعاد مختلف و تقسیم کارهای این پروژه رو برای مردم مشخص کنید ....داخل و خارج ...مثلا اون مردک دلال رابطه با آمریکا ..امیر احمدی ...ه ..و ظاهرا سنگ ربع پهلوی رو یه سینه می زند...و...و اراجیف و توهمات زیادی را بهم بافته ....
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    27 3
    بايد از اين وطن فروش ها پرسيد شما همان ستون پنجم دشمن هستيد گرگي كه به لباس ميش در امده از سر اين مردم ازاده چه ميخواهيد
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    27 4
    من به صراحت می گم یک راه نجات ..و فراهم کردن بستر اندیشه و تصمیم درست در توده ها...اینه که ما از سازوکار سیستم انتخابات آمریکا الگو بگیریم ..یعنی به صورت یک پروسه و پروژه باشد....یعنی افرادی از الان در جناح ها باشند...با هم رقابت کنند ...و بالا بیایند....و نهایتا دو گزینه ....و اینکه نهایتا با هم مناظره داشته باشند ....این روش چندنفری حق مطلب ادا نمیشه ....و حق و حقیقت پایمال میشه .... و چند نفر به یک نفر می شود....یا زمان دفاع و رفع ابهام وجود نداره....یا کاندیدای پوششی و این قبیل اراجیف ....!!!!
  • علی IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    28 2
    ازاین اصلاح طلبان فاسد انتظاری نیست
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 4
    جمع کنن خزانه که خالی بشه دلار گران میشه کو بیت المال مرد م
    • عبداله IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      11 0
      خدا هرچه آدمهای فتنه گر را معدوم کنه وخدا راشکر که با شهید شدن سردار سلیمانی اهل فتنه را بهتر شناختیم چو ن سردار سلیمانی مقام ولایت را بسیار عالی معرفی کرد و اهل فتنه از این کارش رسوا شدند
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    28 2
    خدا چنان این قماش جماعت رو رسوا و خوار می کنه که به لعنت ابدی آیندگان گرفتار شوند.
  • DE ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 2
    چرا تاجرزاده در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی هم گرسنه بود!؟
  • حسن JP ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 25
    جناب تاجزاده یکی از نوادر انقلاب هست وباید از ایشان وامثال ایشان در کارهای کلیدی کشور استفاده شود و.........
  • محسن IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    آقا این قد غر نزنید ،یکم صبور باشید ،مگه ندیدید اقای رییس جمهور وعده داد این یکشنبه خبر خوبی برای مردم دارم وهمه چی خوب میشه .علی برکت الله
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    34 4
    این ستا آدم رو یاد کارتون سه ... میندازه
  • مسعود IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 18
    ذبح امید؟مردم و با دست خودتون به خاک مذلت نشوندید هر راهی تونستید جیب مردم رو خالی کردید حالا میندازید گردن یکی دیگه؟واقعا که مزخرفت تر از شما تو دنیا نیست
  • وقار IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    30 2
    چرا با امثال تاجزاده و حجاریان و همه فرماندهان اغتشاش یکبار برای همیشه برخورد جدی و انقلابی نمی شود .فکر می کنید اینا زندانی بشن چی میشه ؟ مردم میان تو خیابون؟ نه داداش مردم دیگه گول اینا را نمی خورند فقط چندتا غارتگر اموال میان که اونا را هم زود جمع میشه کرد. یا فکر می کنید تحریم میشیم؟ دیگه تحریم از این بالاتر ؟ خلاصه من درک نمی کنم مسئولین امنیت کشور منتظر چی هستند ؟ منتظرند که کار از کار بگذره بعد اقدام کنند؟
  • میراحمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 1
    مادر گرسنه، گرگ گرسنه میزاد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    24 4
    امثال تاجزاده و حجاریان واقعا مرزهای پوست کلفتی رو هزاران کیلومتر جابجا کرده ! با این همه گندی که به مملکت زدن و کشور رو به دوران قاجار برگردوندن با چه رویی بازهم در انظار عمومی ظاهر میشن؟ به چه رویی توی چشم ملت نگاه میکنن؟!
  • ترابیان US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    18 2
    این افساد طلبها چرا آزادند مگر مملکت صاحب نداره که این وطن فروش های بی هویت هر روز یک مشت جفنگیات باید تحویل مردم بدهند
  • ایرانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 4
    این یک حقیقت تلخ تاریخ ایران است همیشه ایران در دوجبهه جنگیده است یکی دشمنان قسم خورده خارجی !! و دیگری خائنین ،منافقین وفتنه گران داخلی(شبکه نفوذ) ،،،ای کاش فقط با دشمن قسم خورده خارجی جنگ در میگرفت ،،قطعاً پیروز میدان مبارزه و جنگ در همه عرصه های نظامی اقتصادی تکنولوژی و غیره ایران میبود ،،متاسفانه ضربه اصلی ،ناجوانمردانه وکاری را خائنین ،منافقین و فتنه گران داخلی (شبکه تار عنکبوتی نفوذ) به ایران وارد میکنند این سرنوشت شومیست که گریبان ایرانیان را گرفته است،، این حضرات با پنهان شدن پشت واژه های تعامل ،سازش ،گفتمان ،حقوق بشر و مدنیت ، در اصل نسخه تسلیم را برای ایرانیان پیچیده اند، ایران عزیز از شر اینها خلاص خواهد شد متاسفانه با شبکه نفوذ ی که سالهاست مثل خوره به جان ایران افتاده است شاید آرزویی محال باشد در طول تاریخ هرجا پیروزی و پیشرفتی قرار بود نسیب این کشور شود بوسیله این تفکر منحط و منحوس ناکام ماند یا بکلی از بین رفت .
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 2
    شما خودتون از همه پست ترین
  • وحید IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    36 4
    آقای حجاریان سلاطین عباسی منطبق با شرایط عصر ما نیست،بهتر است بفرمایید: عصر ما به دوران سلاطین گندم یا آرزومندان خوردن گندم ری شبیه است.
  • م IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    28 2
    شیطان قسم خورده هلاک کردن انسان، ولشکری داره ازجن، وانس، آمریکاومتحدینش، فرانسه. انگلیس، سعودی، اسرائیل، گروهک منافقین و... خودشون متعجب هستن بااین همه نیرو دشمنی چراحکومت شیعه امام زمان سرنگون نشده. غافل هستندازدست خداوند خون هزاران شهید وامدادامام زمان یه سوال توکدوم طرفی؟؟؟؟
    • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      11 0
      واقعا با شما هم نظرم
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    17 2
    اصلاح طلبها برن هیچ کسی حرف انها راباورندارند همه ملت پای صندوق رای امده ورییس جمهوراصولگراومومن را انتخاب میکنیم اگرکسی خواست فتنه ای کندتودهنی میخورد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 0
    غلط می‌کنند.!!!
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    8 4
    خستگی و درماندگی مردم رو میشه براحتی در چهره ی آنان دید. من امید رو در بین مردمم جستجو میکنم.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      22 0
      مردم از دیدن چهره افسادطلبانی چون تاجزاده ها خسته شدن
  • محمد DK ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    8 0
    نمی‌دونم تا کی باید رفعت اسلامی شامل این منافقان بیت المال خور بشه،دیگه خسته شدیم،همیشه یکی به نعل میزنم یکی به میخ،رفیق قافله و دزد گردنه،مردم رو از اسلام زده کردند،باید محاکمه بشوند و کلا فضای مطبوعاتی کشور از شر سم اصلاح‌طلب ها پاک بشه،توی این چهل سال فقط نقل زدند و از بیت المال دزدیدند و آروغ روشنفکری زدند و پشت کلمه توسعه و پیشرفت و آزادی و حقوق بشر ... پنهان شدند،بابا عدالت نظام اسلامی رو به هرچی دزد و منافق و نفوذی رو با قاطعیت نشون بدید که ولله مردم همه خوشحال میشوند و پشت مسئولین انقلابی می ایستند،اگر چندتا گراز بیت المال خور ناراحت بشن هم به جهنم.
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    الدنیا جیفه وطالبها کلاب. مولی امثال ایناروبخوبی معرفی کرده . دنیا مثل مردارست .سگان وحشی طالب مردارند .دنیا پرستی اینها پایان وحدی ندارد.اینان دردوراهی خدا .وکدخدا .کدخدارو انتخاب کردند. دقیقا بخاطر دنیا طلبی. حب الدنیا راس کل خطیئه.اینان براستی کدخداپرستندو مشرک.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 4
    من مصاحبه اخیر تاجزاده رو دیدم اکثر حرفاش حرف دل مردم هست
  • محمود US ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 2
    در این شرایط بحراتی که مردم با فقر وگرانی وبد بختی دست وپنجه نرم میکنند شما هنوز به جای پرداختن به علل بوجود امدن این بحران و تحلیل ان و ارایه راه برون رفت به دعواهای کهنه جناحی میپردازید هنوز رقیب سیاسی خود را مقصر میدانید کمی هم به اطراف خودتان نگاه کنید ،درروشها وشیوه نگاهتان تجدید نظر کنید مردم سختی میکشند
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    اگر جلیلی می آمد و الان در بدترین شرایط دلار 9 تومن میشد اصلاح طلبان طبل بر عالم میکوبیدند و فریادها بلند بود و کشور در آشوب بود اما چون خودشان هستند آبی تکان نمی‌خورد و با استدلال ترامپ و کمال وقاحت و پررویی می‌گویند اگر ما نبودیم چنان میشد و اصلا همش تقصیر هرکی هست جز خود ما
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    به امثال اینان که هم از آخور و هم از آخور می خورند فقط باید گفت خفه خون بگیرید. به امید خداوند این چند ماه باقیمانده روحانی زودتر سپری شود و بتوانیم یک نفر شایسته، دست و دل پاک، کاربلد و دلسوز را انتخاب کنیم.حتما انتخاب درست مامی تواند سرنوشت ما را درست رقم بزند مهم نیست به این شخص برچسب اصول گرا یا اصلاح طلب بزنند نمونه انتخاب درست را در مالزی، روسیه، سنگاپور و خیلی کشورهای دیگر می توان مشاهده کرد. با کمی فکر و بررسی و دوری از هیجان و افتادن تو دام عروسک های خیمه شب بازی مثل بعضی از این آدمهای مزخرف سلبریتی می توان اتنخاب بهتری داشت. به امید ایرانی سرفراز و آباد
  • رضا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    اینا دستشون همواره تو جیب ملت بوده و هست و حالا حرف مفت میزنن
  • سربازاقا IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    خدایا ریشه اصلاح طلبان مفسد که دشمنان قسم خورده نظام مقدس هستن را از بیخ و بن بخشکان
  • mohsen DE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 1
    یکی نیست ب این احمق بگه تو اگه خوب بیل میزدی خانوادتو جمع و جور میکردی
  • یک ایرانی با بصیرت IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    این به اصطلاح اصلاح طلبها از آمریکایی ها بدترند حزب های چپ گرا و راست گرای آمریکا بر حفظ منافع ملی آمریکا کاملا متحد هستند ولی این اصلاح طلبهای بی هویت وطن فروش ترسو و نوکر آمریکا هستند و هیچ اهمیتی به منافع ملی ایران عزیز نمی‌دهند
  • مهدی IL ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 1
    با سلام ممنون از متن مفیدتون
  • ابراهیم IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    البته یک مقدار سخن امثال تاجزاده صحیح است که نظام را مقصر میدانند. اگر زمانی که این اصحاب فتنه بازداشت شدند انها به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم واحکام صادره هم بلافاصله اجرا میشد دیگر اینهمه زبان درازی نمیکردند. این تنها تقصیر نظام است که رافت را بر اعدام مقدم میدارد
  • مریم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    همون بهتر که افراد نادان و جاهل تحت تاثیر حرفها ودر پی آزادی (بی بندوباری) پای صندوق رای نیان. اگرچه تاریخ همیشه تکرار میشه و هیچوقت از جاهلین جاهلیت کم نمیشه.
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    سلام و درود من کاری با تاجزاده ها و حجتریانها ندارم و خدا راشاهد می گیرم که حاضرم هزار با بمیرم ذره ای خدشه به نظام مقدسمان که حاصل خون های پاک صدها هزار شهید است و همچنین به ولایت ففیه آسیب نرسد ولی با انبوه کاخ سازان و مولتی میلیاردر ها چند ساله مثل همین افسادطلبان که اصل دین را هدف گرفته اند هرجا که دلشان خواست دست به کوهخواری جنگل خواری چشمه خواری و خرید خانه در خارج زده اند و راحت و بی درد سر هرچه دلشان بخواهد با بیت المال می کنند و هر روز کوهی از دارایی و ارتشاء و کارچاق کننی برایشان در آمد دارد واز سویی فقر و گرسنگی و گور خوابی را شاهدیم باور کنیم که تئوری ارباب و رعیت سازی در این زمان توان سنگینی بر جامعه تحمیل می کند از سویی شهید داریم و از سویی افشاء چهره هایی که پیگیر تیوری ارباب رعیتی هستند عقلا را فسم به خرمت خون شهدا برنامه ای تهیه کنند تا اشراری که درپی ارباب کردن خود و دوستانشان هستند در مقابل بدبختی شدن چند میلیون فقیر از مسئولین امتیتی برداران بزرگوارم در سپاه دلاور استدعا می کنم بداد مردم برسن تا از سویی گرسنگی و بیکاری و گورخوابی باعث از دست رفتن جان هموطنانم نشود امروز مبارزه با فساد عین مبارره و در راستای مبارزه با استکبار است مبلرزه با استکبار با اختلاس و کاخ سازی و ارتشاء دوبال برای موففیت و پیروزی است آبادانی این نظام مقدس است برخی ها حتی یک شب برای انقلاب ناخوابی نکشیده اند و سهمشان کاخ در داخل و خارج و تحصیل فرزندانشان در اروپا و امریکاست و برخی با دادن شهید و ایثارگر گرسنگی چه ارگانی قرار است با کارچاقکنها مبارزه کند و نزدیکی انها را به بیمت المال را سرعت ببخشد به خدا حیفه این نظام مقدس است که در سویی چند کاخه ها و میلیلردرها را داشته باشیم و از سویی فقر و فلاکت
  • مرصاد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    6 0
    بابا ! این جماعت ؛ مامورن و معذور ! همیشه باید برای کدخدا دم تکون بدن !!
  • مرصاد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    کاش ؛ یک دهم تعهدی ، که این جیره خواران غرب ، به کدخدا دارن ، به ؛ دین ، انقلاب و کشورشون داشتن !!
  • حمید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    درد زایمان این انگل ها فقط وقتی درمان می شود که مملکت را دو دستی تقدیم آمریکا کنیم اما کور خوندن. آقایان بد روشنفکرِ غربزده اگر راست می گویید و راهکار می دانید و دلتان به حال مردم کشورتان سوخته به کمک دولت در گِل مانده تدبیر و امید بشتابید تا از این وضعیت خلاص شود. آنقدر احمق تشریف دارید که ندیدید دولت بداقبالتان راه مذاکره را هم پیش گرفت و ۴ سال ملت را سرکار گذاشت آخرش هم آمریکای انگلِ دنیا چطور مزدِ همراهیتان را داد. امضای جان کری را هم ما دیدیم و هم شما . دیگر بدنبال چه هستید؟؟
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    مرگ بر منافقین گم راه دروغگوها وطن فروش های خائن اصلاح طلبان معاندان ایران اسلامی
  • تخریبگر IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 2
    مشرق فقط کامنتهای دوستان و همکاران و همفکرانش را میگذارد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    خداوندا کسانی که صروت کشور را و حق صقیر و کبیر و فقیر را دور دور میکنند و کار خانه های تولیدی را تعطیل میکنند و سرمایه کشور را به کانادا و امریکا و اروپا میبرد نابود کن
  • داود نصیری IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    من ب عنوان ی شهروند ایرانی اینو متوجه شدم که خوب و بد کارهای سیاسی رو نمدونم پس دعا میکنم خدایا هر کس به حق غصه مردم رو میخوره پیروز بگردن و هرکس ما را ب گمراهی وتباهی میبرد نابود بگردان در پایان نظرم اینه ک باید ببینم خودم چطور میتوانم ب کشورم کمک کنم والا با اشوب و دردسر کسب نتونسته جایی رو درست کنه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    کاری به افراد و احزاب و جریان های سیاسی ندارم. فقط می دانم هر کسی علیه نظام جمهوری اسلامی سخن بگوید از زبان دشمنان اسلام سخن می گوید. این نظام با خون پاک شهیدان و با نیت خالص و خدایی آنان تشکیل شد و تداوم یافت و انشاالله تا ظهور امام زمان علیه السلام تداوم خواهد یافت.
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 0
    متن مفیدی بود.
  • م.ن IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
  • م.ن IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    نمایندگان محترم محلس یازدهم لطفا سوال ازرئیس جمهور
  • بنده خدا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    متاسفانه مردمی داریم که بخاطر جمع شدن خودشان دور معاویه ها علی را مقصر میدانند. تا حماقت مردم هست فتنه عمروعاص ها هم هست.
  • DE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    5 0
    "قصّابان امید" به گرانی و اغتشاش می‌اندیشند // تا نشان سمّ اسبت ‌گم‌ کنند - تاجزاده نعل را وارونه زن
  • علی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    همون هایی که به روحانی رای دادن حالا که گند انتخابشون در اومده میگن هرکسی رئیس جمهور میشد بدتر میشد.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    اینان صدها بار ثابت کردند که پیاده نظام دشمن هستند،مردم را درانتخابات‌ها گول میزنند که به گزینه‌های واداده بی‌حال،کم‌تحرک،غرب‌گرا،سرمایه دار،وناکارآمد رای بدهند،وازگزینه های انقلابی،پرکار،متخصص،وجهادی میترسانند.ضربه ای که این هم‌وطنان خائن به مردم میزنند دشمن هم نمیتواند بزند.
  • افسانه FR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    4 0
    به قول مختار من عصبانیم از عدالتی که این دیوان آزادانه بچرخند و افکار ضاله خودشان رو نشر بدن
  • مسعود DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    افسادطلبان خیلی متوهم و بد زبانید
  • احمد IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    افساد طلبان فتنه گر می دانند در ۱۴۰۰ رای نمی آورند در حال دست و پا زدن هستند که اگر در انتخابات نامزد آنها رای نداشت مجدد در کشور ایجاد فتنه و آشوب کنند و به ارباب و کدخدایشان خدمتی کرده باشند .
  • بینام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 1
    همتون سروته یک پارچه اید هر تیغه یک قیچی هستید که ملت را پاره پاره کردید
  • تدبیر IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    مختصر ومفیدخدا بحق خون شهدای حق و حقیقت , زوال و مرگ بدخواهان و دشمنان انقلاب مظلوم ایران را برساند که بیش از همه غارتگر و بهره مند از منافع حاکمیت بوده اند و بیش از همه جفتک اندازی می کنند.انشاءالله
  • RU ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    این عناصر همیشه مرکز تولید بحران برای کشور بودن اینها افساد طلب هستند بحران اشغال سفارت آمریکا برخورد خشن با زنان مصادره اموال خصوصا مراکز تولیدی کشور خیانت به آرا مردم در وزارت کشور در دوران خاتمی دادن اطلاعات به سرویس‌های بیگانه تعرض به بیت المال و ده ها خیانت ریز و درشت رسما اعلام کردند اگر به فساد خاندان روحانی و جهانگیری رسیدگی کنند. در کشور جنگ براه می اندازند ،،،، این قول را در وضع موجود اقتثصا ی درست کردن هوشیار باشید ،دشمن خانگی است،،،
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    مردوم ببو نیستند تمام احزاب را خوب شناختند فقط احمدی نژاد مرد عمل بوده ودر دل مردوم جا خواهد داشت .
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    دو تا از این افراد مزدور اگه با آب جوش تنقیه بشن بقیه دیگه حساب دستشون میاد
  • جلیل IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    تنها سرمایه این موجودات خائن و وطن فروش ، جهالت اغلب مردم است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس