کد خبر 1130343
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
هشدار درباره بازگشت خطر تروریسم به لبنان/ تمجید یک عالم فلسطینی از نقش تاثیرگذار حزب‌الله

جنبش های امل و حزب الله لبنان بامداد روز چهارشنبه بیانیه مهمی درباره ساختار هیئت مذاکره کننده لبنانی با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها صادر کردند.

به گزارش مشرق، دو جنبش حزب الله لبنان و جنبش امل در بیانیه ای مشترک به بیان نکاتی درباره ساختار هیئت لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها که روز چهارشنبه اولین نشست آن برگزار میشود، پرداختند.

بیشتر بخوانید:

مانور پر سروصدای ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا

افسران نظامی برگزار می شود در نتیجه ساختار هیئت لبنانی که در آن مقامات غیر نظامی نیز حضور دارند بر خلاف این چارچوب به شمار می آید.

در نتیجه، موضع جنبش امل و حزب الله لبنان و بر اساس پایبندی به اصول ملی و مخالفت با کشیده شدن به خواسته دشمن صهیونیستی از طریق تشکیل هیئت مذاکره کننده که اکثر آنها را شخصیت های سیاسی و اقتصادی تشکیل میدهند اعلام میگردد که به طور کامل با این رویداد مخالفت کرده و آن را خارج از چارچوب تفاهمی که بر اساس آن توافق حاصل شد می داند که بر خلاف موضع لبنان و منافع عالی آن به شمار می آید و تسلیم شدن به خواسته اسرائیل که خواستار عادی سازی به هر شکل ممکن است میباشد.

جنبش امل و حزب الله خواستار بازگشت از این تصمیم و بازنگری در تشکیل هیئت لبنانی است که بر اساس چارچوب توافق باشد.

اخیرا، منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیرمستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی، بازپس‌گیری حقوق این کشور است نه حرکت به سوی سازش با رژیم صهیونیستی.

مرز آبی دو طرف  به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس