داعش

اداره بزرگترین اردوگاه داعش در سوریه (الهول)، اعلام کرد که در حال حاضر این اردوگاه 64 هزار و 373 نفر را در خود جای داده که بیش از 30 هزار نفر آنها عراقی هستند.

به گزارش مشرق، اداره اردوگاه الهول در شمال سوریه، امروز (۱۳ اکتبر) جدیدترین آمار از ساکنان این اردوگاه را منتشر کرد.

بر اساس این آمار که در پایگاه خبری عراقی «ناس» منتشر شد، اردوگاه الهول واقع در استان «الحسکه» سوریه در حال حاضر، ۱۷ هزار و ۶۹۳ خانوار و در مجموع ۶۴ هزار و ۳۷۳ نفر را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

در گزارش اداره اردوگاه الهول آمده است که در این میان، ۸ هزار و ۲۰۹ خانوار عراقی شامل ۳۰ هزار و ۶۰۶ نفر حضور دارند. این اردوگاه  ۶ هزار و ۷۰۹ خانوار سوری شامل ۲۷ هزار و ۲۲۳ نفر که اغلب از شرق فرات هستند و نیز ۲ هزار و ۷۷۸ خانوار عربی و اروپایی شامل ۹ هزار و ۵۴۴ نفر را در خود جای داده است.

این اداره تاکید کرد که تاکنون با کفالت افراد برجسته عشایر عربی منطقه، تنها ۲۷ کاروان شامل ۴ هزار ۷۸۹ نفر از اهالی دیرالزور و رقه از این اردوگاه خارج شده‌اند.

بنا بر این گزارش، اردوگاه الهول نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند.

هفته پیش «ریاض ضرار» رئیس گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» از آزادی قریب‌الوقوع هزاران نفر از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

شورای دموکراتیک شاخه سیاسی شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این گروه متشکل از عناصر کُرد است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و مناطق نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

ضرار به خبرگزاری فرانسه گفت که این عناصر از اردوگاه الهول خارج خواهند شد و فقط عناصر خارجی در آن باقی خواهند ماند.

برخی منابع آگاه می‌گویند که در اردوگاه الهول، روانشناسان آمریکایی، وضعیت خانواده‌های داعش را تحت نظر دارند در این اردوگاه، کتاب‌های تکفیری‌ها در اختیار خانواده‌های داعش قرار می‌گیرد. یکی از این کتاب‌ها «ملة ابراهیم» نوشته «المقدسی» است؛ کتابی که در زندان بوکا نیز وجود داشت و سبب شکل‌گیری نسل جدیدی از تکفیری‌ها شد. این افراد بعدها توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۰ آزاد و به فرماندهان داعش بدل شدند.

به گفته ناظران سیاسی، آنچه در الهول در حال رخ دادن است، کپی برابر اصل رخدادهایی است که در زندان‌های آمریکا در عراق رخ داد و به نظر می‌رسد ایالات متحده در حال بازتولید نسل جدیدی از تکفیری‌ها تحت عناوین و نام‌های جدید است.

 این اردوگاه که در استان حسکه در شمال سوریه واقع شده، آوارگان و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که  تحت کنترل نیروهای دموکرایتک سوریه وابسته به آمریکا قرار دارد.در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

گزارش‌های موجود بیانگر وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه به ایدئولوژی داعش است و همین امر بازگرداندن این بستگان داعش را به کشورهای اصلیشان دشوار می‌سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه‌ای برای کشورهای آنها به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    چندتا موشک بزنید اونجا رو شخم بزنید تا تمام جهان از دستشون خلاص بشن
  • احمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    کنار هم نگهداشتن این تعداد یاغی کار درستی نیست. این افراد با اولین امکانی که به دست آورند اقدام به فرار و مبارزه خواهند کرد. از طرفی اربابان آنها منتظرند شرایط مناسبی فراهم شود تا این شیاطین را دوباره به جان مسلمانان بیاندازند.
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    مرگ بر داعش عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس