آژانس بین‌المللی انرژی: کاهش تقاضای نفت در جهان به خاطر کرونا ادامه دارد

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تبعات شیوع ویروس کرونا در بازار جهانی نفت بلندمدت خواهد بود و سال‌ها طول می‌کشد که شاهد افزایش دوباره تقاضا باشیم.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید بازار جهانی نفت با تبعات بلندمدتی به خاطر شیوع ویروس کرونا روبروست و انتظار می‌رود بهبود تقاضای نفت در جهان سال‌ها طول بکشد.

این آژانس در گزارشی که امروز منتشر شد اعلام کرد پس از سقوط بی‌سابقه 8 درصدی مصرف نفت طی سال جاری در جهان بازگشت سطح مصرف نفت در جهان پیش از کرونا تا سال 2023 طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید:

البته این آژانس می‌گوید به شرط آنکه سال آینده شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

حتی در این صورت که اتفاقا خوشبینانه‌ترین سناریوی آژانس بین‌المللی بازار نفت است پاندمی کرونا تبعات بلندمدتی برای بازار نفت خواهد داشت.

این آژانس می‌گوید در حدود سال 2030 شاهد به حداکثر رسیدن تقاضای نفت در بازار جهانی خواهیم بود اما سطح آن کمتر از میزانی است که پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد.

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی، در گزارش چشم‌انداز انرژی جهانی این آژانس می‌گوید دوران افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی در دهه بعدی به پایان خواهد رسید.

در واقع آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش امسال با اطمینان بیشتری از به حداکثر رسیدن تقاضای نفت در بازار جهانی سخن می‌گوید چرا که در گزارش پارسال آمده بود که هیچ چشم اندازی در این زمینه وجود ندارد. 

این آژانس در گزارش خود می‌گوید در صورتی که روند بهبود اوضاع در سایه کرونا کندتر پیش برود و شاهد خسارت‌های اقتصادی ادامه‌دارتری باشیم تقاضای نفت در بازار جهانی فقط برای چند سال افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس