کد خبر 1130120
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
توافق رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین

یک دیپلمات صهیونیستی با مقایسه توافقات سازش میان مصر و اردن با امارات و بحرین نوشت که توافقات اخیر غیر الزام‌آور و حاشیه‌ای هستند.

به گزارش مشرق، «آلن پیکر» دیپلمات  ۷۳ ساله صهیونیستی در یادداشتی نوشت که بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی توافقات اخیر با بحرین و امارات را حاشیه‌ای و کم اهمیت می‌دانند که قابل مقایسه با توافقات با مصر و اردن نیست، هر چند با دو کشوری که دارای حاکمیت هستند، امضاء شده است.

بیشتر بخوانید:

بوق تبلیغاتی توافق سعودی با رژیم صهیونیستی!

به نوشته وبگاه شهاب، او نوشت: ما در برابر اعلامیه‌ای همانند اعلامیه‌های سابق همچون توافق اسلو (۱۹۹۳) قرار داریم که الزام آور نیستند و از نیت مشترک طرفین برای ورود به مذاکرات برای عادی‌سازی روابط سخن می‌گویند. این اعلامیه‌ها ارتباطی به قطعنامه‌های سازمان ملل یا یک هیأت بین‌المللی و یا روند صلح در خاورمیانه ندارند.»

بیشتر بخوانید:

آغوش باز نتانیاهو برای ولیعهد سعودی

«آلن پیکر» که از طراحان توافق اسلو و «وادی عربه» با اردن است، در ادامه افزود: «عبارت "فرهنگ صلح" که در معاهده صلح با امارات آمده، نمایشی نیست، بلکه تعبیر معروفی در روابط بین‌الملل است و شامل حقوق بشر و دموکراسی، منع تبعیض علیه زنان، شناسایی حقوق مردم تحت اشغال و دیگر عبارات مبهمی است که هیچ الزامی را با خود به همراه ندارند، یعنی ما در برابر یک بیانیه غیر الزام‌آور هستیم نه توافقی که طرفین ملزم به انجام آن باشند.»

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: به‌زودی با کشورهای عربی دیگری توافقاتی صورت می‌گیرد

این دیپلمات صهیونیستی تأکید کرد که علی‌رغم اینکه طرفین تصمیم گرفته‌اند از این توافق با نام «معاهده صلح» یاد کنند، اما هیچ جنگی تا کنون میان آن‌ها برقرار نبوده، بر عکس اردن و مصر. اصولا امارات متحده عربی زمانی که در سال ۱۹۴۸ میان اعراب و اسرائیل جنگ شد، تشکیل نشده بود.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این توافق پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس