کد خبر 1130111
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
القاء دوگانه‌ ترامپ بایدن فریب‌کارانه است/ حل مشکلات در نگاه به وقایع بیرون کشور نیست

همان ها که برای اوباما و بایدن غش و ضعف می روند، بارها برای ترامپ هم پالس فرستاده و گفته اند حتی از مذاکره در شرایط تحقیر آمیز _مانند آنچه ترامپ با رئیس جمهور صربستان کرد- استقبال می کنند!

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در خصوص اینکه پیروزی کدام نامزد انتخاباتی برای ایران بهتر است در کانال تلگرامی خود نوشت:  ترجیح ما در انتخابات آمریکا چیست؟ عده ای بایدن و عده ای هم ترامپ را ترجیح می دهند. واقعیت این است که ما درباره دو دشمن حرف می زنیم، دشمنانی که ثابت کردند کمترین اعتقادی به "تعامل محترمانه و برابر" ندارند. تفاوت آنها صرفا در تاکتیک است و نه راهبرد "تسلیم ایران".

همان ها که برای اوباما و بایدن غش و ضعف می روند، بارها برای ترامپ هم پالس فرستاده و گفته اند حتی از مذاکره در شرایط تحقیر آمیز _مانند آنچه ترامپ با رئیس جمهور صربستان کرد- استقبال می کنند! این رفتار پر خطر و خیانت آمیز، عامل اصلی تشجیع اوباما و ترامپ به تشدید فشارها بوده است.

اگر واقع گرا باشیم، نباید هیچ امیدی به دشمن بست یا با اظهار ضعف، او را برای دشمنی بیشتر به طمع انداخت. دموکرات ها بارها گفته اند که به تعهدات برجامی ایران بسنده نمی کنند و آنها هم امتیازات جدید می خواهند. دموکرات ها بودند که تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا را (زیر ساخت فشار حداکثری ترامپ) را پایه گذاری کردند.

منطقا، دشمنی که احمق تر است و رو بازی می کند، بر دشمنی که نقاب "تعامل" را بهانه خدعه و خنجر زدن از پشت می داند، ترجیح دارد. دموکرات ها بودند که دانشمندان ما را ترور، و تحریم های موسوم به فلج کننده را اعمال کردند. نقض برجام و تضییع حقوق ایران، در دوره همین ها  آغاز شد.

ترجیح ما کدام است؟ نه پیروزی ترامپ و نه پیروزی بایدن به تنهایی: این که هر دو اعلام پیروزی کنند و زیر بار شکست نروند. ترامپ مدتهاست می گوید پیروز قطعی است. او که فرمانده کل قواست و شکست را فقط در صورت تقلب ممکن می داند، آماده زدن زیر میز است. دموکرات ها نیز درباره تقلب هشدار داده اند.

قرائن بسیاری هست که ترامپ در صورت شکست، آماده دوئل در کف خیابان است. او تا قبل از شیوع کرونا، خود را فاتح انتخابات می دانست چرا که کشورهای مرتجع نفتی را چابیده و چند صد میلیار دلار پول بی زحمت به آمریکا برده بود. اما کرونا، غرور و نخوت انباشته ترامپ را شکست و در آتش جنون او دمید.

مردم در اثر شدت بحران اقتصادی معترض شدند و جنایت های پلیس هم بنزین روی آتش اعتراض آنها ریخت؛ از آن طرف، ترامپ و حامیانش مدت هاست در حال تعمیق شکاف سیاسی- اجتماعی بودند. خانم موگرینی چند سال قبل هشدار داد "من جامعه آمریکا را تا این حد قطبی شده و دچار شکاف ندیده بودم".

ماه گذشته رئیس پلیس فدرال آمریکا (FBI) اعلام کرد آمریکا در آستانه جنگ داخلی است. او در جلسه استماع کنگره با موضوع «امنیت انتخابات و برخورد با آشوب‌ ها» گفت: ما نگران افزایش تنش های مسلحانه هستیم؛ نگرانیم تنش‌ها در آستانه انتخابات (13 آبان) به درگیری مسلحانه تبدیل شود ".

مقامات ارشد پنتاگون ابراز نگرانی کرده اند ترامپ پس از انتخابات در اثر تشدید نا آرامی‌ ها ، ارتش را برای سرکوب وارد خیابان‌ ها کند.

مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ می گوید: او اگر در انتخابات شکست بخورد، انتقال قدرت مسالمت‌ آمیز انجام نمی‌ شود، زیرا او حاضر به دست کشیدن از این جایگاه نیست و هر کاری در توانش باشد می‌ کند تا از قدرت کنار نرود".

عمق بحران، همان است که سارکوزی رئیس‌ جمهور اسبق فرانسه گفت: "محوریت جهان در حال عبور از غرب به شرق است. ما برخلاف گذشته، بر جهان مسلط نیستیم. روی کار آمدن فردی مثل ترامپ که باور کردنی نبود، نشانه وخامت شرایط است نه علت آن".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    8 1
    افرین
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 1
    دوران ارزانی در ایران به سر امده فرقی نمیکند چه کسی در ایران یا امریکا رئیس جمهور شود
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    مثل افغانستان قدرت بین دو کاندیدا تقسیم شود !!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 2
    واقعا چرا باید ریاست جمهوری یک کشور برای ما که نه رابطه داریم با آنها مهم باشه اینقدر مهم شده که ما باید بریم اونجا رای بدیم
  • Kia IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آنان که دل به انتخاب مجدد ترامپ بسته بودند حالا که نتایج نظر سنجی ها را می‌بینند و نامید شده آمد با اینگونه تحلیل‌های آبکی سعی دارن فشار روانی وارده به خود را اینگونه تخلیه کنند. آخر چطور ممکن است انتخاب دو نفر یکی معتقد به فشار حداکثری و دیگری معتقد به بازگشت به فرجام هیچ فرقی نداشته باشد.واقعا که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس