طالبان

سخنگوی طالبان با بیان اینکه آتش بس موضوع مهمی است، گفت: هنوز مذاکرات به مرحله ای نرسیده که در این مورد گفت‌وگوها آغاز شود.

به گزارش مشرق، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با بیان اینکه آتش بس موضوع مهمی است، گفت: هنوز مذاکرات به مرحله‌ای نرسیده که در این مورد گفت‌وگوها آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

طالبان حمایت از ترامپ در انتخابات آمریکا را رد کرد

نعیم در گفت‌وگو با گلف نیوز افزود: آتش بس موضوع بسیار مهمی بوده و مذاکرات فعلی هنوز به مرحله ای نرسیده که در این مورد هیات‌ها وارد گفت‌وگو شوند.

وی افزود: هنوز مرحله اول نیز برای حرکت به سمت گفت‌وگوهای صلح برداشته نشده است.

این در حالی است که طالبان از چند روز پیش طالبان به ولایت هلمند حمله کرده و نبرد سنگین در این ولایت میان نیروهای دولتی و طالبان در جریان است و زندگی مردم در این منطقه مختل شده است. 

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه هنوز مذاکرات به صورت رسمی آغاز نشده، تاکید کرد: هیات‌ها هنوز به صورت رسمی در مورد هیچ موضوعی گفت‌وگو نکردند و اما ما امیدوار هستیم که بتوانیم بر موانع غلبه کرده و مذاکرات را آغاز کنیم. 

نعیم همچنین در مورد تاثیر انتخابات آمریکا بر روند مذاکرات نیز گفت: ما امیدواریم که توافقنامه امضا شده در دوحه با واشنگتن پس از انتخابات نیز پابرجا باشد. 

وی تصریح کرد: ما به تنهایی قرارداد را امضا نکردیم بلکه این توافقنامه با دولت آمریکا امضا شده و ما بر این اعتقاد هستیم که آمریکا تصمیم گرفته است که از افغانستان خارج شود و طالبان امیدوار است که تمام دولت‌ها اهمیت توافق را درک کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس