قالیباف

رئیس مجلس در روز دوم، نظارت میدانی خود در استان سیستان و بلوچستان را از شهر زابل آغاز و در محل پروژه آب‌رسانی ۴۶ هزار هکتاری زابل حاضر شد و نسبت به نحوه اجرای این پروژه انتقاداتی مطرح کرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته (دوشنبه ۲۱ مهر) وارد استان سیستان و بلوچستان شده است، دومین روز نظارت میدانی خود را از شهر زابل آغاز کرد.

نظارت میدانی رئیس مجلس در محل پروژه آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری در زابل و بررسی اشکالات متعدد اجرایی و عملیاتی پروژه  در گفت‌وگوی بی واسطه با کشاورزان بومی نخستین برنامه امروز بود.

بیشتر بخوانید:

بازدید رئیس مجلس از ایستگاه پمپاژ آب زابل +عکس

قالیباف در واکنش به انتقاد و اعتراض کشاورزان بومی درباره وجود ایرادات و اشکالات در زیرسازی این پروژه، عنوان کرد: اشکالات مطرح شده به اجرای طرح آبرسانی وارد است و برای رسیدگی به همین گلایه‌ها این بازدید در حال انجام است. این ایرادات احصا و فورا برای حل این مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد تا پروژه آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری به نحو درستی به مردم منطقه خدمات رسانی داشته باشد.

رئیس مجلس یادآور شد: واقعا همه کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب به این منطقه نگاه ویژه‌ای دارند و بودجه خاص برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

دو ایراد رئیس مجلس به اجرای پروژه آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری در زابل

وی با اشاره به بررسی های متعدد مشکلات این طرح با حضور مسئولان استانی و دولتی در مجلس افزود: قبول داریم که دو اشکال در اجرای پروژه آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری در زابل وجود دارد؛ نخست اینکه مدیرانی که در این پروژه کار کردند طول عمرشان پایین بوده و این یکی از دلایلی است که کار به سرانجام نرسیده و دوم اینکه مردم در جریان امور قرار نگرفته‌اند در حالیکه همین مردم بهره بردار اصلی این پروژه هستند.

بیشتر بخوانید:

بررسی راهکارهای رفع مشکلات آبرسانی توسط قالیباف +فیلم

قالیباف اضافه کرد: همه کسانی که کار اجرایی کرده باشند، می‌دانند که ممکن است در بهره برداری از ۱۴ هزار حوضچه یک یا دو درصد خطا وجود داشته باشد ولی اشکال دیگری که در این پروژه وجود دارد، نبود نظام بهره برداری و نظام حفظ و نگهداری است.

رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه زراعت در این منطقه غرقابی بوده باید مشخص شود حجم آب لوله به چه صورت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کمیسیون کشاورزی پیگیر اجرای صحیح پروژه خواهد بود

وی تصریح کرد: در مجلس به ویژه در کمیسیون کشاورزی که رئیس کمیسیون آقای ساداتی نژاد اینجا نیز حضور دارد، پیگیر کار خواهد بود و آقای استاندار نیز به جزئیات کار مسلط است؛ قطعا این مشکلات با پیگیری حل خواهد شد و با اطمینان به شما قول می‌دهم علاوه بر ۴۷ هزار هکتار، همه این ۲۰۰ هزار هکتار الگوی کشت در آن‌ها انجام می‌گیرد.

رئیس مجلس همچنین با حضور در حاشیه شهر زابل با اهالی این منطقه نیز گفت و گو کرد و از نزدیک با مسائل و مطالبات آنان آشنا شد. در این بازدید برخی اهالی شهرک ها و روستاهای اطراف زابل به بیان مشکلات خود که بیشتر ناظر به شرایط کشاورزی و وضعیت آب منطقه بود با قالیباف پرداختند. 

گلایه های صریح پیرمرد زابلی و پاسخ قالیباف به او

از جمله یکی از پیرمردهای ساکن یکی از روستاهای اطراف زابل گلایه های صریحی به رئیس مجلس مطرح کرد و گفت که برخی تصمیم هایی که برای منطقه گرفته شده اشتباه بوده و کسی پیگیر آن نبوده است. این پیرمرد خطاب به قالیباف گفت که در این ۲۵ سال کسی از ما درباره مشکلات مان سوال نکرده است. در پاسخ به گلایه های این پیرمرد رئیس مجلس تاکید کرد که حق با شماست پدرجان؛ اشکالاتی که می‌گویید به اجرای طرح  آبرسانی وارد است. برای پیگیری همین گلایه‌ها اینجا هستیم. قالیباف گفت: اگر کسی در این موضوع تخلف کرده باشد با او برخورد خواهد شد. 

بازدید از سایر پروژه‌های عمرانی زابل و خاش در برنامه امروز رئیس مجلس قرار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • رضا ذاکری نیا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    7 0
    کاش اقای رئیس مجلس ازهمان راه دور نظری به شهرما (بم )میکردومشکل اب اشامیدنی این شهررا هم حل مینمود .زیرا اب اشامیدنی مردم ده درصدازاستانداردهای لازم رادارد .وازطرفی سدی بابهترین اب دربالا دست شهرهدرمیرود
  • پ IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    مسله نبود تجربه نیروی کار کشاورزی و نبود صنعت قوی و پیشرفته هست
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    9 0
    یکی از اشکالات اساسی منطقه این است که تعداد قابل توجهی ازجوانان تحصیلکرده و توانمند در محل زندگی شان نمی مانند وبه مرکز استان یا به تهران و کرج و مشهد مهاجرت میکنند در صورتی ماندنشان بسیار میتواند به حل مشکلات کمک کند .
  • farnoush IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    10 11
    درد و بلات تو سر اصلاح طلبا
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    8 1
    خدا قوت ...مردان خدا عمرتان باعزت !! یاد سردار شریف حاج قاسم افتادم کاش گره ها باز کنی .....
  • DE ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 0
    گلایه دیگر چیست؟! مطالبه صحیح است..
  • DE ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 0
    قالیباف: برای پی‌گیری گلایه‌های مردم اینجا هستیم/ جهانگیری : برای گلایه‌ از پی‌گیری های مردم اینجا هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس