سیدمحمد موسوی زاده

مادر سیدمحمد موسوی زاده دانش‌آموز فقید ۱۱ ساله دیری با قدردانی از حمایت‌های مدیر دبستان فرزندش، به اهدای گوشی توسط مدیر مدرسه و عضویت او در شبکه شاد اذعان کرد.

به گزارش مشرق، عصر روز گذشته نوجوان ۱۱ ساله‌ای در شهرستان دیر استان بوشهر جان خود را از دست می‌دهد. اولین خبری که توسط یک رسانه منتشر می‌شود، خبر از خودکشی این کودک از طریق حلق آویز شدن خود به دلیل نداشتن گوشی برای ورود به شبکه شاد است.

ببینید:

فیلم/ علت واقعی جان‌باختن دانش‌آموز بوشهری

در کسری از ثانیه این خبر بازتاب وسیعی در فضای مجازی ملی و بین المللی پیدا می‌کند، به گونه‌ای که شبکه‌های معاند نیز با سوء استفاده هر چه تمام‌تر، آتش بیار معرکه می‌شوند.

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیر در اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در خصوص دلیل خودکشی دانش آموز دیری مبنی عدم دسترسی به تلفن همراه و کلاس های مجازی را تکذیب کرد. اما برخی از افکار عمومی از توضیحات آموزش و پرورش قانع نشدند.

بیشتر بخوانید:

بحران نمایی با سواری روی مشکلات اقتصادی مردم

در همین راستا خبرنگار  موضوع را مادر و مدیر مدرسه دانش آموز فقید دیری جویا شده است.

خانم نجار مادر دانش آموز فوت شده دیری اظهار داشت:  آقای ایرج قاسمی مدیر مدرسه فرزندم در این سال ها کمک هایی به فرزندم داشته است که متوجه نبوده ام و از وی کمال تشکر را دارم.

نمی‌دانستم لباس فرم و بیمه فرزندم از طریق مدیر مدرسه تامین شده است

وی با بیان اینکه مدیرمدرسه یک گوشی را در اختیار فرزندم قرار داد، افزود: در این سالها نمی‌دانستم کتاب‌های درسی، لباس فرم مدرسه و بیمه فرزندم از کجا تامین می شده است. در این پنج سال آقای قاسمی به فرزندم خیلی کمک کرده است. ایشان برای فرزند من چیزی کم نگذاشته است. این کمک‌ها به صورت نقدی و کارت بانکی و مواد غذایی بوده است. محبت‌های ایشان را هرگز فراموش نمی‌کنم.

فرزندم در شبکه شاد عضو بوده است

خانم نجار در خصوص فعالیت فرزندش در شبکه شاد، گفت: این اواخر با وجود اینکه گوشی پسرم مشکلاتی داشت اما سید محمد در شبکه شاد عضو بوده است و البته نمی‌دانم که تا لحظه آخر در شبکه شاد فعال بوده است یا نه ؛ چون همان روز حادثه در منزل نبوده‌ام.

بیشتر بخوانید:

تکذیب خودکشی دانش‌آموز دیری به علت نداشتن گوشی +سند

وی تصریح کرد: از مدیر مدرسه فرزندم راضی هستم و از او شکایتی ندارم و فقط می‌خواهم بچه‌ام را حلال کند، چون در این سال‌ها همیشه در کنار ما بوده و خیلی محبت در حق فرزند من داشته است.

مدیر دبستان شهید باهنر دیر، مدرسه‌ای که سید محمد موسوی‌زاده در آن مشغول تحصیل بوده است، می‌گوید که او گوشی به دانش‌آموز فقیدش اهدا کرده است و مادرش نیز به او موضوع اذعان دارد.

ایرج قاسمی با بیان این‌که در فروردین سال جاری گوشی شخصی خود را عوض کرده است، اظهار داشت: با خرید گوشی جدید، گوشی قبلی که مدل هواوی بود را در اختیار سید محمد قرار دادم.

وی افزود: چون خانواده او که همسایه ما هستند و با آنها رفت‌وآمد دارم و همچنین خود سید محمد که پنج سال دانش‌آموز مدرسه‌ام بود را به‌خوبی می‌شناختم و می‌دانستم که نیازمند هستند، گوشی را به او دادم.

چند نفر از همسایه‌ها شاهدند من به سیدمحمد گوشی دادم

قاسمی ادامه داد: اوایل سال تحصیلی جدید سید محمد به مدرسه آمد تا برنامه شاد را برایش نصب کنم. حتی به در حیاط آنها هم رفتم تا او را برای استفاده از شبکه شاد راهنمایی کنم. همان روز پدر و مادرش و چند نفر از همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند.

وی با بیان اینکه همیشه به این خانواده کمک مالی می‌کرده است، گفت: در پنج سال دانش‌آموزی سید محمد حتی یک ریال بابت کتاب‌های درسی، بیمه و لباس فرم از او نگرفته‌ام.

قاسمی اضافه کرد: امروز بعد از شنیدن مصاحبه مادر سید محمد با یکی از رسانه‌ها به او گفتم «آیا من هزینه‌ای برای کتاب و بیمه و لباس فرم از شما گرفته‌ام؟ آیا گوشی به فرزندت ندادم؟ و حتی برای فرزندت تقاضای گوشی جدید هم نکردم؟ مادر سید محمد قسم خورد که جز من، کسی به آنها کمک نمی‌کرده است. حتی گفت که حاضر است که بوشهر و تهران و هر جای دیگر بیاید تا شهادت دهد که مدیر مدرسه به آنها کمک کرده است.»

وی ادامه داد: در روز تشییع جنازه، مادر در جلوی همه مردم گفت که فلانی برای بچه‌ام خیلی زحمت کشیدی و او را حلال کن.

کمک‌هایی که به شاگردم کردم به نمایندگی از آموزش‌وپرورش بود

مدیر دبستان شهید باهنر دیر در خصوص حضور دانش‌آموز فقید در شبکه شاد و کلاس درس اظهار کرد: سید محمد در روز حادثه در کلاس درس آنلاین می‌شود اما تکلیفی ارسال نمی‌کند. که نشان می‌دهد دانش‌آموز عضو کلاس مجازی بوده است.

قاسمی در پایان گفت: من مدیر مدرسه هستم. کمک‌هایی که به شاگردم کرده‌ام به نمایندگی از آموزش‌وپرورش بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • Pr IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    71 10
    یکنفرفوت کرده و دلیلش مشخص نیست عده ایی آمده اند خودرا اثبات کنن !
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      28 7
      لعنت بر اونهایی که با به راه انداختن خیمه شب بازی کرونا و دروغ و جفنگ و آمارسازی مسبب چنین وضعیتی در کشور شده اند
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 1
      شما توی ماجرا نیستی یک نفر فوت کرده تمام فضای مجازی و رسانه های ضد ایرانی پر شده از اینکه این کودک به خاطر فقر مالی و نداشتن گوشی برای ادامه تحصیل اقدام به خود کشی کرده است حالا مدیر مدرسه بعد از پنج سال کمک خالصانه و بدون منت دارد می گوید من به نمایندگی از آ»وزش و پرورش هزینه های تحصیلی کودک را داده ام
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    30 11
    باید از مادر دانش آموز مصاحبه صوتی و تصویری بگیرین، چون در یک مصاحبه صوتی حرفای دیگه ای زده، این تناقص گویی ها هم نشان از رازی داره که بنظر میاد همون ماجرای قتل بچه باشه
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      11 0
      آره من هم صوتیش رو شنیدم تناقض داره
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    20 8
    شاید به قتل رسیده
    • رستا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      13 3
      مگه یه بچه رو ستایی چه گناهی کرده که به قتل برسه حرف ها میزنی یا
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      0 0
      در پاسخ به رستا عرض کنم یعنی تمام کودکان و بزرگسالانی که در تمام این سال ها به قتل رسدند گناهکار بودند؟ اکثر اونها بی گناه کشته شدند به ویژه بچه ها
  • ناشناس IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 7
    از خواب بيدار شدم هر قدر جستجو كردم در خبر چيزى از نحوه در گذشت و خودكشى نخواندم. چشم هاى من ضعيف يا خواب الود است ؟ فردا با دقت خواهم خواند
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    61 11
    والدین انقدر نق می زنند انقدر بچرو بد تربیت می کنن که بچه اینجوری بهم می ریزه والا ما دهه شصتی ها حتی لباس ها و کفش دیگران را می پوشیدیم دو نفر قبل تر پوشیده بودند حالا می گفتند تن آن ها نمی رود تو بپوش ! یا مادره قیچی درمی آورد شروع می کرد اندازه کردن ! ناهار و شام هم چیزی بود چیزی نبود چه کیفیتی داشت سره پایین بود می خوردیم و خدا رو شکر می کردیم بقیه امکانات هم که هیچی بجز یک توپ پلاستیکی که لایه می کردیم ساکن تهران هم هستیم و اتفاقا پول برای لباس نو و امکانات هم بود اما والدین می خواستند چنین فرهنگی باشد اصراف نکنیم و قانع باشیم بچه های الان خیلیاشون بد تربیت می شن .
    • Amir IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      17 2
      بله حرف شما تا یه جایی درسته ولی فکر اینو نکردی که فشار هم روی بچه بوجود می اید؟ چرا چون یه عده از دوستانش که گوشی دارن پز گوشی میدم من به جامعه کاری ندارم ولی از یه طرف دیگه هم معلم تحت فشار هم دانش آموز وقتی طبقه های جامعه از هم دیگر دور نشود همین میشود
    • بهار IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      1 0
      حرف شما متین ولی دهه ی ما اکثریت مث هم بودیم دوره ی جنگ بودتوی هرخونه۷ و۸ تابچه بود ولی الان اکثریت خانواداه ها یکی دوتابچه دارن وبه هرقیمتی تامینشون میکنن.حالا خودکشی ها مونده زمانیکه خونواده ها کم بیارن،تاکجامیتونن بااین وضع اقتصادی نیازهاشون و تامین کنن۱۷.۱۸ سالگی بچه ها رو باید حسابی پایید،بایدفکری کرد...
  • مهدی IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    34 12
    از شادی زیاد خودشو دار زده انقدر شادی ظرفی میخواد
  • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    14 3
    در اینستا عکس این حرفا داره منتشر میشه! هیچ معلومه کی به کیـه؟؟؟!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    28 4
    این مدیر و مادره یک چیزی را پنهان می کنند چه لزومی داره پای مدیر تو این جریان باز بشه بچه در منزل اقدام به خودکشی کرده ربطی به مدرسه و مدیر نداره چرامادره بجای اینکه علت را در خانواده پیگیری کند سعی دارد از مدیر به نحوی حمایت کند
  • اسرا IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    18 10
    خوب گوشی داشته دیگه این بچه به خاطر چیز دیگه خودکشی کرده
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      13 0
      گوشی دستِ دوم مدیر مدرسه خوب کار نمیکرده
  • erty IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 40
    که چی بشه مثلا یه بچه فوت شده دارین اینجوری مانور میدین !
    • علی DE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      4 5
      شما باید شعور داشته باشین و این حرفا نزنین
  • فرهنگی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    21 10
    به نظر من هم دانش آموز به قتل رسیده خواهش میکنم نیروی انتظامی وظیفه اش را درست و دقیق انجام دهد تا پرده از این راز که خودکشی عنوان می کنن بردارد.فکر می کنم این کودک از والدینش مطالبه ای داشته که ممکن است والدینش تعادل خود را از دست داده باشند و مرتکب چنین فاجعه ای شده باشند.اتفاقی که در این زمانها می افتد دور از انتظار نیست.
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      13 3
      شایدم بچه شاهد یه صحنه دلخراش بوده که خاستن ساکتش کنن
  • عقل سرخ IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 5
    من مصاحبه پدر ومادرش رو خوندم دانش اموز تبلت داشته اما خراب شده بوده که پدش قول داده بوده تعمییر کند این اتفاق افتاده متاسفانه همه چیز تبدیل به جدل سیاسی شده این جریان یک جریان فرهنگی اجتماعی و اقتصادی هست نه یک جریان سیاسی
    • آدرینا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 1
      اره شاید هم قتل باشه واینکه خدا رحمتش کنه
  • Shima IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 6
    مگه میشه خودکشی کرده باشه اصن شایدم یکی اونو کشته مادرش هم از ترسش دارن اینا رو میگه اگه بخواین در حق این بچه ظلم کنین دیگه از ما باید گذشت
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    12 9
    باسلام:باتوجه به حادثه های زیادی که خواندم وحسی میگه که این مادر یه چیزایی را داره پنهان میکنه باید تحت بازجویی پلیس قرار بگیرند وانجا شاید واقعیت روشن بشه یه بچه اا ساله چطور امکان داره بخاطر هیچی خودش بکشه..یا به قتل رسیده صحنه ساختگی ست ولی هرچه هست هم مدیر وهم مادربچه میدونند..حتی انسان بزرگ سال هم دیگه باید به انتهای خط برسه که چنین کاری بکنه...به هرحال مبهمه! ویه چیزایی را پنهان کرده اند وکارپلیس است ته وتو ماجرا رادربازجویی دربیاره واینکه چرا باعجله دارند به خاک میسپارند!؟
  • SG ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    15 3
    بله فعال بوده ولی به گفته رسانه های بومی بعد از خرابی تلفن همراه و عدم خرید توسط مدرسه که قولش را داده بود این اتفاق افتاده
  • رضا IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    34 2
    خواهشنا معلمین توی این شرایط خراب اگر دانش آموزی موبایل نداشت سخت گیری نکنند.رحم کنند.اگر میتونید کمک کنید.
  • حسین IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    17 1
    فقر بیداد می‌کنه. همه باید فکری کنیم تا این آتش زیر خاکستر همه ما رو نسوزاند
  • حسین IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    22 0
    عکس پدر مادرش هست، فقر از سر و روشن می‌باره. کدوم صورت مسأله رو‌ میخواهید پاک کنید؟
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    19 3
    آموزش های صداوسیما به جایی رسیده که بچه راه های خودکشی یاد گرفته !
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    15 0
    مشکل عدم ورود به شبکه شاد نبوده چون معلم گفته مدام میگفته نمیتونم بفرستم گوشیم قطع و وصل میشه مدیر مدرسه گوشی قبلیش که احتمالا خراب بوده رو به بچه داده بوده مشکل اینه که چرا اولیه ترین نیازها باید منجر به خودکشی بچه بشه پس آموزش و پرورش چکاره است
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    10 0
    خدا به خانوادش صبر بده زمانی که نظر میخواهید بدیدهمه جوانب رو در نظر بگیریدخودتون روجای خانواده پسر بچه بگذارید
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 5
    امکان نداره خودکشی باشه نیروی انتظامی پیگیری کند
  • قاسم IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 4
    تا علت مشخص نشه نمیشه نظری داد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    5 0
    اگه کمکی از مدیر به خانواده کودک میشد که از جیب مدیر نبود از کمکهای مالی والدین بچه ها بمدرسه بوده..
  • ناشناس IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    15 0
    خودتو بکش وزیر ، توی سیستم تو دانش آموزی به هر دلیل خودکشی کرده،
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 8
    اصلا به ما چه ماچیکار داریم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 8
    پس چرا خودکشی کرد؟ بچه به دلیل نبودن امکانات آموزشی خودکشی کرده است. و این سخنان بالا یک کاسه ای زیر نیم کاسه است.
  • یونس IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    6 5
    خود کشی تو این سن خیلی بعیده احتمال زیاد قتل اتفاق افتاده
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    22 0
    بهترین کار این بود که امسال تو این شرایط مدرسه ها باز نمی شد و یک وقفه ی تحصیلی اتفاق می افتاد. الان عدالت اموزشی کجاست
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    7 1
    آقایون اصلاح و اعتدال طلب، احیانا تقصیر احمدی‌نژاد نیست؟ واشنگتن دی سی چطور؟
  • رها IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 1
    هیچ گوشی دریافت نکرد
  • مریم IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 1
    خدارحمتش کنه... حیف وافسوس خدایش بیامرزد
  • ❣❣ IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    خیلی بد جامعه ای شده ☹ همین پز دادن ها و بی اصرافی ها ‌و تربیت بد خانواده ها باعث بروز این اتفاق ها میشه ی کم فرهنگ جامعه رو عوض کنیم☹
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    خودکشی نیست این کسی که دشمنی داشته به قتل رسونده باید نیروی انتظامی میگیری کنه این امکان نداره بچه خودش بکشه نه نه
  • مریم IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    خدا به مادرش صبر بده ...
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    عجیباً غریبا من 40 سالمه هنوز نمی دونم برای خودکشی چه جور یک بند رو گره می زنند اون وقت یک بچه 11 ساله چطور بلد بوده این کار رو بکنه ؟؟؟ اصلا به عقل جن هم نمی رسه که به خاطر گوشی موبایل یک بچه اینچنین کاری کنه این همه دانش آموز بدون گوشی یا 1 گوشی با 3 تا بچه ... مدارس اغلب سر مسائل اینچنینی با هم به توافق می رسند که برای خانواده ها مشکلی ایجاد نشه. حالا توی دیر با اون شرایط که جای خود داره قطعا معلم و مدیر بسیار دلسوز تر و فهمیده تر از این حرفها هستند...
  • زبیر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    وقتی یه بچه امکانات نداشته باشه هر چیزی به سرش میزنه
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    چطور ممکنه درطول ۵سال کمکی که از طرف مدیر به بچه میشده، مادره خبر نداشته که این لباس وکیف وکتاب از کجا داره به پسرش میرسه؟؟؟؟ سوالهای زیادی زیر اون نیم کاسه ست...
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    مادرش گفته بودبخاطرنداشتن گوشی پسرش خودکشی کرده ولی حالا چیزدیگه میگه
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    فقط فقر فقر فقر فقر و مشکلات زندگی و معیشتی مسبب این همه مشکلات هست و متاسفانه روز به روز مشکلات و بدبختی و گرانی و تورم و بیکاری بیشتر میشه و مسوولین هم در خوابند
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    فکر کنم تو شاد رفت تو پی وی ی مومو پیام داده
  • ناشناس US ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    یه بچه 11 ساله اون قدر اقلو فهم داره خد کشی نمیکنه بخاطره یه موبایل دسته 2 حتما بخواطره یه چیزه دیگه بوده بعد شایعه کردن بخواطره نداشتن موبایل شاید یکی تو یه گوشی برای اون پیغام یا تماس یه غیره تحدیدش کرده الان دورو زمونه اینجوری شده یکی رو میبینی بخواطره بازی نهنگ ابی یا بخواطره مومو در واساپ یا...... همین دیگه. ولی.باید موبایل پسره رو چک کنن اگه چیزی پیدا نکردن همون خود کشی بوده.بدرود .من. مهدی.13.البرز🔮
  • ... IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    ای خداااااا .. قلبه آدم درد میگیره وقتی این خبرا رو میخونه ، خدا رحمتش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس