به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در زمان پهلوی نوشت: روز ۲۰ مهرماه ۱۳۵۰ جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایران در تخت‌جمشید آغاز شد؛ مراسمی پر زرق و برق که علاوه بر واکنش‌های داخلی، عکس‌العمل رسانه‌های خارجی را نیز در پی داشت. درحالی که بسیاری از مردم ایران گرفتار فقر بودند، جشن‌های ۲۵۰۰ ساله با هزینه‌های بسیار برگزار شد. رادیو بغداد در این باره گفت: «امیرعباس هویدا، نخست‌وزیر ایران، با کمال وقاحت اظهار می‌دارد که فقط ۳۶۰ میلیون دلار صرف جشن‌های شاه شده است» در حالی که «وزارت دارایی ایران می‌گوید مبالغی که به مصرف جشن شاهان رسیده است، بالغ بر یک هزار میلیون دلار است».

روزنامه‌ «دیلی رکورد» در واکنش به این مراسم نوشت: «دربار ایران امروز یکی از پرتجمل‌ترین و پرخرج‌ترین دربارهای جهان است. شگفت‌انگیز است در کشوری که فقر در هر جای آن به چشم می‌خورد، زمامداران آن به خود اجازه می‌دهند، این‌چنین بی‌پروا میلیاردها ریال خرج برپا کردن خیمه و خرگاه کنند و یا گران‌ترین رستوران جهان ماکسیم را به خدمت بگیرند...»

نشریه اومانیته ارگان حزب کمونیست فرانسه نیز در مطلبی انتقادی بیان داشت: «دو هزار و پانصد سالگی ایران امسال با زرق و برق بسیار در آغاز پاییز جشن گرفته خواهد شد، درحالی که بین ایران و کورش شاهنشاه آن زمان و ایران امروز که نفت آن کمپانی‌های خارجی را غنی‌تر می‌کند و فقر و فلاکت توده‌های مردم، سخت هولناک، غیرانسانی و بیان‌نشدنی است، هیچ‌چیز مشترکی جز نام وجود ندارد...»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • عبدالله مومن IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    23 10
    قابل توجه خران پاچه خوار پالونی
  • ب IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    8 3
    درآن زمان حکومت شاه طاغوتی وسراسر فساد بودوشاه ودرباریان درکاخ های مجلل زندگی میکردند واکثریت مردم اما متاسفانه درسال های اخیر متاسفانه دولت مردان ومسئولان کشور دوباره به سمت کاخ نشینی واشرافیگری گرایش پیدا کرده اند وشعار ها وآرمان های انقلاب را فراموش کرده اند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    14 5
    پالانی ها الان هم با پول ملت ایران دارن خوش گزرانی میکنن
  • احمدی IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 3
    مرگ بر شاه و زنش
  • ناشناس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 0
    این همه خرج کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس