یدالله طاهرنژاد

یک عضو حزب کارگزاران به تازگی در اظهاراتی گفته است: مردم با عبور از روحانی و نوبخت، به سمت جهانگیری و محسن هاشمی میل کرده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

طرح "کولبران روحانی" برای ایجاد اغتشاش

جهانبخش خانجانی، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

"روحانی هم در دولت اول تا حدودی منطبق بر وعده‌ها و نظرات پشتیبان‌های خود عمل می‌کرد اما در دولت دوم بعد از رای‌آوری به کلی تغییر رویه داد و در انتخاب اعضای کابینه چندان منطبق بر وعده‌هایی که به مردم داده بود، عمل نکرد. همچنین انتقاد دیگر این است که اصلاح‌طلبان در مواجهه با دولت روحانی به جای آن که دولت را به صورت جدی و اثرگذار مورد انتقاد قرار دهند، به حمایت‌های بی‌پایه از دولت روی آوردند. نتیجه‌ این اتفاقات این شد که ما اصلاح‌طلبان تنها نقش کولبر را داشتیم، که من قبلا هم در مصاحبه‌ای گفتم که ما کولبر بودیم."

او در اظهارات خود همچنین می‌گوید: برخی جریان‌های اصلاح‌طلب هم مسیرهای رادیکال را پیشنهاد می‌کنند و حتی حرکت‌های رادیکالی گذشته را رادیکال نمی‌دانند، اخیرا مباحثی توسط برخی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که به جای اینکه کشور و اصلاح‌طلبان را از بحران خارج کند، بحران جدیدی را به‌وجود می‌آورد و منجر به تند شدن فضا می‌شود، خب تند شدن فضا هم به صورت طبیعی حاکمیت را به سوی کنترل شدید، بسته شدن فضا، پررنگ شدن و محدود شدن خط قرمزها می‌برد، طبیعی است که در این شرایط تحولات به سمت حذف هدایت می‌شود و در مقابل رفتارهای مدنی سیاسی به سمت رفتارهای جنبشی هدایت می‌شود، باید بدانیم که با حرف‌ها و شعارهای افراط‌گرایانه هیچ گروهی به اهداف خود دست پیدا نمی‌کند و حاصل آن ضربه خوردن به کشور است.[1]

*البته کولبری آقای روحانی برای اصلاح‌طلبان بسیار باورپذیرتر از کولبری اصلاح‌طلبان برای آقای روحانی است!

زیرا یک نگاه ساده به مقامات ارشد دولت رئیس‌جمهور از معاون اول گرفته تا ربیعی و زنگنه و نوبخت و... به وضوح هرچه تمامتر نشان می‌دهد که روحانی تحت نفوذ چه کسانی است!؟

و از طرفی مردم ایران می‌دانند که اظهارات و برنامه‌های کلان رئیس‌جمهور مثل برجام، عدم نظارت بر بازار و قیمت‌ها، عدم نظارت لازم بر فضای مجازی و... تماما از برنامه‌های اصلاح‌طلبان بوده است نه کس دیگر!

مسئله مهمتر اما اشاره خانجانی به طرح برخی اصلاح‌طلبان برای ایجاد تنش و بحران است.

اما این بحران و تنش چیست که خانجانی به تاپیک آن اشاره می‌کند اما از بیان محتوای آن طفره می‌رود!؟

پیش از این و در تیرماه 99 بود که غلامحسین کرباسچی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی گفته بود: تعریف اصلاح‌طلبان روی هوا است؛ یکی می‌گوید می‌خواهیم از ریشه بزنیم و دیگری می‌گوید، می‌خواهیم اصلاح کنیم و معلوم نیست اصلاح طلبان چه کسانی هستند و می‌خواهند چه کنند. [2]

و البته او هم اشاره‌ای نکرده بود که این کدام اصلاح‌طلبان هستند که به زدن ریشه نظام فکر می‌کنند!؟

 برنامه اصلی هسته سخت اصلاحات -که راهبردهای کلی جریان چپ را تعیین می‌کند- برای بحران‌زایی از این روست که آنها مایلند تا به پایان دوران عمر سیاسی خود نرسیده‌اند؛ تکلیفشان را با نظام اسلامی روشن کنند.

و از همین روست که نه تنها به جوانان اصلاح‌طلب هیچ روی خوشی نشان نمی‌دهند بلکه گویا از بحران نیز استقبال می‌کنند.

برنامه‌های آنها برای ایجاد بحران در کشور نیز شامل فاز اصلی "فتنه اقتصادی" و گام کمکی "تحریم انتخابات و خروج از دموکراسی" است که البته قابلیت اجتماع با یکدیگر را نیز دارند. کما اینکه سعید حجاریان اخیراً از بروز اغتشاش در ایام انتخابات 1400 (که گویا اصلاح‌طلبان قصد تحریم آنرا دارند) خبر داد. [3]

طراحی اصلاح‌طلبان برای این دو فاز تاکنون به وقوع رخدادهایی مثل دیماه 96، آبان 98 و کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم منجر شده است.

اقداماتی که فرجام آنها و پیروزی یا شکست آنها به "روشنگری خواص" وابسته است.

***

شوخی خطرناک ضرغامی با شورای نگهبان

عزت‌ا... ضرغامی، فعال اصولگرا و رئیس اسبق سازمان صداوسیما به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را بازنشر داد در اشاره‌ای تلویحی به انتخابات 1400 گفته است: اگر سال بعد تایید صلاحیت نشوم به خاطر حضور آملی لاریجانی در شورای نگهبان است!

او همچنین اظهار می‌کند: برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده‌ام. حداقل یک سال است به طور مستمر جلسات اقتصادی برای اداره کشور دارم.[4]

در همین حال، سایت رجانیوز هم با انتشار بخش‌هایی از همین اظهارات ضرغامی پیرامون سعید جلیلی به نقل از وی نوشته است: او –جلیلی- یک الگو و نمونه کامل برای ارزش‌ها و معیارهای اسلامی هست که اگر یک روز به فضل الهی بتواند رای اکثریت مردم را به دست بیاورد، نشان دهنده بازگشت مردم به خیلی از ارزش‌های اصیل اسلامی است. ایشان را شخصاً خیلی دوست دارم و صداقت‌شان در رفتارهایشان را خیلی تحسین می‌کنم.[5]

*البته ما متوجه طنازی‌های آقای ضرغامی هستیم اما بهتر بود ایشان نیز متوجه حساسیت وظایف خطیر شورای محترم شورای نگهبان باشند.

چه اینکه در مقطع کنونی که دشمنان در جبهه‌ای چندوجهی مشغول حمله به شورای نگهبان هستند و امیدوارند که بتوانند کاندیداهای بدسابقه و فاقد کارنامه را به شورای نگهبان تحمیل کنند؛ بعید است که لحن شوخی آقای ضرغامی در این اظهارات فهم شود!

رأی شورای نگهبان برای همه نامزدها نیز یک رأی فردی نیست که خدای نکرده کسی به شوخی یا جدی علت ردّ صلاحیت خود را این یا آن عضو شورای نگهبان معرفی کند.

و البته همه کاندیداهای بالفعل و بالقوه بایستی به ساز و کار قانونی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ملتزم باشند و التزام خود را نیز رسما بیان کنند نه اینکه فضا را به سمت حواشی هدایت کنند که فرجام خاصی نخواهد داشت.

التزام به قواعد انتخاباتی البته بیشتر برازنده نامزدها و رجال اصولگراست که به رعایت قانون و سر نهادن به قوانین موضوعه کشور شهره‌اند.

***

انکار یک عقد اخوّت با روش‌های طنزآلود

مردم با عبور از روحانی و نوبخت، به سمت جهانگیری و هاشمی میل کرده‌اند!

یدا... طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به انتخابات 1400 گفته است: ارزیابی من این نیست که جامعه به سمت اعتدال برود و نه تنها گرایشی به این سمت وجود ندارد بلکه حتی می‌توان گفت جامعه زده شده است. اعتدالی که طلایه‌دار آن آقای روحانی و آقای نوبخت هستند دیگر در جامعه مقبولیت لازم را ندارد. حجم مطالب انتقادی و استهزایی که علیه آقای روحانی در فضای مجازی و غیرمجازی منتشر می‌شود در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است. چطور می‌توان جامعه را به دنبال این خط و مشی تصور کرد.

او سپس می‌افزاید: گزینه‌ای که بتواند رای‌آور و اعتمادساز باشد –در میان اصلاح‌طلبان- وجود دارد ولی بعید می دانم مصادیق به این زودی به جامعه معرفی شوند. ولی ما در کارگزاران به طور بالقوه می‌توانیم از آقای محسن هاشمی و آقای جهانگیری نام ببریم. این دو نفر این قابلیت را دارند تا مطرح شوند. نام می‌بریم به این معنا که این دو نفر قابلیت کاندیدا شدن را از طرف کارگزاران دارند ولی ما هنوز کسی را معرفی نکرده‌ایم.[6]

*ما قضاوت درباره اظهارات این فعال چپ را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

چه اینکه حمایت‌های خاندان هاشمی از آقای روحانی و فدایی بودن اسحاق جهانگیری برای روحانی در سمت معاون اولی و ایفای نقش "کاندیدای پوششی" برای او در انتخابات سال 96 هنوز زبانزد خاص و عام است.

اینکه اصلاح‌طلبان تقلا می‌کنند تا این حد بصورت نخ‌نما و کودکانه خود را منفکّ از آقای روحانی و دولت متبوع خودشان جلوه بدهند و عقد اخوّتشان را منکر شوند؛ ‌ بایستی به یک عامل عبرت از امروز تا همیشه بدل شود و مورد مطالعه و تأمل همیشگی جویندگان حقیقت در سیاست باشد.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-977719

2_ mshrgh.ir/1089814

3_ mshrgh.ir/1119442

4_ https://etemadonline.com/content/438209

5_ http://rajanews.com/node/340703

6_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/298976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    49 12
    اصلاح طلبان هم در دنیای خیالی سیر میکنند یکی میگوید ما نقش کولبر را برای روحانی داشتیم اگر چه از یک زاویه درست است یعنی از طریق کولبری تمام ارزهای کشوررا بخارج انتقال داده و یا ارز 4200 تومانی گرفته ولی کالا وارد کشور نکردند میگید نه برید به آمار بانک مرکزی نگاهی بیاندازید تا ببینید چه مقدار از ای ارزها به همین اصلاح طلبان مانند حجاریانها داده شده دیگر اینکه مدعی هستند مردم از روحانی و نوبخت بسمت جهانگیری و هاشمی متمایل شدند بنظر میرسد بازهم نمی خواهند از خواب خرگوشی بیدار شوند مردم نه تنها هیچ امیدی به این جریان سیاسی ندارد بلکه وضعیت فعلی کشور را ساخته و پرداخته وزرای این دولت که بسیاریشان اصلاح طلب هستند میدانند از جمله همین اقای جهانگیری با دلار 4200 اش معروف است در میان مردم چرا سرشان را زیر برف میکنند اینها چرا از روحانی سوال نمی کنندکه علت اینکه مردم آدرس را اشتباهی ندهند و تمام لعن و نفرین خود را متوجه واشنگتن دی سی بکنند چی بود ؟ غیر از این بود مردم کوچه و بازار دولت را لایق این ... ها میدانستند ؟
    • سید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      39 8
      طرفداران اصلاح طلبان تهوع آور کمی بیندیشند از چه گروهی حمایت می کنند که رئیس جمهور برآمده از خودشان را رحم اجاره ای می دانند و خودشان را هم کولبر وی! این جماعت آیا می توانند مملکت اداره کنند!؟ به گمانم فقط برای جرز دیوار مناسبند و بس!!!!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      26 6
      نتیجه 8 سال ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی چندین برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره و تورم 50 درصدی و افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و فساد بود حالا محسن هاشمی با چه رویی می خواهد کاندیدا بشود؟!
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      15 9
      توزیع ارز رانت 4200 تومانی نشانه کم سوادی جهانگیری بود.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      17 8
      اصلاح طلبان و کارگزاران 7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی را سر سفره مردم گذاشتند بازهم دست بردار نیستن !
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      23 1
      چقدر باید کسی جاهل باشه که سال دیگه به ایشون رای بده. واقعا جوک خوبی بود.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ممنون مشرق جون یه کم خندیدم
    • SE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      5 1
      ای خاک بر سر گروهی که توهمات خود را با شگرد کولبری که خود قاچاق پذیرفته شده است به پیش ببرد
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 32
    ..جناب ضرغامی عزیز فردی دلسوز ودوستدارامام خامنه ای وملت است ولی باعرض معذرت نباید بهونه دست دشمنان فرصت طلب داد که خوشحالب شوند. ...
    • AE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      32 11
      دلسوز بودن کافی نیست ایشان با وزارت ارشاد نشان دادن توانایی مدیریت ندارند
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      24 14
      رد افراد با کمترین زاویه عقیدتی و اقتصادی برای پستی مانند ریاست جمهوری ضروری است اما وقتی شخصی مثل زاکانی رد میشود و هم زمان هاشمی طبا و جهانگیری تایید این جای سوال دارد چه بسیار افراد کاربلد جاافتاده انقلابی و وفادار با ظرفیتی بسیار بزرگ که از گردونه خارج شده تا دو سه چهره تکراری تمام شده وارد شوند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      وزارت ارشاد ضرغامی ؟؟؟ داداش تو چه دوره ای سیر می کنی ...
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    30 8
    توهین به کولبران زحمتکش نکنید . شما تفاله های آروغ اصلاح طلبی هستید که بی زحمت و ریاکارانه و حزب بادی و با لقمه های حرام به صندلی ریاست چسبیده اید .
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      1 1
      اصل نخست وزیرشون بود که گفت اینا پیاده نظام ما هستن.
  • حجت IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    21 4
    مگر کسی به شما ها رای هم می د هد که کاندیدا معرفی می کنید بدبخت کسی که از طرف شما کاندیدا شود
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      4 3
      انتخابات سال 96 و 92 رو ببین تا بفهمی کی را داره کی نداره
  • محسن IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 14
    اگر زمان ریاست آقای ضرغامی بر سازمان صدا و سیما را بررسی و تحلیل نماییم موارد بشرح ذیل بر ما مشخص می شود : تولید سریال های فاخر که چندین بار پخش شده و می شود / گسترش شبکه های سیما و همچنین رادیو / بهبود و پیشرفته نمودن سیستم های فنی / توسعه زیرساخت های سازمان صدا و سیما و ...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      4 19
      جلوگیری از ایجاد شبکه های تلویزیونی خصوصی به منظور ایجاد چابکی و چالاکی در شبکه های دولتی
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      3 11
      اتفاقا اون جلوگیری بسیار کار درستی بوده الان که شبکه های خصوصی در فضای رها شده مجازی داریم چه اتفاقی افتاده جز نمایش تعداد زیادی فیلمهای خلاف ارزشهای اخلاقی و خانوادگی و بعضاً در ضدیت کامل با این ارزشها برای تمامی سنین بدون محدویت و نمایش بروز و بدون سانسور سریال های غیراخلاقی ترکی و آمریکایی که بقول خودشون بالای ۴۰ درصد در افزایش نرخ طلاق تاثیر داشته و پر کردن جیب اپراتورهای ارائه کننده اینترنت از هجم فروشی با قیمت چندین برابر به ملت
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    23 3
    همشون یه مشت دزدندن که مملکت رو بین خودشون تقسیم کردن مردم چکاره اند که میل به این یا اون داشته باشن
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      4 24
      این دیدگاه بسیار منفی و بدبینانه است . همه دزد نیستند. الآن حاج آقا رئیسی و قالیباف در دو قوه دارند زحمت می کشند و به مردم و کشور خدمت می کنند بدون اینکه تخلفی داشته باشند. یا آقای دکتر جلیلی بیاد خیلی هم عالی میشه . ایشون هم خدمتگزار و سالم و صالح است .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 7
    کولبر هستین ولی بارتون دلار برای انبار خودتون و انگل زادهاتون
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 14
    مدت زمان رياست جمهوري بايد يك دوره شش ساله شود و بس تا رئيس جمهور بيشتر به فكر حل مشكل مردم باشد تا رياست
  • فراجناحی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 9
    آقای ضرغامی شوخی خطرناکی کرده ولی شورای نگهبان دائر مدار شخص نیست که با انتقاد یا شوخی با کسی آسیب ببیند
  • پ IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 17
    آقای ضرغامی اصولگرا شدن و تغییر نام برای ضعف و اختلافات بود یا فقط برای پیشرفت بود به قول استاد پناهیان انسان کار خوب میکنه دوم مبارزه با نفس میکنه احمدی نژاد روی دومی ضعف داشت ولی رئیس جمهور باید هردوتا را داشته باشه حالا جلیلی پیشنهاد کردین که هر دوتا گزینه داره به نظرم.ولی حرفم اینه لازم به معرفی نبود چون این دوره اقبال با ایشون هست اونم با همون لباسی که سال 92 اومد حالا با جبران کردن اشتباهات انتخباتی گذشته هر چند اگر مشارکت هم پایین باشه اقبال با ایشونه
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 17
    وقیح تر وپر روتر وبی حیاتر وبی شرم تر ونفهم تر وبی شرف تر از اصلاح طلب اصلا وجود ندارد.
  • مهران JP ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 15
    با سلام باید به از این عضو حزب کار گزاران سوال کرد: این مردمی که شما از آنها سخن به میان می آورید چه کسانی هستند؟ آقایان اصلاح طلب، تا کی میخواهید به عوام فریبی خود ادامه دهید؟ بانی و مسئول تمام فسادهای این کشور گروه و افراد منتسب به اصلاح طلبها می باشند. خیانت بس است.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 10
    انتقام 88 را از مردم گرفتند حالا می‌گویند کولبریم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 11
    یک اصلاح طلب دست چندمی گفته : مردم با عبور از روحانی و نوبخت، به سمت جهانگیری و هاشمی میل کرده‌اند! آقای نه چندان محترم ، فکر می کنی مردم این همه هزینه دادند تا از چاله در بیایند و در چاه بیفتند ؟ شما یا جاهلید یا ابله که مردم را هنوز نشناخته اید . رای قبلی به شما هم بخاطر گندی بود که دولت بهار زد و مردم را به مرز نا امیدی رساند . مردم فکر می کردند که دولت شما واقعا دولت تدبیر و امید است و همه خرابی ها را آباد خواهد کرد آنهم به خاطر وعده های دروغی بود که شنیدند اما این بار فرق می کند چون دیدند که دولت اصلاح طلبتان همه چیز را نابود کرد و فهمیدند که شما اصلاح طلب ها اصلا این کاره نیستید . لذا مطمئن باشید که دیگر اشتباه نخواهند کرد و به طیف شما رای نخواهند داد . بمانید تا ببینید.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 11
    اصلاح طلبان کشور رو نابود کردن انگار که برای این کار ماموریت داشتن. خدا نابودش کنه انشاءالله
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 6
    مردمی که میل به جهانگیری پیدا کردند کی باشند؟
  • محمدایوب IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 7
    جهانگیری در زمان انتخابات نقش پوششی وبرای جلوگیری ازپیروزی رقیب استنفاده شد چون پوششی بود مثل یک ابزاری که استفاده میکنند کارکه تمام شد.ازاصلاح طلبان بعید نیست بیاورند ودوباره استفاده کنند.
  • TR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    25 2
    واقعیت اینه که جناب ضرغامی حداکثر در حد معاون وزیر می تونه کارایی داشته باشه. میخواد رئیس جمهور بشه!!!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    12 1
    ضرغامی شوخ شده چشم به ریاست جمهوری داره عجب مملکتی شده
  • محمدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 16
    سلام آقای ضرغامی اینجوری نگفت.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 11
    کدام مردم به سمت جهانگیری و هاشمی میل کرده اند ؟! مردمی که هنوز دارند چوب انتخاب بد خودرا می خورند و در مشکلات گرانی و بی تدبیری دولت بنفش گرفتار شده اند!؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 7
    بابا جهانگیری یعنی وضعیت موجود بعلاوه یک نمره دیگر عزت رو به پاسپورتها که برنگردودن لااقل یک شهرت خوش سیمایی رو لگدمال نکنن
  • احمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 12
    اشاره آقای ضرغامی به این بوده که هر فردی رد صلاحیت می شود آن را به شخصی در شورای محترم نگهبان نسبت می دهد!! خواسته به رد صلاحیت شدگان اشاره کند اما جدای از این مطلب به نظر می رسد ایشان به دنبال بازخورد کاندیدا شدنش هم هست!! ایشان توان اداره صدا و سیما را نداشتند. این سازمان را بقدری عریض و طویل کردند که نفرات بعدی تا ده ها سال امکان جمع کردنش را نخواهند داشت!! چگونه تصور می کنند توان اداره کشور را دارند؟ از بس بعضی از روسای جمهور نابلد بودند که آلان خیلی از دوستان توهم پیدا کرده اند که می توانند رئیس جمهور شوند!!
  • حسين DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 11
    خطاب به آقايان خانجانى و طاهر نژاد،از هر زاويه اى كه كه به شما اصلاح طلبان بنگريم چيزى جزء خيانت،... ديده نميشود،يك مطلب را شما اصلاح طلبان بايد بپذيريد و آن اين است كه تبديل شديد به فسيل هاى سياسى نه بيشتر.
  • حسين DE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 1
    آقاى ضرغامى البته قصد اهانت نيست ولى واقعيت امر اين است كه شما توان و ظرفيت پذيرش چنين مسئوليتى را نداريد،اميدوارم كه از اظهارات من دلگير نشويد،
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      0 0
      شما ماشین توان سنجی هستی ؟ از قول 50 میلیون رای دهنده ..!!!
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 12
    تایید جهانگیری کار کی بود ؟
  • CA ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 13
    اوه اوه ایشان و هاشمی!!!! از مرکز نمایندگی لیبرالیسم در ایران اینها نماینده مردم بشند!!!!!! میگم مهدی هاشمی و فائضه هاشمی یادتون رفت شاید هم این عباس آخوندی!!!!! خدا یه عقلی به اینها بده و یه پولی هم به مردم که بخاطر اینها داروندارشون رو از دست دادند. ایشان که خودش یک دولت سوا داره برای خودش تیم عملیاتی جدا داره!!!! خدا میدونه اگه این یکی با باند جدید بیاد چه بلایی سر مردم بیاره!!!!
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 1
    جهانگیری قطار اقتصاد رو بجای ریل گذاری فرستاد ته دره حالا میخواد بیاد سهام عدالت و واقعی کنه یاللعجب !!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 1
    اسم کوله بر رو آلوده نکنید
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 12
    وای بر افساد طلب ها
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 0
    آنچه که ما میبینیم ، اصلاح طلبان تو این هشت سال هردو دوشادوش کولبر یونایتد بوده اند .قانونی و قاچاقی.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    جناب ضرغامى اصولا حرفهاى جدى را به زبان شوخى ميزنند
  • محسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 0
    آقای ضرغامی اگر رئیس جمهور شود چه اتفاقی برای ایران می افتد : ۱_ در کابینه خود از نفرات متعهد و متخصص و تیم حرفه ای استفاده می کند که ۲۴ ساعته کار کنند ۲_ مستاجران خانه دار شوند ۳_ افزایش ثروت کشور ۴_ اعتدال واقعی در تمام زمینه ها ۵_ اشتغال واقعی بیکاران ۶_ آرامش خانواده ها
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    آقای ضرغامی، لطفا اگر این نقل قولها ( حتی به شوخی) صحیح نیست سریعا تکذیب کنید. ضمنا یک ولایتمدار در جمهوری اسلامی، تابع و مطیع رهبر عزیز و فرزانه خود است و گرچه ما از سیستم مدیریت قضائی قبلی و شخص ریاست آن انتقاد جدی داریم و باید حتما ایشان توضیحاتی را درخصوص ماجراهای معاونت اجرائی خود داشته به رهبر عزیز و مردم انقلابی ایران پاسخ دهد( حداقل عاجزانه از ضعف مدیریت در این بخش خاص طلب عذر خواهی رسمی و علنی از مردم و رهبر عزیز داشته باشد و از خداوند منان و بخشنده هم در این ماجرای حق الناس، طلب بخشش و غقران نماید) است لیکن تا مادامی که صلاحیت ایشان در مناصب با حکم رهبری نظیر شورای محترم نگهبان معتبر است هیچ احدی از وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی آنهم در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری نباید به خود اجازه چنین جسارتی را ولو به شوخی به خود بدهد تا خدای ناکرده شاید یک رایهای خاکستری را بتواند با این شوخیها به سمت خود جلب کند.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    مرگ بر منافقین گم راه دروغگوها وطن فروش های خائن اصلاح طلبان معاندان ایران اسلامی
  • علی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    مگر کشورداری وریاست جمهوری خاله بازی است هرکه تمایل به ان دارد مردم یک نفر از جنس خودشان میخواد مثل احمدی نژاد تو دنیا شناخته شده است وبرای مردم کار کرد به ملت انرژی داد مردم خاطره خوبی از ایشان دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس