امارات

برخی منابع آگاه در امارات از طرح این کشور برای خرید سامانه فرماندهی و کنترل «C4ISR» از یک شرکت دفاعی اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع آگاه در ابوظبی امروز شنبه گفتند که یک تیم مشترک از نیروی دفاع هوایی و دریایی امارات طرحی را به منظور خرید سامانه فرماندهی، کنترل، ارتباطات و شناسایی «C4ISR» مورد استفاده در عملیات‌های پیچیده میدانی ارائه کرده است.

به گفته این منابع، این طرح نیازمند امضای تعدادی قرارداد با شرکت‌های دفاع آمریکایی و اسرائیلی متخصص در زمینه تولید سامانه فرماندهی و کنترل (C2)  و نیز دیگر سامانه‌های ویژه شناسایی تهدیدات هوایی و دریایی کنترل از راه دور همانند رادارهای هوشمند، است.

بیشتر بخوانید:

ادامه ماجراجویی جنون آمیز امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره «سقطری»

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، در همین رابطه امارات پیشنهاداتی به چند شرکت جهت عقد قرارداد از جمله «بوئینگ»، «لاکهید مارتین» و «L3  هریس» و دیگر شرکت‌های اسرائیلی ارائه کرده است.

ناظران بر این باورند که امضای توافقنامه صلح بین امارات و رژیم صهیونیستی می‌تواند خرید یا توسعه این سامانه‌ها را بدون هیچ مانعی تسهیل کند.

سامانه (C4ISR) در صورت حمله به سواحل و بنادر امارات با سلاح‌های هوایی و دریایی هوشمند، به تقویت هماهنگی بین سامانه‌های دفاع هوایی و زمینی و برج‌های مختلف نیروی دریایی و نیروهی هوایی کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر روز چهارشنبه گذشته نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی (آیدکس) ابوظبی از امضای توافقنامه راهبردی با بزرگ‌ترین نمایشگاه دفاعی، امنیت ملی و امنیت سایبری اسرائیل (ISDEF) وابسته به گروه «Avon» خبر داد و به موجب آن قرار است غرفه رژیم صهیونیستی در نمایشگاه آیدکس(۲۱-۲۵ فوریه ۲۰۲۱) در مرکز ابوظبی برپا شود.

آیدکس بزرگ‌ترین نمایشگاه سلاح در منطقه غرب آسیاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    مشکل این عربها اینه که نمیفهمن این وسایل آدم ذی شعور هم لازم داره که بشه ازش استفاده کرد، اونم وارد میکنن طبق معمول؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس