مشارکت بی سابقه در انتخابات آمریکا برای شکست ترامپ/ افزایش ۵۰ برابری رای دهندگان

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به انتخاباتی متفاوت با پیامی معنادار تبدیل شده است؛ بیش از چهار میلیون نفر تا این مرحله از انتخابات امسال آمریکا رای داده‌اند که این رقم پنجاه برابر بیش از ۷۵ هزار رأیی است که در مرحله مشابه در انتخابات سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

به گزارش مشرق، طرفداران دموکرات ها بیش از طرفداران جمهوری خواهان مشتاق مشارکت در انتخابات امسال هستند. این تفاوت می تواند معنادار باشد. رای دهندگان آمریکایی با قضاوتی از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب جمهوری خواهد برای انتخابات ۲۰۲۰ دارند، پای صندوق های رای می روند و این می تواند خبری بد برای جمهوری خواهان باشد.

نشریه آمریکایی فوربس در تازه ترین گزارش خود از روند انتخابات آمریکا نوشت چهار میلیون و ۲۵۰ هزار و شش نفر در ۳۱ ایالت آمریکا آرای خود را به صندوق انداخته اند و پیش بینی می شود این رقم در هفته های آینده رشد سریعی داشته باشد.

این رقم تقریبا دو برابر رقم هفته گذشته است درحالی که تنها چهار هفته به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است.

چنین آرای بالایی در این مرحله اولیه از انتخابات، «مایکل مک دونالد» از دانشگاه فلوریدا را که پروژه رای گیری را در دست بررسی دارد، بر آن داشت تا پیش بینی کند که میزان حضور مردمی در انتخابات سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون نفر باشد، رقمی که آمریکا از سال ۱۹۰۸ به خود ندیده است.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۳۶ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۲۷۶ رای اخذ شد.

مک دونالد گفت: هرگز ندیده ایم این تعداد از مردم در آستانه روز انتخاباتی در رای گیری شرکت کنند.

وی افزود: مردم وقتی تصمیم می گیرند، رای می دهند و ما می دانیم که بسیاری از مردم تصمیم شان را از مدت ها قبل گرفته اند و دونالد ترامپ (رئیس جمهوری فعلی آمریکا) را مورد قضاوت قرار داده اند.

اقدام رای دادن علاوه بر چگونگی رای دادن در حال حاضر یک اقدام سیاسی محسوب می شود.

ترامپ در سراسر کارزار انتخاباتی مجددش، مرتبا و بدون پایه و اساس به رای گیری پستی تاخت و ادعا کرد که تقلب گسترده ای در این روش روی می دهد.

هیچ مدرکی این ادعا را تائید نمی کند و در این راستا، فیس بوک تا جایی پش رفت که تبلیغات ادعایی در این زمینه را ممنوع اعلام کرد.

با افزایش تکیه بر رای گیری پستی، تا حد زیادی محتمل است که برنده انتخابات تا بعد از روز انتخابات مشخص نشود.

تلاش طولانی مدت ترامپ برای غیرقانونی جلوه دادن رای گیری پستی، خطر هرج و مرج را به همراه دارد، اگر برنده مشخصی در شب انتخابات به دست نیاید.

بسیاری از ایالت ها هنوز رای گیری زودهنگام یا ارسال ورقه های رای برای مردم را آغاز نکرده اند. در حالی که به روز انتخابات نزدیک می شویم، انتظار می رود تعداد آرای ریخته شده به صندوق ها تا قبل از روز انتخابات سر به فلک کشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز ۱۳ آبان ماه برگزار شود و در جریان آن دونالد ترامپ ۷۴ ساله از حزب جمهوریخواه در گود رقابت با جو بایدن ۷۷ ساله از حزب دموکرات قرار می گیرد تا تکلیف چهل و ششمین مستاجر کاخ سفید معلوم شود.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 1
    سال 2016 کرونای نبود که مردم به خاطرش رای بدن، به همین خاطر اینقدر رای دادن، بعد از کجا معلوم که برای ترامپ رای نداده باشن
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    1 1
    شکست ترامپ در انتخابات حتمیه بایدن با اختلاف ۳۵ درصدی پیروز انتخابات خواهد شد.اما پس از انتخابات ترامپ نتیجه را نخواهد پذیرفت و این یعنی آغاز جنگ داخلی در آمریکا
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      1 0
      یاد میرحسین افتادم.... برنده قطعی انتخابات هستم! بزودی آنچه برای ما کاشته‌اند، برداشت میکنند! امیدوارم به طوفان توئیتری و فیس بوکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس