کد خبر 1128721
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
وحشت از ترامپ؛کاخ سفید را متروکه شد/عکس

مدیر مرکز ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا درباره منشأ خوشه ابتلا در کاخ سفید که تاکنون 37 نفر را درگیر کرده، گفت مراسم معرفی قاضی «ایمی بارت» منشا شیوع کرونا در این کاخ بوده است.

به گزارش مشرق،  دکتر «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بهداشت و مدیر مرکز ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر آمریکا اعلام کرد مراسم اعلام نامزدی قاضی «ایمی بارت» برای قضاوت در دیوان عالی آمریکا که در روز ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) برگزار شد، باعث اشاعه کرونا در کاخ سفید شده است.

وی روز جمعه در مصاحبه با رادیوی «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: خب، فکر می‌کنم داده‌ها خودشان گویا هستند. ما یک رویداد در کاخ سفید داشتیم که باعث شیوع شده است؛ و آن وضعیتی بود که کسانی که جمع شده بودند ماسک به صورت نداشتند.

بیشتر بخوانید:

او در ادامه بر اهمیت زدن ماسک در جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کرد. فائوچی درباره یافته‌های جدید مربوط به این بیماری گفت: ما به چند مورد دیگر پی برده‌ایم که توصیه شدید به زدن ماسک را ضروری می‌کند. فهمیدیم که ۴۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان علائم ندارند. بنابراین متوجه نمی‌شوید که آن‌ها مبتلا هستند؛ و فهمیدیم که همین افراد بخش قابل توجهی از کسانی را تشکیل میدهند که بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.

بعد از این میهمانی موجی از ابتلا در کاخ سفید مشاهده شده که رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش را هم بی‌نصیب نگذاشت. به گزارش «اسپوتنیک»، دست‌کم ۳۷ نفر از کارکنان کاخ سفید به این بیماری مبتلا شده‌اند. این فهرست «هوپ هیکس» دستیار ارشد ترامپ، «استفن میلر» مشاور ارشد و «کیلی مک‌اننی» دستیار مطبوعاتی کاخ سفید را شامل می‌شود.

در مراسم ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) دستیاران و متحدان ارشد کاخ سفید، اعضای کابینه ترامپ، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دوستان و اعضای خانواده ایمی بارت که آزمایشش منفی شده حضور داشتند. مشخص شده که بارت و همسرش پیش‌تر به این بیماری مبتلا شده و هر دو بهبود یافته بودند.

گرچه این مراسم در فضای باز برگزار شد اما میهمانان در فضاهای بسته کاخ سفید هم حضور یافتند و در تصاویر منتشر شده از این مراسم، دیده می‌شود که حضار ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعی هم رعایت نمی‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    الحمدلله رب العالمین، تا باشه از این خبرهای خوب باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس