توئیتر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات آمریکا را ممنوع کرد

شبکه اجتماعی توئیتر با توجه به استقبال دموکرات‌های آمریکا از رای‌گیری پُستی و احتمال به تعویق افتادن معرفی نامزد پیروز در برخی ایالات، اعلام پیروزی زودهنگام از طریق این رسانه را ممنوع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، مدیران توئیتر می‌گویند این شبکه اجتماعی از اعلام پیروزی زودهنگام نامزدهای انتخابات آمریکا جلوگیری خواهد کرد. در توجیه این تصمیم عنوان شده که با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از آمریکایی‌ها به صورت پُستی در انتخابات شرکت می‌کنند و ممکن است مشخص شدن نامزد برنده در برخی ایالت‌ها، هفته‌ها طول بکشد.

بر اساس نظرسنجی‌ها، بیشتر دموکرات‌ها و هواداران جو بایدن به صورت پستی رای خواهند داد؛ در حالی که هواداران ترامپ می‌گویند در روز انتخابات پای صندوق رای خواهند رفت.

توئیتر همچنین تدابیر تازه‌ای برای جلوگیری از انتشار خبرهای جعلی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر گرفته است. به گفته این شرکت، بازنشر مطالب بدون اضافه کردن نظر کاربران نیز دشوارتر خواهد شد تا آنها در کنار بازنشر یک توئیت نظر خود را نیز اضافه کنند.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بازگشت از بیمارستان به کاخ سفید، ده‌ها توئیت را منتشر و یا بازنشر کرد. ترامپ در پی ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس