کد خبر 1128574
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
جاده سازی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از افتتاح ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی با واسطه گری یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به یک بانک دولتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، امیرمحمود غفاری با اشاره به عرضه نخستین اوراق آزادراهی کشور در بازار سرمایه که ضمانت تعهدات آن بر عهده این بانک قرار گرفته است، گفت: تأمین مالی حوزه زیرساخت‌ها از طریق بازار سرمایه دارای مزایای فراوانی جهت تسریع و تسهیل پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل کشور است.

بیشتر بخوانید:

حواشی عرضه خودرو در بورس

وی ادامه داد: یکی از قابل قبول ترین کالاهایی که می‌تواند در بازار سرمایه عرضه شود، کالای حمل و نقلی است به این دلیل که دارای ضمانت بازگشت سرمایه است.

به گفته وی تأمین مالی حوزه زیرساخت‌ها از طریق بورس در همه جای دنیا پیگیری می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده برای رفع موانع عرضه کالای حمل و نقلی در بازار سرمایه کشور طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده طی ۱۷ ماه گذشته، بخش زیادی از موانع مقرراتی این موضوع مرتفع شده و هم اکنون این آمادگی وجود دارد که تأمین مالی پروژه‌های زیرساختی از بازار سرمایه صورت بگیرد.

معاون وزیر راه یکی از مزیت‌های مهم استفاده از ظرفیت بازار سرمایه را کاهش هزینه‌های تأمین مالی پروژه‌ها دانست و افزود: با استفاده از این روش، پس از این کمتر ناگزیر به بهره گیری از فاینانس‌های خارجی با هزینه بالا هستیم ضمن آنکه تضمین بالایی برای برگشت سرمایه افرادی است که به بورس وارد خواهند شد.

غفاری به نقش بانک مذکور در نخستین عرضه اوراق آزادراهی کشور در بورس اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین زحمت در پروسه این روش تأمین مالی بر عهده این بانک است. البته بانک همراهی ویژه ای در این مسیر داشته به طوری که علاوه بر آنکه نقش ضامن را بازی کرده، در تسهیل امور نیز در حوزه‌های مختلف کمک ویژه ای کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دیگر پروژه‌های در دست اجرا که قرار است تأمین مالی آنها از طریق بازار سرمایه صورت گیرد نیز اشاره کرد و گفت: پروژه مهم بعدی در حوزه زیرساخت، کنارگذر جنوبی تهران است.

وی همچنین از افتتاح ۱۴ پروژه مهم ریلی و آزادراهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه‌ها نهایی شده و ادبیات بورسی این پروژه توسط یک شرکت تأمین سرمایه وابسته به یک بانک تخصصی دولتی انجام شده و به زودی در بازار سرمایه عرضه می‌شوند.

منبع:بانک عامل بخش مسکن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس