اصلاح طلبان

یک روزنامه زنجیره‌ای می‌گوید اصلاح‌طلبان منفعت‌طلب شده‌اند و باید از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش مشرق،  روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه آفتاب یزد می‌نویسد: بعد از 20 سال کم‌کم مردم مشاهده کردند که اصلاح‌طلبان در وعده‌های خود مصمم نیستند، در عمل فرقی میان اصلاح‌طلب با اصولگرا وجود ندارد، هرکدام به‌دنبال منافع شخصی یا گروهی خودشان هستند و وقتی رای پیروزی را از مردم گرفتند دیگر فراموش می‌کردند که چرا رای گرفتند. در دو دوره اخیر جریان اصلاح‌طلب دو دوره پشت‌سر هم تمام‌قد به حمایت از حسن روحانی پرداخت. از رئیس‌جمهوری که حالا بسیاری می‌دانند آنچه که می‌نمود نبود! حالا اصلاح‌طلبان بارها و بارها تکرار می‌کنند که دولت اصلاح‌طلب نیست و نباید عملکرد آن‌ به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود! اما این واقعیتی است که اصلاح‌طلبان عامل اصلی شکل‌گیری دولت فعلی هستند، مردم به اعتبار آن‌ها به روحانی رای دادند باید از اصلاح‌طلبان پرسید چرا دو بار پیاپی با حمایت بی‌قید و شرط از روحانی به او چک سفید امضاد دادید اما حالا می‌گویید مقصر وضع موجود نیستید؟ این گزاره‌ای است که مردم آن را نخواهند پذیرفت. روی‌گردانی مردم از این جناح سیاسی نیز به خوبی خود را نشان داد در جایی که در انتخابات مجلس 98 بهترین رای اصلاح‌طلبان در تهران میلیونی فقط حدود 90 هزار نفر بود! بنابراین به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان نیاز به استراتژی بسیار عمیق‌تری دارند. این جریان باید با صدای رسا از همه مردم بابت دو دوره حمایت از روحانی، بابت ارجح دانستن منافع گروهی به منافع مردم و بابت میل به قدرت‌ عذرخواهی کند!

اصلاح‌طلبان باید صریحا عذرخواهی کرده، مانیفست روشنی ارائه دهند و روی آن ثابت‌قدم باشند نه اینکه وقتی بوی قدرت به مشامشان رسید پیگیری اهداف اصلاح‌طلبانه را فدا کنند. اما به نظر می‌رسد تاکنون چنین رویه‌ای دیده نشده است و اصلاح‌طلبان به‌دنبال بهانه‌تراشی هستند!

علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: «جریان اصلاحات باید در درون خود یک‌سری تغییرات ایجاد کند. تا اشتباهات گذشته دیگر تکرار نشود.

«به عنوان نمونه نسبت به انتخابات شورای شهر در سال 1396 انتقادات وسیعی در بین اصلاح‌طلبان به وجود آمد و خیلی‌ها نحوه بستن لیست برای شورای شهر را مورد نقد قرار دادند، این انتقاد تا حدی وارد بود که هیچ مدافعی نیافت، از شورای عالی سیاستگذاری تا آنهایی که شورا را دور زدند و لیست را به شورا تحمیل کردند خودشان بعد به منتقد تبدیل شدند و داستان پیدا کنید پرتقال‌فروش را پیش‌ آمد! اما وقتی در دوره جدید شورای عالی که برای انتخابات 1398 تشکیل شد حضور یافتیم انتقادات به اشتباهات سال 96 در دستور کار قرار نگرفت تا ریشه‌یابی شود علت این امر چه بوده است.

این فعال اصلاح‌طلبان بیان کرد: «در ارزیابی عملکرد جریان اصلاحات باید فراتر از چند سال اخیر برویم و حتی بپرسیم که چه شد در پایان دولت و مجلس اصلاح‌طلب، دولت احمدی‌نژاد و مجلس هفتم شکل گرفت؟ نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی احمدی‌نژاد چه بود؟ وزیر کار و رفاه در دولت اصلاحات گفت: حمایت از آقای روحانی در سال 96 اشتباه بود، وقتی روحانی شروع کرد از همان ابتدای دولت دوم با آنچه وعده داده بود زاویه گرفت، مردم عکس‌العمل نشان دادند، اما جریان اصلاحات خیر، اصلاح‌طلبان همان ماه‌های ابتدایی دولت دوم باید متوجه اشتباه خود می‌شدند و اعتراف می‌کردند که اشتباه کرده‌اند و دیگر حمایتی از دولت روحانی نخواهند کرد اما چنین نشد، چرا که برخی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در درون این دولت به منافعی رسیده‌اند و از حضور در دولت منتفع می‌شوند، حتی شاهد بودیم  برخی اصلاح‌طلبان برای دولت خوش‌رقصی کردند و به دفاع از عملکرد نامناسب دولت پرداختند،  در حالی که سایر احزاب و به طور کلی جریان اصلاح‌طلب باید مخالفت می‌کرد چرا که برخی در واقع مشی و آرمان اصلاح‌طلبی را زیر سوال بردند، بنابراین شاهد بودیم که منفعت‌طلبی جای اصلاح‌طلبی نشست، این رویه باعث شد امروز نقدهای بسیاری به اصلاح‌طلبان وارد باشد و نتوان ارزیابی مثبتی از عملکرد اصلاحات داشت، بنابراین درون خودمان باید بپذیریم که چه اشتباهاتی داشتیم و از مردم نیز عذرخواهی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    3 0
    من اگر بجا ی مسئولان اصلی در انقلاب اسلامی ایران بودم. اول ثروت دزدیده شده ملت را که این افساداتیها به نام خودکرده اند تا ریال آخر از آنها می گرفتم . بعد اجازه می دادم تا هر چه که دوست دارند بگویند !!!
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 0
    تو خودت از این جماعت تهوع آور هستی! آیا عذرخواهی بلدی!؟ باقی اصلاح طلبان تهوع آور هم مثل تو!!!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 0
    شما وعده بی بندباری و بی حیایی و نوکر غرب شدن دادید الحق که به وعدتون خوب عمل کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس