اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم باید روزهای سخت‌تری را تجربه کنیم - کراپ‌شده

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: لازم است بدانیم اگر در سطح جامعه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و حساسیت های لازم اعمال نشود ما روزهای سخت تری را در حوزه درمان باید تجربه کنیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره جلسه‌ای که با حضور معاون وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، معاونان درمان دانشگاه‌ها و رؤسای ۱۴ بیمارستان درگیر با کرونای تهران تشکیل شد، هدف از تشکیل این جلسه را افزایش ظرفیت خدمات درمانی و توسعه تخت‌های موجود بیمارستان‌ها، تغییر در ناوگان درمانی و پشتیبانی از خدمات درمانی بیماران کرونایی عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه استان تهران و بالأخص شهر تهران روزهای سخت کرونایی را تجربه می‌کند، برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها به منظور بستری بیماران کرونا را مسأله‌ای مهم برشمرد.
 
زالی درباره این جلسه توضیح داد: در این جلسه تمام راهکارهایی که توسط رؤسای بیمارستان‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و موجب افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی شوند، مطرح شد.
 
وی افزود: خوشبختانه پیشنهادهای خوبی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بخشی از آنها توسط معاون درمان وزارت بهداشت در قالب یک بخشنامه به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ شود.
 
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تأکید کرد: لازم است ظرفیت‌هایی تجهیزاتی، درمانی و دارویی بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بیمه‌ها قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: طبیعتا در ادامه مسیر سختی که بیمارستان‌ها در روزهای آینده با آن روبه‌رو هستند، تأمین، تدارک و استمرار این خدمات مستلزم آن است که حمایت‌های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و به ویژه مسأله بیمه‌های تکمیلی، پایه و پوششی صورت گیرد. 
 
زالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلیه ظرفیت های درمانی و بهداشتی نیروهای مسلح در خدمت ستادهای بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا خواهد بود، گفت: بخشی از مسؤولان حاضر در جلسه نیز این نوید را دادند که بر اساس جلسه‌ای که در ستاد کل نیروهای مسلح  تشکیل شده، آمادگی کامل و همه جانبه برای پیوستن بیش از گذشته به این مجموعه ظرفیت درمانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فصل مشترک نگرانی روسای بیمارستان‌ها مسائل مالی و اعتباری و نیروهای انسانی است، ادامه داد: بسیاری از بیمارستان ها با کاهش درآمدهای اختصاصی مواجهند و تأمین دارو و وسایل حفاظت فردی بار سنگینی را به بیمارستان‌های درگیر با کرونا اضافه کرده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: طبیعتا درخواست ما بیش از هر زمان این است که بیمارستان‌ها در این روزهای سخت تنها باقی نمانند و با کفایت کامل هرچه سریع‌تر منابع مالی و اعتبارات بیمارستان‌ها تأمین شود.
 
وی تاکید کرد: امروز همه مسؤولان درمانی استان تهران در روز تعطیل در این جلسه حضور یافته‌اند تا بتوانند ظرفیت های جدیدی را به حوزه درمان اضافه کنند، اما لازم است بدانیم اگر در سطح جامعه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و حساسیت های لازم اعمال نشود ما روزهای سخت تری را در حوزه درمان باید تجربه کنیم.

 زالی با اشاره به خستگی نیروهای انسانی و لزوم ترمیم رمق و ریکاوری آنان، گفت: تاکید ما  این است که هرچه سریع‌تر در رابطه با تامین مجوزهای استخدامی بدون هرگونه بروکراسی و دیوان‌سالاری اقدام شود تا هرچه سریع‌تر نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان ها اضافه شوند.
 
وی تاکید کرد: البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و تاکید ما بر پیشگیری و کاهش بار مراجعان به بیمارستان های درمانی است.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به دلیل استمرار مشکلات تهران و اینکه کماکان استان تهران به عنوان یک استان قرمز و شهر تهران به عنوان یک شهر پرخطر و بحرانی تلقی می شود، درخواست تمدید تعطیلی‌ها و محدودیت ها را داریم و ممکن است در هفته آینده بخشی از مداخلات را افزایش دهیم که طبیعتا تصمیمات لازم در تناسب با وضعیت تهران اتخاذ می شود.
 
زالی اضافه کرد: با استاندار تهران در حال طراحی بسته‌های مورد نظر هستیم و بیشتر این برنامه‌ها معطوف بر کاهش حضور کارکنان و کاهش بار سفرهای شهر تهران است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس