سفارت آمریکا دربغداد

سفیر سابق آمریکا در بغداد با غیرقابل‌باور دانستن بسته شدن سفارت این کشور در عراق، واشنگتن را به «صبری استراتژیک» در عراق و منطقه فراخواند.

به گزارش مشرق، «رایان کروکر» سفیر سابق آمریکا در بغداد در واکنش به جنجال راه افتاده بر سر بستن سفارت آمریکا در پایتخت عراق، بر ضرورت عدم خروج آمریکا از بغداد تاکید کرد و به واشنگتن توصیه کرد در قبال این امر و حمایت از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «صبری استراتژیک» پیشه کند.

بیشتر بخوانید:

کارشناس عراقی: آمریکا، از انتقال سفارت متضرر می‌شود

پایگاه تحلیلی - خبری «المانیتور» آمریکا در گزارشی به نقل از سفیر سابق آمریکا در بغداد گفت: بستن سفارت آمریکا در عراق امری غیرمنطقی و غیرقابل باور است و ایالات متحده باید بر روی ایجاد راه‌هایی برای حمایت از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر متمرکز شود.

در این گزارش که ترجمه آن در پایگاه خبری «المعلومه» بازنشر یافت، آمده است: دیپلمات‌ها باید در کنار برادران و خواهران نظامی آمریکایی خود در کشورهایی که شاهد درگیری در آن هستند، باقی بمانند. لذا ایالات متحده آمریکا باید در عراق و منطقه صبر استراتژیک پیشه کند به ویژه که شریکی مانند الکاظمی در عراق دارد.

وی توضیح داد: خروج از عراق پیام وحشتناکی برای همپیمانان ایالات متحده و شرکای آن در منطقه دارد و برای آنها سوالاتی درباره قدرت باقی ماندن آمریکا و تعهداتش ایجاد خواهد کرد. مشکلات در عراق ساخته الکاظمی نیست و به طور کلی چالشهای منطقه نیازمند زمانی طولانی برای معادله‌سازی و حل و فصل  است.

چند روزی است که جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضدآمریکایی در کشور را بازنشر می‌دهند و از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تاکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    10 2
    بعد از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تروریستها جایی در منطقه ما ندارن.
  • سید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    4 1
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرض چند دقیقه می تواند ماشین جنگی آمریکا را نابود کند.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    فقط اولیاء الهی شایستگی حکومت بر مردم جهان را دارند از این رو مرگ بر بایدن و ترامپت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس