کد خبر 1128093
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
عسل نمایه

دبیر انجمن علمی طب سنتی درباره خواص شگفت‌انگیز عسل گفت: با توجه به آثار ضدویروس، ضدباکتری و ضدقارچی ثابت شده عسل، مصرف آن در حد معقول و با رعایت اعتدال، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

به گزارش مشرق، دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران درباره خواص شگفت‌انگیز عسل برای سلامت افراد توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: به احتمال زیاد مصرف عسل و دیگر محصولات زنبور عسل می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کمک‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین جایگزین‌های سم سفید را بشناسید

ناصر رضایی‌پور دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران در خصوص فواید عسل، اظهار کرد: با توجه به آثار ضدویروس، ضدباکتری و ضدقارچی ثابت شده عسل، مصرف آن در حد معقول و با رعایت اعتدال، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

او گفت: بسیاری از مردم بر اساس عادت اشتباهی که دارند صبح به صورت ناشتا آب می‌نوشند؛ چراکه به آن‌ها القا شده که این کار، سبب شستشوی کلیه‌ها خواهد شد و یا برای درمان یبوست مفید است؛ درحالی‌که این کار درست نیست و افراد می‌توانند به جای مصرف آب به صورت ناشتا، که برای کبد، معده و مفاصل زیان‌آور است، صبح‌ها از شربت عسل، یا درصورت تمایل از شربت آبلیمو و عسل استفاده‌کنند. البته باید توجه‌داشت که این شربت نباید زیاد از حد شیرین باشد و همچنین استفاده مکرر آن نیز توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

خواص آب ولرم و عسل برای بدن

او افزود: عسل با توجه به خواصی که دارد، می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت‌کند؛ بنابراین مصرف عسل، در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ویروسی که در فصل پاییز بیشتر با آن‌ها مواجه هستیم، مانند انواع سرماخوردگی، آنفلوانزا و... مفید است.

رضایی‌پور تصریح‌کرد: یکی از بهترین کارهایی که مردم هنگام سرماخوردگی و آنفلوانزا انجام‌می‌دهند استفاده از شربت عسل است، اما باید بدانید که این شربت نباید زیاد غلیط باشد..

این متخصص طب سنتی گفت: عسل منبع بسیار خوبی از ریزمغذی‌ها، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث. و آنتی‌اکسیدان است که برای تقویت عمومی بدن بسیار مفید هستند.

احتمال درمان کرونا با عسل

او افزود: به احتمال زیاد مصرف عسل و دیگر محصولات زنبور عسل مانند ژل رویال می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا، کاهش علائم و تسریع درمان این بیماری کمک‌کننده باشد. البته چنین ادعایی نیاز به مطالعات بالینی و اثبات دارد، ولی مصرف عسل قطعاً برای این بیماران، مضر نخواهدبود.

رضایی‌پور ادامه داد: عسل در طب ایرانی جزو غذاهای لطیف محسوب می‌شود؛ یعنی پس‌از هضم، مقدار زیادی از آن باقی‌نمی‌ماند به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که به دلیل مشکلات گوارشی مانند نفخ، ترش‌کردن و سنگینی معده، نمی‌توانند غذاهای سنگین مصرف کنند مناسب باشد؛ زیرا علاوه‌بر زودهضم بودن، انرژی خوبی برای بدن فراهم‌می‌کند و از ریزمغذی‌های فراوانی هم برخوردار است که برای بدن ضروری هستند.

بیشتر بخوانید:

فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل خواب

دبیر انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: از عسل می‌توان برای درمان‌های موضعی مانند رفع برخی جوش‌ها و بثورات پوستی، ماساژهای زیبایی و پانسمان زخم‌ها نیز استفاده‌کرد. به عنوان مثال به طور معمول برای پانسمان جای حجامت از عسل استفاده‌می‌شود که به بهبود هرچه‌زودتر زخم‌ها کمک‌می‌کند.

رضایی‌پور تاکید کرد: عسل می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند ام‌اس، مشکلات کبدی، فراموشی و آلزایمر نیز موثر باشد.

او در پایان یادآوری کرد: بیماری ام‌اس، معمولاً یک بیماری سرد است و افراد مبتلا به این بیماری دچار علائمی، چون خستگی و ضعف‌های حسی و حرکتی در اندام‌های مختلف هستند که عسل به‌عنوان یک غذا- داروی مقوی عمومی و سرشار از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مختلف، می‌تواند شرایط عمومی این افراد را بهبود بخشیده و خستگی را که یکی از علایم شایع این بیماری است، تا حد زیادی برطرف‌کند.

منبع: پارسینه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • madman IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    9 2
    این عسل ها که مصنوعی(شربت گلوکز با اسانس) یا قاطی با شکر یا به زنبورها شکر داده اند، اگه خاصیت داشت به خود زنبورها آنتی بیوتیک نمی دادن .
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      5 1
      اینقدر بنده خدا دبیر انجمن طب سنتی، ترسیده که میگه بایستی معقول و در حد اعتدال... عامو...! عسل کلا شفاست...حتی اگه با گلوکز و شکر خورده باشند... چون زنبور روش کار میکنه... تاکید میکنم، چون زنبور روش کار میکنه... درسته مثل عسلهای طبیعی و کوهستانی و... نمیشه، ولی خیلی بهتر از خزعبلات شیرینی هست که در زندگی مدرن! (چه حمقاتیه این مدرن) داریم وارد بدنهامون میکنیم! البته از مجبوریه، ولی مردم بایستی بفهمند! البته ملت فعلا درگیر همین یه لقمه نونی که بدست میارن هستند... وگرنه چرا بایستی تجار و واردکنندگان خودشون از بهترین غذاها و روغنها و موارد خوراکی بخورند، ولی حاضر نیستند این غذاهای محلی و طبیعی رو تولید صنعتی و انبوه بکنند تا ملت بتونن سالم زندگی کنند، حتی ارزون، چون وارد چرخه‌ی صنعتی میشه... مردم بایستی بخواهند و بس... خودشون بایستی بیدار بشن، وگرنه همینی که هست و دیگران قشنگ سوار میشن! بخدا فکر میکنید دارید زندگی میکنید!
    • حیدر صالح IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      5 0
      عسل یک درمان موثر برای کرونا مخصوصا اگر عسل را با آب لیموی تازه و چند حبه سیاه دانه تازه له شده روزی سه مرتبه میل شود.
  • CA ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    11 3
    غسل واقعی پیدا کردی سلام من رو هم برسون
    • زنبوردار IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      8 0
      سلام من عسل صد در صد طبیعی دارم باتاییدیه آزمایشگاه چرا پیدا نمیشه؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 1
    یکی میگه ناشتا آب ولرم بنوش خوبه برا ی معده یکی میگه نه ضرر داره هیچکدام هم برای حرف های خودشان به چیزی هم استناد نمی کنند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 3
    سلام خداقوت خسته نباشید مطلب عالی بود ممنون.
  • جواد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    4 0
    سلام.پس بی دلیل نیست که در قران کریم از عسل به عنوان شفا یادشده است .البته اگر با این شرایط ما عسل اصیل و واقعی پیدا بشود.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 4
    وزارت بهداشت: استغفار کنید اقا این مطلب رو سازمان بهداشت جهانی تایید کرده؟ استغفار کنید وزارت بهداشت ما فقط گوشش به سازمان بهداشت جهانی است و هیچ حرفی خارج از آن را نمی شنود.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    3 1
    من کرونا گرفتم تو خواب کسی شربت عسل با آب ولرم درست کرده بود بهم میگفت میخوری ؟ میخوری ؟ چون حالم بد بود تبم آتشین بود ناراحت بودم خواستم بگم نه ! آخرش گفتم آره و بیدار که شدم با عسل درمانی خوب شدم سه وعده عسل خوردم خوب شدم دردورنجم خدا میدونه چقدر بود اطفا بخورید بخدا درمان میکنه
    • ناشناس DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 0
      دوست عزیز حدالاقل ادرس مغازه تون را بدهید تا مردم بخرند و خوب شوند . باید گفت که عسل حاوی ۴۰ در صد شکر گلوگزی و و دیگر شکر هاست و ۱۸ در صد اب و کمتر از ۲ در صد مواد معدنی و ویتامین و پروتیین و اسیدی است و عسلی که در بهبود زخم ها مورد استفاده واقع میشود را میتوان از داروخانه ها تهیه کرد که بوسیله اشعه گاما استره لیزه شده و فاقد میکرب و باکتری هاست . و عسلی که میتواند موجب بهبوذ وضع بیماران شود عسل کاملا طبیعی است و متأسفانه کمیاب ! و عسل استره لیزه شده در بهبود زخم های غیر قابل علاج که انتی بیوتیک ها هم کمکی نمی کنند در بیمارستان ها هم مورد استفاده قرار میگیرد .‌
  • دکترسید IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    4 2
    عسل تقلبی الان در تمام مغازه ها و فروشگاه ها وجود دارد عسل واقعی و اصل بسیار به ندرت یافت می شود.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      4 4
      تو برو دکتریت رو بخون...! عیبی نداره، ما میخواهیم عسل بخوریم، هرچند تقلبی و زنبور با شکر عمل آورده... الکی جو روانی میده! عسلها تقلبی کل مغازه ها رو...!
  • GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 1
    پس هلیله بادوم چی؟ در مورد اونم یه نوضیح میدادن
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 2
    این ویروس خیلی پیشرفته است با این چیزهای سنتی درمانی نداره
    • GB ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      3 0
      پس چطور بدن بعضیها بطور طبیعی دفع میکنه اثر بد ویروس رو؟؟؟؟؟؟ چون ترکیبات ویتامینی و معدنی بدنشون سد دفاعیشون رو میبره بالا. پس لطفا غیر ممکنه و شعبده جلوه نده امور رو.
    • مهدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      3 0
      ربطی به پیشرفته بودن و این حرفها نداره! همین ویروس با ضدعفونی کننده دستها از بین میره بعد با همان ضدعفونی کننده گیاهی خوراکی از بین نره؟! اکثر ضدعفونی کننده های ریه مثل آویشن،شکر سرخ یا طبرزد،رازیانه،سیاه دانه در نابودی ویروس کرونا موثرند و اینایی که میگن موثر نیست پزشکان مخالف همیشگی گیاه درمانی و نگران کسادی دکان خودشان هستند!!! عسل یه قاشق چایخوری و سیاه دانه یک قاشق چایخوری روزانه یک ساعت قبل شام تو یه استکان آبجوش بریز و بعد پنج دقیقه بخور، تمام ویروسهای کرونا و آنفلونزا که اون روز وارد بدن شدند رو از بین میبره! یا یه قاشق آویشن یا شکر سرخ تو استکان آبجوش بریز و بنویش بعد پنج دقیقه! ولی روزانه باید مصرف شود که شکر سرخ بهترین گزینه است چون مصرف روزانه اش مشکلی برای کسی ایجاد نمیکند و مصرف عام دارد!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      3 0
      من جای ادمین مشرق بودم، هزار تا لایک مثبت بهت میدادم آقا مهدی... جانا سخن از زبان ما میگویی...
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    یک فردی که عطاره و کرونا گرفته بود . میگفت با شربت عسل مخلوط با دم کردنی ها مثل گل گاوزبان . و لیمو. مثلا دور میخورده . مقداری رمق تو وجودم جمع میشد تا بتونم بلند بشم و چند قدمی بردارم و مثلا بسمت دستشوئی برم . حدود چهل روز زمان برده تا بهتر بشه . این کرونای لامصب رمق از وجود آدم میگیره که انسان از دنیا عاصی میشه و حتی حال خوردن هم ندارید . طبق گفته همین عطار . البته عسل درجه یک و عسل وحشی برای درمان میبرند داشت. بترتیب صدو پنجاه و دویست قیمتشان بود .
  • رویا DE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    من لاویچ روپیشنهاد می دم
  • عسل مهرنوش IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 1
    مطمئنا عسل شفا برای انسان هاست و باتوجه به وجود انواع ویتامین ها و خواص دارویی زیاد کشف نشده می تواند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن بشود . به خانواده بزرگ عسل مهرنوش بپیوندید
  • رقیه IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 2
    تجربه شخصی شگفت انگیز خودم را اگر بگویم در یک کلام بنده نصف سال سرما می خوردم و گوشم می گرفت و دماغ و چشمم همیشه خیس. در سال 91 من با برند عسلی به نام عسل24 آشنا شدم و یکی از دوستام یک ظرف 350 گرمی از عسل 24 به من داد (و برای اینکه قدرش را بدانم پولش را هم گرفت) و گفت این را امتحان کن. بنده از سال 92 تا به امروز پاییز و زمستان نه تنها سرما نخوردم و بلکه زمستان برای من به معنای بیماری نیست. بگذریم که من از آن موقع تا الان هر وقت هوا سرد می شود توی کیفم عسل طبیعی حمل می کنم ولی احتمال می دهم درمان کرونا فقط یک چیز است: عسل24 - این را به همه دوستانم همیشه گفتم و خواستم این تجربه خوب را با دیگران هم به اشتراک بگذارم. ممنون از شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس