ارمنیا (2).jpg

دولت ترکیه در ادامه آتش افروزی در شمال رود ارس، ۳۰۰ تروریست دیگر را از مناطق اشغالی سوریه به خطوط درگیری‌ها در آذربایجان انتقال داده و به نظر می‌رسد اهدافی فراتر از جنگ قره باغ را دنبال می‌کند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای نخست شروع درگیری ها میان آذربایجان و ارمنستان در شمال رود «ارس» ، احساسات تا حدود زیادی بر افکار عمومی منطقه حاکم شده بود اما پس از چند روز غبارها در حال کنار رفتن هستند و واقعیت های جنگ در «قره باغ» نمایان تر می شود.

براساس قطعنامه های سازمان ملل نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان باید منطقه قره باغ را تخلیه کنند اما شواهد میدانی اثبات می کند برخی از دولت های منطقه در راستای سیاست های توسعه طلبانه توهمی، جنگ را در قفقاز مدیریت می کنند و اهداف دیگری را در سر می پرورانند که علیه منافع ملی ایران است.

روند تحوات میدانی به خوبی نشان می دهد ائتلاف دولت آذربایجان با دولت ترکیه، گروهک های تروریستی و رژیم صهیونیستی در شمال رود ارس فراتر از جنگ در قره باغ است و در میان مدت و بلند مدت خطری جدی برای مناطق شمال غرب کشورمان است.

در همین ارتباط رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه (شانزدهم مهرماه) به صراحت با طرف های درگیر در شمال رود ارس اتمام حجت کرد و هشدار دارد شلیک عمد و غیر عمد گلوله های جنگی و استقرار عناصر گروهک های تروریستی را در مناطق مرزی تحمل نمی کنیم و این پیام روشنی بود که تهران در برابر هر تحرکی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری ها در منطقه قره باغ به پایان دومین هفته نزدیک می شود، ترکیه همچنان بر آتش جنگ می دمد و براساس اطلاعات به دست آمده شمار دیگری از تروریست‌ها را از مناطق اشغالی سوریه به آذربایجان منتقل کرده است.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته تعداد عناصر گروهک های تروریستی (سلطان مراد، جیش الشرقیه، الحمزه، ارتش النخبه، جبهه الشام، تیپ الفرقان و...) در آذربایجان از ۹۰۰ تن به هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافته و در خطوط مقدم جنگ با نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان مستقر شده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عناصر گروهک های تروریستی به همراه نظامیان آذربایجان در محور غربی منطقه «ترتر»، مناطق جنوب شرق قره باغ و همچنین در شرق مناطق مرزی مشترک با قره باغ از جمله «خوجاوند، آقدام، مارتاکرت و ...» مستقر هستند.

عناصر تروریستی و نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه در جریان درگیری های سنگین توانستند چندین شهرک، روستا و منطقه (تالش، ماداغیس، قراوند، قاراخان بیلی، آشاقلی عبدالرحمانلی، هورادیز کند، بویوک مرجانلی، نوزگاز، مهدی لی، سی بی، قویجاق و...) را در محور غربی منطقه ترتر و جنوب شرق قره باغ به سیطره دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری ها در محور شمال شرقی و جنوب شرق منطقه قره باغ (حومه غرب شهر ترتر و نزدیکی مرزهای مشترک با ایران) ادامه دارد و نیروهای آذربایجان و تروریست ها در تلاش هستند تعداد دیگری از شهرک ها و روستاها را از کنترل نظامیان ارمنستان خارج کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح آذربایجان و عناصر گروهک های تروریستی در دومین هفته درگیری ها از مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربعی منطقه قره باغ (ناگورنو قره باغ و نواحی اشغالی ۱۹۹۳) موفق شدند حداقل مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربعی را بازپس بگیرند.

همزمان با عقب نشینی نیروهای ارمنستان از چند منطقه در قره باغ، برخی منابع میدانی اعلام کردند دولت روسیه در حال بررسی گزینه اعزام نیروهای ویژه خود به خطوط درگیری برای عقب راندن نظامیان آذربایجان و عناصر تروریستی است

برخی خبرهای تاید نشده حاکیست دولت روسیه برای حمایت از «ایروان» شماری از نیروهای ویژه خود را به مناطق درگیری در قره باغ اعزام کرده تا از نظامیان ارمنستانی در برابر عناصر تکفیری پشتیبانی کنند و مانع از پیشروهای بیشتر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 164
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    به احتمال زیاد صهیونیستها قرار است از قره باغ سهم مستقیم ببرند. اردوغان هم با تخم ریزی در آنجاست میخواهد نفوذ منطقه ای اش رو زیاد کنه ولی درختی که قراره سبز بشه شجره خبیثه است. و شاخه هاش اول از همه میره تو آستین اردوغان
    • ایرانی GB ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      این اردوغان داره دقیقا" پا تو جای پای صدام میذاره , چهارتا اسلحه مونتاژ شده غربی اومده تو دستش , الان احساس گردن کلفتی میکنه و عظمت ! حتی حاضره بخاطر احیای مثلا" امپراطوری عثمانی خودش , کل منطقه رو به آتش بکشه , خدا بداد مردم منطقه برسه که این اردوغان الان واسه ما شده هفت تیر کش ششلول منطقه و همه رو تهدید میکنه ... حضور این تروریستهای سوریایی کنار مرزهای ایران هم بی دلیل نیست , این آدم کش ها نیومدند که با ذکر خیر و دعا برگردند برن به همون دارغوز آبادی که ازش سر درآوردند , کاملا" مشخصه که اینها از ابتدا هدفشون ایران و روسیه بوده نه ارمنستان , حضور افسران عالیرتبه اسرائیلی در کنار مرزهای ایران هم دلیل و مدرکش ! امنیت ملی ما در معرض تهدید قرار گرفته , هر چقدر دست رو دست بذاریم و تماشا بکنیم سر آخر نتیجه ای جز پشیمانی نخواهد داشت ! بایستی به سرعت اقدام کرد تا قبل از اینکه حضور تروریستهای سوریایی در کنار مرزهای ایران تثبیت و دائمی بشه.
    • ساسان IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      از تمرکز پیشروی باکو در مناطق هم مرز با ایران و تحرکات قوم گرایان داخلی براحتی میشه به نقشه شوم و البته حساب شده اردوغان پی برد اثرات منفی سیاسی و ژئوپلتیکی و حتی اجتماعی قابل توجهی خواهد داشت نفوذ اردوغان در اون مناطق
    • ساعد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      74 32
      این اردوغان اگه ایران نبود حریف یه کودتای زپرتی نشده بود ... تا همین الان هم داره عواملش رو دستگیر میکنه .. اردوغان اندازه این حرفها نیست.
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      17 22
      نفرین به اردوغان و اربابانش.....
  • روزبه IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    64 87
    تمام مناطق آزاد شده اسامی ترکی و اسلامی دارن، از ابتدا راهکار معقولانه می بایستی متمرکز بر تخلیه اراضی اشغال شده توسط دولت ارمنستان می بود تا سطح تنش به این مراحل نمی رسید، اگه روسها از اول به جمع بندی میرسیدن که عناصر تکفیری در صحنه نبرد حضور دارن نمی بایستی تا حالا تعلل می کردن
    • TR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      همان مناطق اسامی ارمنی هم دارند! اتفاقا این مناطق از اول ارمنی نشین بوده و خود ایروان آذری نشین و شیعه بوده است تا قبل از جنگ جهانی اول. الان هم که آذربایجان اینجا بگیرد ارامنه را شهروند خود نمی داند بلکه آنها را قتل عام یا اخراج می کند. این جنگ نژادی و قومی است نه جهاد.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      41 46
      کجا اسامی ارمنی هم دارن لا اقل تو خود قره باغ کوهستانی باشه یه چیزی ولی آون 7 شهر و رایون اطرافش تا همین 30 سال قبل یکدانه ارمنی هم نداشتن چه برسه اسامی ارمنی اراضی
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      39 45
      19:28 صدام هم برای خوزستان و خرمشهر اسامی عربی گذاشته بود یعنی متعلق به عراق بودند؟
    • رامین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      20 16
      150 سال پیش تو خود ایروان روزنامه ترکی چاپ میشده اونوقت یه عده برا قره باغ که تاریخش و زمان مهاجرت ارمنیا درش کاملا مشخصه میخوان اسامی ارمنی استخراج کنن... یه نگاهی به تاریخ مشروطیت بکنی و روزنامه ها و مجلات اون دوره رو ببینی همه چی واضح اورده شده است
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 22
      ایروان هم نام ایرانیه وخودآذربایجان هم نام ایرانیه پس بااین تفاسیر ما ایرانند؟اینم شد حرف اینم شداستدلال یعنی هرکی سیبیل داره باباته
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      8 1
      10:04 خیلی از اسامی فارسی هم عربی و ترکی هستند اینم شد دلیل؟عذر بدتر از گناه نیار منظور اینه که مهاجرت ارامنه به قرهباغ در 120 سال اخیر بوده البته منکر حضور ارامنه در 2700سال قبل در منطقه نیستیم ولی تاریخ معاصر رو مد نظرمون داریم
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      11 10
      اذر هم کلمه ای فارسی بمعنای اتش است و مشتقاتی در زبان فارسی همانند اذرخش دارد که در زبان تورکی و تاتاربی و تاتی و..مغولی .. مترادفی ندارد بخاطر همین محافل پانتورکیستی و بوزگوردی گری در تحریفی ناشیانه و.وقیحانه سعی دارند انرا به ازر تغییر بدهند .. حالا چون اسم اونجا فارسیه پس باید حمله کنیم باکو رو.بگیریییم ؟!؟!؟!؟
    • رامین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      مگه خودتون ادعا ندارین 200 ساله این سرزمین مال ارمنستان شده پس چطو اسامی ارمنی داره؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    50 72
    رئیس مجلس ترکیه امروز اعلام کرد درصورت مداخله کشور سوم ارتش ترکیه بنفع آذربایجان وارد عمل خواهد شد
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      ایران شدیدا باید تروریست ها رو بمباران کنه. ترکیه ی تروریست پیروز داعشی های جبهه التصره رو وارد مناطق مرزی ما کرد
    • NL ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      12 22
      فقط کافیه کردهای ترکیه مسلح کنیم
    • وحید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      14 8
      عزیز دلی که ۰۷:۳۶ نظر دادی. یعنی اونا نمی تونن کردهای ایران رو مسلح کنن؟ یا اعراب یا بلوچ ها یا ترک ها و .... . مشخصه که اصلا منطقی فکر نمی کنی.
    • FR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      1 4
      من می گم این اصلاح طلبان و کرباسچی رو بفرستیم بروند با تروریست ها مذاکره کنن و برجام دیگری رو بیافرینند این ها زیاد ور می زنند یعنی اهل گفتگو هستن ؛
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      9 5
      خطاب به دوست و هم میهن گرامی که پیشنهاد تسلیح کردهای ترکیه رو داد ، نیازی نیست ایران احزاب و گروه های تروریستی تجزیه طلب پانکردیسم در جغرافیای ترکیه و منطقه رو مسلح و تجهیز و تحریک کند ، رژیم توطئه گر و شرور اسرائیل اینکار را می‌کند ... متاسفانه احزاب و گروه های کردی همیشه ابزار و بازیچه استعمارگران و بازیگران جهانی و منطقه ای بوده و هستند .. سران کردها هیچگاه سیاست مداران خوبی نبودند .. همیشه بازیچه و بازنده بودند ..
    • ایرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      5 5
      جربزه میخواد که نداره اگر داش پوتین پخ بکنه تو استانبول سوراخ موش گیر نمیاد شما توهم میزنی که ترکیه را در حد قدرت‌های بزرگ میبینی ترکیه در ایام تحریم ایران با دزدیدن طلا و دلار ایرانیها پر ودم درآورد درست هیجی کن روسیه از اوایل صده 18 که وارد اولین جنگ با عثمانی شد کلا برنده و برنده میدان بوده شک نکن
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    84 41
    باید می فهمیدیم اوضاع قراره چه چوری بشه اول جنگ با ارمنستان بعد بسوی ایران و روسیه میره تا سلطان ترکیه مرزهاشو توسعه بده
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      اوضاع اردوغان خیلی خیلی متزلزل تر از این حرفهاست. توهم نوعثمانی گری داره ولی واقعا توهمه
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      46 16
      چه غلطا
    • رزمایش حضرت بقیت الله IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      15 19
      آهای ترکیه قمار باز هیچ غلطی نمکنه
  • احمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    70 26
    قبلاً هم گفتم از این نمد کلاهی برای ترکیه درست نخواهد شد!!
  • ناشناس IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    69 44
    به‌نظر‌من،اعتماد‌به‌ارمنستان،بهتر‌است،
    • حاج حسین NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      5 12
      نظر شما برای هیچ شیعه ای ارزش ندارد. چرا که خدای متعال در سوره مائده فرمود با یهود و نصاری دوستی نکنید! پس نظرتان را برای خود و تئوریسین بزرگ ارمنی یعنی کیم کارداشیان نگه دارید، که شهره آفاق است در نجابت!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    اذربایجان با کشاندن ترکیه و تروریستها به منطقه بازی بسیار خطرناکی را اغاز کرد که پایان خوشی نخواهد داشت ، ایران و روسیه اگر احساس خطر کنند ، وضعیت منطقه بهم خواهدریخت تروریستها امده اند که بمانند ایران ناچاره انها را شکار کنه و از امنیت خودش دفاع کنه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    76 29
    اردوغان احمق فکر کرده ابر قدرت شده تا یک جنگ بزرگ راه نندازه و ترکیه رو به با خاک یکسان نکنه دست بردار نیست افرین بزن که خوب میزنی بزن عاشق زدنتم
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      56 22
      احسنت.همینطوره اردوغان دچار توهم قدرت شده و ترکیه را نابود خواهد کرد.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    38 64
    اینکه ارامنه قره باغ را باید تخلیه کنند این قدم اول باید برداشته بشود و بهانه برای حضور تروریست ها فراهم نشود انگار ارمنستان در زمین اسرائیل بازی می کند و مثل کردهای سوریه برای قدرتهای بین المللی مثل صربستان مزدوری می کند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    34 40
    امروز بعد آزادسازی شهر جبراییل در روز های پیشین شهر هادروت و 7 روستای اطراف آزاد گردید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    56 23
    بیخود نیست بعد از نزدیک به سه دهه آذربایجان یکمرتبه زرنگ شد و حمله ور شد . حالا هم الهم علی اف گفته به هر ترتیبی قره باغ را پس میگیریم .این هر ترتیبی بسیار گزینه از جمله استفاده از نیروهای تروریستی مورد حمایت ترکیه و نقش مستقیم ترکیه حکایت دارد .شک نکنید پشت تمام اتفاقات اسرائیل حضور دارد . هدف مزاحمت و نهایت درگیر کردن ایران است . امروز شمال . فردا جنوب و .. . حتی باور بر اینست پشت قضیه قومیتی و زبان که اخیرا در افغانستان پررنگ و حتی بصورت رسمی عنوان شد و بعد بظاهر عقب نشینی . و هنوز بحث تجمعات مردمی و رسانه ای آنکشور ادامه دارد که چرا چنین شد . رژیم صهیونیستی اسرائیل است . بیش از یکسال قبل بود که در یکی از تلویزیون ها فردی عنوان داشت هیئتی یهودی و اسرائیلی بصورت غیر رسمی وارد افغانستان شده. . که اتفاقات انتخابات اخیر رئیس جمهوری برآیند دستگاههای دیجیتال یک یهودی آلمانی تبار که گفته میشد در چند کشور دیگر هم آنها عمل کرده اند . موجب اختلافات شد . در حالیکه نزدیک به دو میلیون شرکت کننذه رای داده بودند . سبب شد بعد از شش ماه کش و قوس . به وضعیتی منجر شد که آگاه هستید . از اسرائیل نباید غافل شد . آنها از حکام ضعیف در جهت اهداف خود استفاده برده و میبرند . تا کنون هر آنچه در توانشان بوده از طریق آمریکا و دیگر کشورها علیه ایران برای شکست انقلاب اسلامی ایران مثل تحریم ها اعمال کرده اند و از این گزینه های اطراف ما هم از سستی و توهمات و ضعف حاکمان با وعده و وعید سواستفاده میبرند . رژیمی که ادعاهای گنده داشت و بخورد همه داده بود ارتش پنجم دنیا هستند و خیلی قدرت دارند .در مقابل گروه و نه کشور در لبنان و غزه شکست خورده . بسیار برایش گران آمده .حیثیتش لطمه و آسیب بزرگ.خورده و برای جلوگیری از هم.پاشیدن و شکست نهائی بدنبال فرصت است تا اساس کار را فلج کند . ما هم باید همگی بسیار هشیار باشیم و بخاطر منافع ملی خود خردمندانه حداقل نظر دهیم .احساسی اگر سخن میگوئیم بجای خود .اما این را متوجه باشیم که همراه و در مسیر آنان قرار نگیریم . که بعد اطراف خود را که بنگریم .آشنا نمیبینیم .حواس ها جمع اسرائیل و مزدورانشان که وجهه حق بجانب هم میگیرند باشه .چون بهترین کار همنوائی در زمین و بستری که او از قبل فراهم کرده و اگر مراقب نباشیم شدیم سرباز او . و لبخند شادی آنها از بهدف نشاندن هجمه نرم خود
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    61 27
    ترکیه هم می خواهد مثل اسرائیل غاصب قسمتی از آذربایجان را غصب کند اما کور خوانده ....
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    41 27
    این کشورها هنوزم مستعمره روسیه هستن بایه دستور پوتین به همین زودی صلح میکنن اردوغانن ایادیشم مجبورن تشریف ببرن
  • مجتبی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    51 12
    به نظرم هموطنان عزیزم در مرز اردبیل بهترین کار رو انجام میدن .در ابن جنگ باید چیپستو بخوری و روی تپه جنگ رو تماشا کنی
  • علی خدایی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    65 30
    متاسفانه در ایران هیچ کس اصل قضیه را نمیبیند و نمیخواهد هم ببیند میاد جو گیر میشود و با احساساتی برخورد میکند اولا درگیری و تنش های در مناطق قفقاز را به اشنباه تحلیل میکنند میان میگن خاک آرتساخ یا همان قره باغ خاک اسلام غیره خاک اسلام بودنش شکی نیست ولی نوع و تفکرات دولت الهام علف که با نفوذ نو عثمانی ها و نفوذ صهیونیست ها مشگل اصلی است و عردوغانی که تروریستها را آورده در منطقه شمال غربی ما قفقاز . و اینکه انکارا انکار میکند کاملا نرمال است طبیعی است که انکار خواهد کرد انتظار داریم که اعتراف کند آره آورده ایم بگویدند نه بازی که سه مثلث دولت الهام علف عردوغان و صهیونیست ها میکنند کلا بازی کثیفی است اگر واقعیت ها را نبینیم فردا مشگل خواهد شد
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 3
      احسنت !!موافقم دقیقا همینطوره !
    • ایلار IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      2 2
      چرا ما از مردم بحرین حمایت میکنیم در حالی که دولت بحرین با رژیم صهیونیستی رابطه داره خیلی زیادی جوگیر میشی فازت معلومه اقای خدایی
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    65 24
    ترکیه دستش تو دست امریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی است. اذربایجان هم همینطور. اگر به احتمال خیلی ضعیف این ترورزستها در مرز ما ماندگار شوتد . انشاله حزب الله اذربایجان را سپاه قدس قهرمان ایجاد خواهد کرد. یک منطقه به مناطق فرزندان واقعی حیدر کرار اضافه خواهد شد.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    57 16
    من الان می گم اگر اذربایجان خرابه نشد مقصر هم ترکیه خواهد بود
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    38 28
    اردوغان نوکر صهیونیسم گردن کلفت تر از امریکا نیست. کشور عززز ما و نیروهای مسلح قهرمانمان حق همسایکی و مسلمان بودن رو رعایت میکنند و دوست ندارند رابطه بین دو کشور همسایه خراب شود وگرنه ادب کردن ترکیه برای ایران کار سختی نیست. ترکیه دارد به همان راهی می رود که عربستان رفت و عاقبتش هم مثل عربستان نی شود به حزب اللهی در بیخ گوشش
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    27 11
    مرزهای کشورها تا کی قراره این شکلی بمونه ؟
  • علی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    70 18
    من یک هموطن کرد شما عزیزان هستم اهل ایلام هستم. صادقانه بگویم عاشق اب خاک و مرز و بوم ایران عزیز هستم و متنفر از هر تجزیه طلبی. می خاهد کرد باشد ترک باشد عرب باشد و...‌. کلیه برادران عزیز اذری کشورن که دل در گروه ایران عزیز دارند و مخالف تجزیه طلبان هستن از صمیم قلب ( واقعا از صمیم قلب )دوستشان دارم. ما همه هموطن و برادر هم هستیم و منافع و اولویت های کشور خودمان در اولویت اول و اخر قرار دارد. چه بسیار اذری های عزیزی که خون پاکشان بر مرزهای غربی و از جمله استان ایلام و مرزهای خوزستان عزیز ریخته است. ما هم به موقعش اماده جانفشانی برای خاک پاک اذربایجان کشور عزیزمان هستیم. لیکن با تجزیه طلب و دوست دار اجنبی میانه ای نداریم.
    • علی FR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      52 29
      اول اینکه آذریها ترک علی(ع) هستند نه ترک عثمان و دوم عرق ولاییشان بر عرق قومیشان غالبه و به طور مثال آذریها هیچگاه از امام رضا س جدا نمی شوند
    • پاپک آذری iran IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      29 6
      درود بر شما هموطن کرد از ایلام ، ما ایرانیان از هر قوم، شهر و استان، مانند انگشتان یک دست هستیم، هر بژی ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز .. پاینده ایران
    • اسد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      16 8
      زنده باد کرد زنده باد آذربایجان زنده باد ایران عزیز
    • افتخار AU ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      6 3
      احسنت
    • محب علی NL ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 2
      سلام و درود بر هموطن غیور کرد. سلام بر مردم شهیدپرور ایلام. برادر گرامی، بعضی رسانه ها و برخی معاندین سعی در قومی جلوه دادن حمایت آذریهای ایران از شیعیان جمهوری آذربایجان دارند. این موضوع اساسا واقعیت ندارد. منطق ما در خصوص قره باغ باید منطق اسلام و حق باشد. قره باغ خاک اسلام است و ارامنه یک میلیون شیعه را آواره کرده و ۷۰۰ زن و کودک را به شهادت رسانده اند. چهار قطعنامه سازمان ملل ارامنه را اشغالگر معرفی کرده است. ارامنه مناطق مسکونی و غیر نظامی گنجه را هدف قرار می دهند. حال شما برادر گرامی پاسخ دهید، نباید با شیعه مظلوم آذربایجانی همدل بود؟ دولت فاسد علیف ، خبیث است و شکی در این نیست، اما مسئله قره باغ مسئله شیعه مظلوم آذربایجانی است. التماس دعا
  • DE ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    38 15
    این اردوغان دقیقا تفکراتی مانند صدام دارد صدام مدعی خوزستان بود او مدعی مناطق شمال غرب ایران است مستقر کردن تکفیریها و سیطره آذربایجان بر این مناطق یعنی ظهور یک تهدید جدی برای تمامیت ارضی ایران.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    29 75
    نیروهای روسیه وارد بشه ارتش ترکیه هم وارد خواهد شد و این جنگ به داخل روسیه کشیده میشه چون چهل میلیون تورک در روسیه زندگی میکنند و همشون هم مخالف روسیه هستند
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      9 7
      همه ترکها مثل تو بدبخت نیستن
    • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      14 7
      ﻣﮕﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺩاﺭﻩ ﻛﻪ ﭼﻬﻞ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺗﺮﻛﻴﻪ ي ﻫﺴﺖ ﺣﺎﻻ ﺧﻮﺩ ﺗﺮﻛﻴﻪ ﻫﺸﺘﺎﺩ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﭼﻬﻞ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ اﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﻫﺴﺖ ﻫﻤﻴﻦ ﺟﻮﺭﻱ ﻳﻪ ﭼﻲ ﭘﺮﻭﻧﺪﻱ ﻫﺎ
    • یوزباشلی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 5
      بله چهل ملیو نفر تاتار باشقیر و قزاق و ازبک و ترکمن و ترک ترکمان یا همان آذری داره و همشونم ترک حساب میشن در کل روسیه هم پراکنده اند ولی در مرز قزاقستا و ترکمنستان و تاتارستان و باشقیرستان و داغستان تمرکز بیشتری دارن
  • mojtaba SE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    22 14
    امرپکا مرده است و کلا امرپکا فهمپده باپد بره .و نوکرشون هم می دونن باپد برن .اپن هم اخرپن غوغاسازیهای نوکرهای امرپکا است ..برای ما اصلان مهم نپست چون زدن اپن نوکرها تو کاخهاشون کار 5 دقپقه است..و سرنوشت تارپخ ابر قدرتی اپران است.پاپنده رهبر ایران اسلامی و محرومان دنپا امام خامنه ای مدظله العالی
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    50 24
    هر جا سخن از ناامنی و تروریست هست نام اردوغان میدرخشد .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    32 12
    امنیت ایران با خون بیش از دویست هزار شهید عزیز به دست اومده، خط قرمز ایران رو نادیده بگیرن دودمانشون رو به باد فنا میدیم.
  • بهزاد AM ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    31 37
    ارتش آذربایجان امروز دو واحد سامانه s300 ارمنستان رو نابود کرد!
    • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      3 1
      جون تو ؟ تو هم اره ؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    29 16
    پاکستان رو دریابید .شک ندارم پاکستان و ترکیه جای پاشونو میخوان تو اذربایجان محکم کنن
  • عادل IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    33 19
    سلطان سلیمان با اون دبدبه بخاطر حضور تشیع در ایران نتونست امپراطوری عثمانی را مقابل ایران گسترش بده اردوغان که کسی نیست
    • NL ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      11 12
      توانست عراق و کردستان را جدا کند
  • علی IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    37 19
    اقا یا خانمی که خبر نابودی اس ۳۰۰ میدی( اردوگاه لیبرتی خوش میگزره؟) ،ما نه سینه چاک ارمنستانیم نه عاشق نوکرهای رژیم صیونیستی. ضمنا منافق ، وطن فروش و پاچه خوار اجنبی را می توان از کامنتها شناسایی کرد
    • بهزاد AM ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      0 1
      میگزره نیست اون! میگذره باید بنویسی. صد بار از روش بنویس بعد بیا تحلیل سیاسی کن مسترخان!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    31 10
    نقشه ترکیه ایجاد نوار حاعل در قره باغ با مرز ایرانه بهوش باشید .. باید به اذربایجان هشدار داد. در مناطق شمالی تر عملیات بکنه نه بیخ گوش ایران .. باید این رو تو گوششون بزور فرو.کرد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    37 13
    این اردوغان فعلا که بدجوری داره نقشه های اسرائیل روتومنطقه اجرامیکنه ،یادش رفته اگه حمایت ایران نبودالان چه سرنوشتی داشت،شک نکنید جواب تمام خباثتها وجنایهاش رو خواهد گرفت
    • iran IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      26 12
      درود بر شما دقیقا" همینطوره ! ترکیه اردوغان مجری طرح های یهود بین المللی و رژیم شرور اسرائیل در منطقه شده !
  • علی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    21 10
    ارمنستان متحد روس ها ست . باید صبر کرد و دید پوتین چیکار میکنه .کسی که زود شمشیر میکشه زودتر از اونکه فکر میکنه میمیره.(قابل توجه اردوغان)
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    یاشاسین آذربایجان
    • iran IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      5 0
      یاشاسین ایرانیمیز
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    11 10
    یه علامتی چیزی درنقشه میزدید بهتر نبود.اردوغان درنفاقو دوروئیو ازپشت خنجرزدن .درعالم وجود یگانست.واقعا هزارتا مثل بن سلمانو صدام بگرتش نمیررسن.وتا وجودداره منطقه ارام نخاهدشد
  • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    11 8
    ایجاد نا امنی در اسرائیل برای ایران بسیار ساده است کافی است ایران گوشه چشمی به ..... و انها خود بلدند اسرائیل را نا امن کنند
  • غلام رضا DE ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    23 15
    سلطان اردوغان متوهم باپول قطری ها دست دردست الهام اف وصهییون درقطر پایگاه میزنه به لیبی نیرو میفرسته بایونان سرشاخ میشه عراق روبمباران میکنه باترورستهای سوری شام میخوره عنقریب مرگش نزدیکه
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    10 13
    باید ببینیم روسیه چیکار میکنه . کسی که زود شمشیرش رو میکشه زیاد عمر نمیکنه(قابل توجه اردوغان)
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      7 1
      روسیه کمونیست عاشق این درگیریاست که سلاح و مهمات آشغالشو بفروشه
  • ف GE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    19 22
    ترکیه همیشه بازنده است و هیچ رقمی نیست
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    3 3
    چقدر تو اطلاعات درجه یک داری
    • فردین خالدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      8 2
      مثل ما مثل ملا نصرالدین شده دریه همسایش عزا بود در همسایه دیگه عروسی بود واین دو همسایه باهم قهربودندمانده بود چکارکنه مجبورشد رفت بالای دیوار به سمت همسایه عزادار نگاه کرد خودش را زد به گریه برگشت به سمت همسایه دیگر که عروسی داشتند خودش رابه رقص کردن زد وشادی کرد حالا ما ماندیم با این دوتا همسایه چکاربکنیم طرف کدام رو بگیریم
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 2
      قرار نیست طرف کسی را بگیریم 1. ارمنستان بر خلاف قوانین بین المللی باید این منطقه را خالی و به اهالی اش پس میداده. 2. یک دولتی برای پس گرفتن حقی که همه آن را قبول دارند تصمیم به عملیات خشن گرفته. 3. پشت این خواسته ی حق اهداف ناحقی از سوی گروه ها و دولتهای با سابقه بد در حال پیگیری است. موضع ما: گزندی از 1 و 2 به کشور ما وارد نشود. اهداف و افعال 3 به دقت رصد ودر صورت آسیب به امنیت ملی سرکوب شود.
  • TR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    13 8
    ج آذربایجان چه قره باغ را بدست آورد و چه بدست نیاورد، با آوردن دواعش و سلفیون وهابی، بازنده اصلی این داستان است.
    • ف FR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      4 4
      آذربایجان نیازی به داعش نداره چون چهار برابر ارمنستان نیروی جوان داره که برای آزادی وطنشون هر کاری می کنند.ولی ارمنستان به شدت کمبود نیرو داره بنابراین از کردها کمک گرفته .خودمون رو گول نزنیم.جنایاتی که ارمنی ها در ۱۹۹۰ انجام دادند کثیف تر از جنایات هیتلره .
  • . IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 7
    جنگیدن با اردوغان به اندازه ی جنگیدن با عربستان و اسرائیل لذت بخشه اردوغان مادر داعش و تمام فتنه هاییه که به جون مردم ترک زبان ما انداخنه
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    7 2
    ما باید چشمامون باز تر از باز باشه و با قدرت و تیز بینی و عیونی که داریم میلیمتر به میلیمتر تجرکات دوتاشون را زیر نظر داشته باشیم شاید خدا به این وسیله میخواد آذربایجان شیعه و مسلمان را به خاک اصلیش ایران برگرداند یا آذربایجان را یک محور شیعه برای مقاومت اسلام دربرابر شیطان قرار بدهد و این حرومزاده های حاکم کثیف منافق عوضی که داره را رسوا و نابود کنه و ما باید به دنبال جایگزین صالح و مبارز و مسلمان مجاهدی باشیم که جای این کثافتی که در آذربایجان هست بنشینه و مردم شیعه و مسلمان آذربایجان را نجات بده
  • امیرعبدالرضایی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    7 5
    ترکیه این وسط چکاره هست اصلا موندم.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 4
    به نظرم وقتشه که یه گوشمالی به اسراییل بدیم خیلی روش تو منطقهی ما زیاد شده اون از کشور های عربی اینم از ترکها
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    11 7
    آذربایجان اشغال شده حق داره خاک خودشو پس بگیره از اینکه ترکها پشت هم هستن خیلی خوبه
    • مجتبی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      4 3
      اینا عثمانی هستن... اینها به شما به چشم شکار. نگاه میکنن. 7 تا از شما رو بکشن بهشت واجب میشه بهسون. مابقی عمر رو هر هر جور بگذرونن هم مهم نیست.... اگه شک داری به جنگ چالدران نگاه کن بد نیست... اینا ادامه وهابی هستن
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    8 6
    اردوغان اینجا، اردوغان اونجا، اردوغان همه جا! به راستی پول این همه جنگ که دولت ترکیه شروع میکنه را کی میده، ای کاش دوباره در این کشور کودتا بشه!! ژاندارم جدید منطقه
  • ببسیمچی IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    10 6
    نگاه ما به امر رهبر عزیزمان است.بنده اصالتا آذری هستم. اما در کیش و مرام ما قومیت و قبیله گرایی وجود ندارد و میزان و معیار تقوی و تولی است. رهبرم امر بفرمایند آدربایجان و ترکیه از چنگال پنهان صهیونیسم تطهیر و خارج خواهد شد. ایران اسلامی عزیز مامن شیعیان اهل بیت خواهد ماند و کشورهای کثیفی چون ترکیه و آذربایجان اشغالی به زودهی سرجای خود خواهند نشست. والسلام.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      7 3
      یاشاسین منیم قردشیم، یاشاسین ایرانیمیز ..
    • NL ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 1
      به بیسیمچی ما همه سرباز رهبر بزرگوارمان حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) هستیم و گوش به فرمان ایشان هستیم. این جمله نیز ، جمله مولای ما ست که فرمودند: قره باغ خاک اسلام است. برادر گرامی سوال اینجاست که شما این جمله را چرا نقل نکردید؟ رهبر معظم انقلاب در دیدار با حیدر علیف رئیس جمهور پیشین آذربایجان از جنایت هایی که توسط ارامنه در خوجالی صورت گرفت، نیز سخن گفتند. شما به این موضوع هم اشاره نکردید. شما به اینکه سرزمین شیعه در اشغال نصاری است، هم اشاره نکردید. آقای بیسیمچی در خباثت دولت های ترکیه و آذربایجان شکی نیست، اما شما چشم بر رذالت دولت ارمنستان می بندید، و بدون تفکیک میان دولت و ملت آذربایجان واژه کثیف را بکار می برید. استغفار کنید و سعی کنید مبانی معرفتی انقلاب و معنای ملت اسلام را یکبار دیگر مورد مطالعه قرار دهید.
  • بهزاد IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    18 7
    سلام خسته نباشید من پدرم تبریزی و مادرم اردبیلی هست بخدا اگر کشوری سمت ایران چپ نگاه کنه چشماشو اول ما اذری ها در میاریم حالا خواه ترکیه و اذرباییجان باشه خواه ارمنستان و روسیه و هر کشوری ما خون دادیم برای ایران با این فتنه ها هم گول نمیخوریم یاشاسین ایران
    • منم ترکم ولی ترک علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      4 1
      فقط آذریهای ایران برای سر جا نشاندن ترکیه کافی است
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    14 15
    ترکیه و جمهوری آذربایجان واسرائیل عددی نیستن برای ما که بخوان رقمی بشن!!
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    7 4
    نفرین به اردوغان و اربابانش.....
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 2
    آذربایجان با آوردن تروریست‌ها به کشورش به نابودی خودش کمک کرده فردا همینها جولان می دهند در آذربایجان و شروع به سهم خواهی کرده و اولین کسی که ضربه فنی می شود خود آزربایجان است بعد ترکیه البته کشورمان با اقتدار کامل تروریست‌ها را در نطفه خفه خواهد کرد ما در سوریه که تعدادی مستشار داشتیم نابودشان کردیم چه برسد بخواهند غلطی کنند به خاک کشور البته اینها با هماهنگی اسرائیل و آمریکا آورده شدند برای ایجاد نا امنی در منطقه
  • مجید بزرگی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 6
    اگر مردم اذربایگان شیعه هستند ؟ پس راه حل در ایجاد حزب ا..... اذربایجان ویا قفقاز است .
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    3 0
    بالاخره باید برطبل جنگ بکوبند تا سلاح های امرکایی واروپایی بفرو ش برسد و کارخانهای اسلحه سازی انها از رکود خارج شدند و رونق بگیرند
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 0
    چرا سازمان ملل دخالت نمیکنه به جای اینکه چند تا کشور َهمسایه بشن صلح صفاوآش۸تی بدهندتا انسانهای بی گناه کشته نشن شدن آتیشبیار و نیروهای تکفیری میارن تو منطقه که این به ضرر خودشونه و دارن با دست خودشون گور شون میکنن ترکیه هم برای ما آدم شده بگواردوغان به تو چه که نیرو میاری تو منطقه ایران هم گفته اگر برای مرزهای مااتفاق بیفتد و گلوله ای به طرف ما بیاد با ید تاوان بدی پس بدهند
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 3
    ما به مردم شریف اذری کاری نداریم ولی دولت مزدور ودستنشانده اذری که عزاداران حسینی را باگلوله ازبین میبره دوم اینکه دولت دیکتاتور وشبیه ال سقوطه وبارها به اسراییل ضدایران همکاری کرده وقدرت فقط محصول یک خاندان دیکتاتور ودستنشاده مزدورهستند که سالهاست درقدرت باهمکاری استکبار جولان دادن والانم به وسیله همون اربابانشون تروریستهارو اوردن باید سریع درنطفه خفه بشن وپاکسازی شه منطقه
    • حسین NL ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 1
      دولت آذربایجان کثیف و فاسده شکی نیست! اما موضوع قره باغ موضوع مردم آذربایجان است. مردمی که در سی سال پیش مورد نسل کشی قرار گرفتند و آواره شدند.
  • حجت IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 5
    اردوغان = سفیانی آخرالزمان
  • ایرانی مسلمان IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 9
    همیشه از دوران صفوی تا الان جنگی در جهان اسلام شکل گرفته ایران با کفار هم کاسه شده،فردا کردستان عراق بیاد بگه کردستان ایران چون همش کردن برا ماست یا بلوچستان پاکستان بگه بلوچستان ایران برا ماست شما چکار میکنی؟!
    • iran IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      5 0
      این نظر شما تکفیری های ایرانستیز هست .. اردوغان ترکیه مجری طرح های رژیم اسرائیل و مورد حمایت یهود بین المللی است ، دیدگاه و نظر ایرانستیزانه جریانات تکفیری و سلفی و همچنین جریانات پانترکیسم گفتید ... برای همین گفتند پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری ! پاینده میهنم سربلند باشی ایرانم ..
    • ایران iran IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      5 0
      منظورت از جهان اسلام طورکیه کمال آتاتورک و طورکیه اردوغان که متحد آمریکا و یهود بین المللی است ؟ منظورتان از جهان اسلام طورکیه است که بزرگترین شریک تجاری رژیم غاصب اسرائیل در منطقه است ؟ منظور شما از جهان اسلام همان طورکیه است که مجری طرح های رژیم اسرائیل در منطقه شده و یهود بین المللی هم حامی و پشتیبان طورکیه شده ؟ خیر جناب پانترک ! جنابعالی به شدت دچار سوتفاهم و یا توهم هستی همچون همفکران پانترکیست خود ...
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 9
    شما مشغول فحاشی و ناله و گریه زاری باشید. اونا کار خودشون رو میکنن. تا ازادی کامل قره باغ اشغالی از دست ارمنی های جنایتکار. در ضمن همین دیروز بود علیف گفت اگه سندی دارید که مربوط به حضور نیروهایی که میگید. خب رو کنید.
    • نیشابوری IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      4 0
      مردم سوریه هنوز دنبال سند حضور تروریستها در کشورشون برای ارائه به دولت اردوغان هستند ، با دسته کورها طرفی مگه برادر ، حتما باید سرهای بریده شیعیان قفقاز رو ببینی تا سند بشه برات ؟
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    12 2
    خاندان علی اف دیگه وقتش شده از قدرت خداحافظی کنند
  • حامد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    9 2
    اهداف امپریالیستی ترکیه به جای خود، ولی من از این ماجرا نتیجه دیگه‌ای میگیرم و اون هم این که خاندان علی‌اف بعد از بیست و چند سال حکومت بلامنازع و کوبیدن بر طبل جنگ آزادسازی نواحی اشغالی و خرج کردن پولهای بی حساب و کتاب نفتی، عرضه نداشته از یه کشور 9میلیون نفری دو تا لشکر مرد جنگی تربیت کنه تا در جنگ با یک کشور کوچیکتر و کمی‌جمعیت‌تر و فقیرتر محتاج وارد کردن مزدور اجنبی نباشه!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    3 1
    خوب و مفید ان شاالله بهتر شود و فکری به حال محرومان شود
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 6
    ماایرانی درهمه امورکارشناس شدیم درتمام جهان دخالت میکنیم نضرمیدیم وخودمونوبرترازدیگران میدانیم ولی حقن ماانسانهای موجی هستیم هرموجی که بیادماروباخودش میبره
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    7 2
    دقیقا نقشه مشخصه.تجزیه ایران. اصلا عجله ای هم ندارن. خلاصه نقشه اینطوریه. شرایط اقتصادی مردم ایران هر روز بدتر و بدتر بشه. در عوض کشورای اطراف ایران سعی کنن با آسان کردن ورود ایرانیها به خاک خودشون یه چهره مرفه و زندگی آرمانی از خودشون نشون بدن. طوری که هر ایرانی مرزنشین احساس نارضایتی و ناامیدی از ایرانی بودن خودش بکنه. اون موقع یه تحریک طایفه ای می تونه آتیش تفرقه و تجزیه رو روشن کنه. این نقشه فقط محدود به آذربایجان نمی شه.بجزء مرز افغانستان و پاکستان تقریبا کل مرزهای ایران و شامل میشه. شاه کلید انجام این نقشه هم بحران اقتصادیه.. چیزی که ما خیلی توش مشکل داریم. البته این بحثها حرف تازه ای نیست مسئولین هم می دونن ولی متاسفانه کار ویژه ای برا خنثی کردنش یا انجام نمی دن و یا تواناییش و ندارن.
    • جواد NL ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 2
      مشرق چرا نظرات را منتشر نمیکنید. در این چند روزه در حق مردم ولایتمدار آذربایجان جفا شد. مردمی که همین هفته دو سرباز رشید را در غرب کشور تقدیم انقلاب کردند. این مردم خود با عثمانی جنگیده اند. خود با روس جنگیده اند. خود مشروطه به پا کرده اند. این مردم به پای انقلاب و امامشان تا ابد ایستاده اند. پانهای ضد انقلاب آنقدر حقیر هستند که نیم درصد هم محسوب نمی شوند، و خود آذربایجان جواب آنان را می دهد. پرسش این است، گروه های مسلح کجا عملیات می کنند ؟ چه کسانی به مجلس حمله کرده و حاثه تروریستی آفریدند؟
  • متین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    8 5
    در نبود سردار سلیمانی این اردوغان هم دم در آورده، باید جواب محکم بدیم بهشون
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    12 5
    اردوغان باتروریستها میخواد امپراتی عثمانی پایگزاری کند ولی مثل غزافی خودش کشوردیکتاتورش نابودمیکنه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    11 6
    پس چرا کژدار مریض با ترکیه رفتار میکنین؟ بزنین پدر اردوغان رو دربیارین
  • حق PT ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 9
    قره باغ خاک آذربایجان هست.و باکو در حال مبارزه با داشناکهای افراطی جنایتکار هست. البته فراموش نکنیم تروریستهای پ ک ک هم در جبهه عرمنستان هستند.
  • جوادجمالی قراملکی IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 5
    جنگی وجود ندارد، آذربایجان قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را که ارمنستان را اشغالگر شناخته اجرا می کند، در ضمن این اردوغان بود که در مبادلات تجاری میان ایران روسیه و ترکیه دلار را حذف کرد و با دور زدن تحریم های بین المللی به ایران هواپیمای مسافربری داد،
  • gafar taba tabayi 65 IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    4 1
    آقایونی که از اردوغان و اذربایجان طوری دفاع میکنی که انگار تو اون کشور به دنیا اومدی و داری نون اون مملکتو میخوری . اینها همان عثمانی های هستن که تاریخ ننگینی دارن . قتل ،خون ریزی، جنایت، اینها کسانی هستن که گوش به حرف ارباباشون اسرائیل جهلی و کودک کش و امریکاه تروریست ، نشستن تا ایران ما منزوی کنن .
    • آریا DE ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 2
      در پاسخ به غفار موضوع حمایت از حق مردم مسلمان آذربایجان در بازپس گیری بیست درصد از مملکتش است. لعنت به دولت ترکیه و آذربایجان! اینکه تو‌هم از جنایات ارمنستان حرفی نمیزنی، نشانه ای از این باید باشه که احتمالا نون خور ایروانی؟! موضوع یک میلیون آواره شیعه است. بفهم بفهم !
    • حسام DE ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 2
      در پاسخ به وارطان که با اسم غفار نظر گذاشته و سینه چاک پاشینیانه ملعونه...... قره باغ خاک اسلام است.
  • مصطفی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 1
    بنظرم بزودی جنگ بزرگی تو خاک ارمنستان آذرباییجان و ترکیه شروع میشه و منطقه رو به خاک و خون میکشه...
  • سام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 1
    مردم آذربایجان(باکو) دیگر مثل عراق و سوریه روی خوش نمیبینه .ای کاش ترکیه را دخالت نمیداد .آخر سر هم باید ایران به داد هر دو کشور از دست تکفیری ها برسد.
  • ناشناس DE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    ترکیه به دنبال مطرح کردن خودش در منطقه هست
  • NL ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 2
    در پاسخ به ساسان و دیگر باستان گرایان. آذربایجان سر ایران و مهد شور و شعور حسینی است. و از زمان صفویه تا کنون این آذربایجان و ترک های آذری بوده اند که در کنار دیگر هموطنان خود پای مذهب و وطن ایستاده اند. از چالدران تا جنگ ایران و روس همین آذریها از کیان کشور پاسداری نموده اند. مشروطه حاصل تلاش همین آذربایجان است. اگر آذری ها قوم گرا بودند برای رسیدن به یک عدالتخانه ، در مقابل یک حکومت ترک نمی ایستادند. شما سعی کنید از تفکرات ساسانی گرایانه فاصله گرفته و حس همراهی شیعه را دریابید.
  • M IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    دیر یا زود این جنگ ميشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس