ممانعت از برگزاری عزاداری ضد قانون اساسی پاکستان است

رهبر شیعیان پاکستان گفت: شخصیت مقدس و اهداف حضرت امام حسین علیه السلام آفاقی است، حضرت امام حسین علیه السلام را تمامی فرقه های دنیا قبول دارند و احترام می‌گذارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در پیام اربعین حسینی گفت: شخصیت مقدس و اهداف حضرت امام حسین علیه السلام آفاقی است، حضرت امام حسین علیه السلام را تمامی فرقه های دنیا قبول دارند و احترام می‌گذارند و یاد فداکاری آن حضرت و یارانشان را گرامی می‌دارند و ذات امام عالی مقام برای انسانیت یک الگوی حسنه است.

وی افزود: پس از کربلا این مشخص شده است که هرجای دنیا که مبارزه با ظلم و جبر باشد یا انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای آنها امام حسین علیه السلام رهبر و سالار است و به همین دلیل نهضت های دنیا که از امام حسین علیه السلام الگو گرفتند و مبارزه کردند امروز بر ظلم غالب آمده و موفقیت به دست آوردند و محبت به ذات ایشان باعث نجات در دنیا و آخرت است.

رهبر شیعیان پاکستان درگیری نهاد های امنیتی کشور با عزاداران در بعضی از شهرهای این کشور را محکوم کرد و اظهار داشت: مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام باعث ترویج فرهنگ حسینی و فکر حسینی است و انجام رسومات مذهبی در پاکستان حق قانونی شهروندان این کشور است و سلب این آزادی با قانون اساسی کشور تضاد دارد.

وی در پایان اعلام کرد: برای برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام در پاکستان هیچ مجوزی لازم نداریم، این یک فریضه قانونی دولت است که امنیت و آرامش عزاداران را تامین کند، شیعه و سنی در کشور مثل برادر دارند زندگی می‌کنند و دولت هم درباره عزاداری باید با دقت تصمیم بگیرد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ترک IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    خدا حفظش کند مرد بزرگی است باید ازش حمایت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس