قره باغ

چنانچه شواهد میدانی نشان می‌دهد، استقرار تروریست‌های تکفیری در طول نوار مرزی ترکمنستان، آذربایجان، ازبکستان، جنوب شرقی تاجیکستان و شمال شرقی افغانستان در نزدیکی مرزهای چین، به عنوان بخشی از برنامه‌ م

به گزارش مشرق به نقل از نورنیوز درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر مساله قره‌باغ که  از ۵ مهرماه آغاز شده، همچنان ادامه دارد و مقامات آذربایجان و ترکیه اعلام کرده‌اند که این درگیری تا آزادسازی کامل مناطق اشغالی ادامه دارد.

درگیری‌های نظامی اخیر ناشی از ناتوانی کامل «گروه میانجی مینسک» یا «سازمان امنیت و همکاری اروپا» است که آمریکا، فرانسه و روسیه از ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک آن را بر عهده دارند و همین مسئله ضرورت انتخاب یک طرح و مدل جدید میانجیگری برای برقراری صلح در منطقه را دو چندان کرده است.

بنابر یک تحلیل، ریشه این بحران یک درگیری تاریخی است که شعله‌ور شدن آن در شرایط کنونی حاصل تلاش ناکام آمریکا برای جلوگیری از قدرت گرفتن سه‌گانه روسیه، چین و ایران در منطقه است، چنانچه شواهد اطلاعاتی نشان می‌دهد این درگیری‌ها بیش از آنکه حاصل یک درگیری مرزی یا حتی مذهبی باشد، تلاشی برای محاصره روسیه، چین و ایران است.

دخالت مستقیم ترکیه در عملیات‌های نظامی آذربایجان و تصدی ریاست اتاق عملیات مشترک با رژیم صهیونیستی در این کشور اقدام جدیدی نیست و از یک برنامه‌ریزی هدفمند و راهبردی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

ادامه حملات به مناطق شهری در دهمین روز جنگ قره‌باغ / نخستین استفاده جمهوری آذربایجان از سامانه S۳۰۰ برای رهگیری موشک بالستیک +تصاویر

بررسی دقیق‌تر تحولات این منطقه نشان می‌دهد که هدف ترکیه از دخالت در بحران قره‌باغ فقط حمایت از آذربایجان به عنوان کشوری با روابط نزدیک قومیتی نیست بلکه هدف اصلی از این مداخله تلاش برای ایجاد پایگاه‌های دائمی نظامی در این کشور است که ماموریت اصلی آنها تقویت نیروهای آمریکایی و اروپایی و رصد تحرکات مداوم هوایی و دریایی ناوگان روسیه در مجاورت دریای سیاه است.

در حال حاضر پایگاه‌های ترکیه در آذربایجان مسئولیت رصد صادرات نفت و گاز روسیه به بازارهای اروپا را بر عهده دارند، بازاری که ترکیه تلاش می‌کند با اتصال به منابع گاز ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه آن را از دست رقیب روسی خود در آورد.

از سویی؛ پایگاه‌هایی که قرار است در آذربایجان ایجاد شود نقش مستقیم در ارائه کمک‌های اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی علیه ایران خواهد داشت. هم اکنون رژیم صیهونیستی ۴۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از آذربایجان تامین می‌کند که این نفت از طریق بندر شیخان ترکیه به بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌شود.

اتاق عملیات مشترک آمریکایی، ترکی، اسرائیلی و آذری در صدد تهیه طرحی برای گسترش ناتو در آسیای میانه از طریق پایگاه‌های نظامی ترکیه در آذربایجان است تا در قالب این طرح ارتباط جغرافیایی و زمینی بین آذربایجان و ترکیه که هم اکنون تحت کنترل نیروهای ارمنی است برقرار شود.

تلاش برای ایجاد یک ساختار نظامی برای ناتو با هدف افزایش فشار و تهدید علیه ایران در شمال غرب این کشور از دیگر اهداف رژیم صهیونیستی از مداخله در بحران قره‌باغ است و به همین منظور سه ژنرال و هجده افسر ستاد اسرائیلی با هدف گسترش کنترل نیروهای آذری و اشغال یک نوار مرزی در داخل خاک ارمنستان به موازات مرزهای ایران در حال اجرای این نقشه هستند.

استقرار عناصر باقی‌مانده داعش و سایر گروه‌های تروریستی در آذربایجان تحت عنوان «کمک به آذربایجان برای دفع تجاوزات ارمنستان» و بازگرداندن بخش اشغالی از سوی ارمنستان از دیگر قطعات این پازل است و بر همین اساس تاکنون ۵۳۰۰ نفر از تروریست‌های تکفیری به منطقه منتقل شده‌اند.

در همین حال؛ هزاران زندانی داعشی که هم اکنون در شمال شرقی سوریه به سر می‌برند در انتظار انتقال به این منطقه هستند. این عناصر تکفیری تابعیت‌های مختلفی از حوزه آسیای میانه به ویژه اویغورهای ساکن در ایالت سین کیانگ در شمال غربی چین دارند.

از سوی دیگر؛ چنانچه شواهد میدانی نشان می‌دهد، استقرار تروریست‌های تکفیری در طول نوار مرزی ترکمنستان، آذربایجان، ازبکستان، جنوب شرقی تاجیکستان و شمال شرقی افغانستان در نزدیکی مرزهای چین، به عنوان بخشی از برنامه‌ محاصره استراتژیک چین، روسیه و ایران و دامن زدن به جنگ‌ها و تنش‌های نیابتی در این مناطق انجام می‌شود.

بر این اساس؛ گرچه تاکنون ترکیه هرگونه اخباری پیرامون این نقل و انتقالات به منطقه را تکذیب کرده، اما چنانچه قبلا هم برای انجام عملیات‌های تروریستی از خاک آذربایجان استفاده شده، با استقرار این تروریست‌ها در آذربایجان در آینده نیز قطعا از آنها برای انجام عملیات‌ در چین، روسیه و ایران استفاده خواهد شد.

این طرح که تمامی اجزای آن با نظارت مستقیم پنتاگون و رهبری ناتو در حال اجرا است، در واقع طرح و نقشه‌ای جدید برای جبران شکست طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در رویارویی همه جانبه آنها روسیه، چین، ایران و محور مقاومت است.

شکست رژیم صهیونیستی از حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، شکست و عقب‌نشینی ارتش آمریکا از عراق در سال ۲۰۱۱، شکست پروژه آنها برای سرنگونی دولت سوریه و اشغال مجدد عراق، تحولات جبهه یمن و  شکست‌های پی در پی نیروهای متجاوز آمریکایی ـ صهیونیستی در قالب ائتلاف سعودی ـ اماراتی و تأثیرات بزرگ و راهبردی پایداری جبهه مقاومت را می‌توان در زمره مصادیق این شکست‌ها به شمار آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 205
  • newspapor77 IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    65 30
    همیشه گفته شده پیشگیری بهتر ازدرمان است ما که ازنقشه های شوم ترکیه باخبرهستیم باید همین الان مقابله به مثل کنیم وگرنه مثل عراق وسوریه باید چندین سال جنگ فرسایشی باکلی ضرر مالی وانسانی روبه رو شویم نگاه مابه آذربایجان باید مشابه نگاه به بحرین باشد باید حالت تهاجمی داشته باشیم نه حالت دوستانه
    • خلیج پارس iran IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      5 1
      ترکیه تنها نیست دوست گرامی ! ترکیه عضو ناتو غربی است در واقع ترکیه مجری طرح های ناتو و آمریکا ( یهود بین المللی ) جنگ و درگیری با هر یک از کشورهای عضو ناتو میتونه یک جنگ بزرگ و لشگر کشی ناتو رو داشته باشد پس عاقلانه نیست با ترکیه وارد جنگ بشیم باید ایران روسیه چین با اتحاد و تدبیر و همکاری مشترک این توطئه رو خنثی کنند .. امیدوارم !
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 0
      راست میکوی دوست عزیز
    • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      5 1
      آفرین به تحلیل آبدوغ خیاری شما..
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      4 2
      پانترکیسم معجونی است از. بیسوادی و بیشعوری ! پانترکیسم کاسه داغ تر از آش ! جریانات ایرانستیز در منطقه و همسایگی ایران باید سالها پیش در نطفه خفه میشد !
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    48 22
    این جنگ نشون میده ترکیه فقط در ظاهر از امریکا دور شده و در باطن مانند اعراب دون اجازه امریکا اب نمی خورد، ساده باورها گول ظاهر ترکیه را نخورید
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      1 2
      آره،دقیقا همینطوره،ترکیه خیلی سیاست کثیفی داره،درظاهر آمریکایی نیست،اما دربطنش آمریکا توی سیاستو فرهنگو اقتصادش هم نفوذ کرده،درغیر اینصورت اینهمه پایگاهو کلاهک هسته ایه آمریکایی تو ترکیه نبود
  • CO ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    38 13
    بررسی بسیار خوب و دقیقی بود،
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    40 13
    الان کسایی ک تز ترکیه و آذربایجان طرفداری میکردند بیان و چیزی بگن اها میگن اینا همش تئوریه
    • سعید IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      13 2
      دلتون به حال خودمون بسوزه گوربابای آذربایجان وقره باغ فرداهمینابرامون شاخ میشن
  • سورن IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    18 19
    درود بر نویسنده این متن پرمایه آسیای میانه بدلیل شرایط و تنگنای اقتصادی و حکومت دیکتاتوری تبدیل به گهواره افراطی گری وهابی گری شده با توجه به غفلت و سهل انگاری ما و فراموش کردن پیوندهای تاریخی و فرهنگی با آسیای میانه و قفقاز رژیم صهیون جهانی با ترویج اندیشه های سلفی گری از یک سو و گسترش اندیشه های شیطانی پان ترکیسم از سوی دیگر راه را برای جولان نقشه های کثیف باز کرده تروریستهای جبهه ترکستان شرقی یا همان اویغورها که جنایات وحشتناکی را در سوریه رقم زدند اکنون به مرزهای شمال غربی ایران رسیدند و مسئولین خود را به خواب مرگ زده اند برادران قهرمان مدافع حرم و مرزبانان دلاور وطن باید آماده باشند زنده باد ایران عزیز
  • یک جانباز IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    41 16
    اشتباهاتی که جبهه غربی عربی و عبری با هم آهنگی اردغان در سوریه و عراق انجام دادند دارند در آذربایجان انجام میدهند که نتیجه آن از هم اکنون روشن است انشااله مثل سوریه و عراق شکست خواهند خورد و علی اف هم که گول آنها را خورده به همین زودی فرار خواهد کرد و جبهه مقاومتی قوی به کمک خداوند و رهبری ایران در آذربایجان پا خواهد گرفت و این خواست خدا است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      20 26
      آرزو بر جوانان عیب نیست
    • FI ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      31 21
      موافقم کشور ها دونه به دونه دارن به جبهه مقاومت میپیوندند سوریه، لبنان عراق یمن نیجریه و... و در اینده آذربایجان انگار خدا داره دنیا رو برای ظهور امام مهدی علیه السلام آماده میکنه خدا کنه آقاجانمون زود تر ظهور کنن
    • ببببببببب IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      30 7
      دوست عزیز هم وطن عزیز شما چه تون شده طرف میخواد پس از سی سال خاک اشغال شدشو بگیره اینا چه حرفایی است میزنین ما باید طرف مظلوم رو بگیریم الان اینجا آذربایجان مظلوم هست. خوب درسته تو قره باغ درصدی هم ارمنی هست ولی شما خوشتون میاد یه کسی به بهانه عرب بودن خوزستان ، بیاد خوزستانه بگیره و بگه اینجا جمهوری خودمختار اهوازه؟ شما را خدا بشینیند سرجاتون لااقل کمک به آذربایجان نمیکنین بی طرف باشین
    • عبدالله IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      10 1
      احسنت عالی بود
    • آ سید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      7 4
      یکی از دوستان نوشته که آذربایجان مظلوم هست واقعا یکم فکر لازم هست آذربایجان از رژیم صهیونیستی از ترکیه و آمریکا داره کمک میگیره و یکی از دشمن های ایران به حساب میاد و یک خطر محسوب میشه و ایران نمی تونه به ارمنستان کمک کنه چون عده ای قوم گرا این چیزا رو نمی خوان درک کنن و عده‌ای میگن اونا شیعا آره شیعه هایی هستن که با رژیم صهیونیستی هم دستن اون هایی که می خوان ریشه اسلام رو بکنن
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      8 5
      اردوغان دیکتاتور باید بداند که ایران امروز ، ایران زمان شاه سلطان حسین نیست و همچنین ملت مسلمان و یکپارچه ایرانی بشدت با تئوری های حال بهم زن پان ترکیسم و نژاد پرستانه قومیتی مخالف هستند . همانگونه که برادران عزیز مسلمان پیرو سنت ، در میان کوهها و دشتهای بلوچستان با مایه گذاردن از جان خود مشغول حراست و نگهبانی از این سرزمین هستند ، برادران مسلمان و شیعه مذهب آذری نیز حافظ و نگهدار مرزهای ایران اسلامی در شمال غرب این مملکت جان بر کف آماده کوبیدن مشت محکم بر دهان متجاوز ، از هر نوع آن ، میباشند . و این را آرزو نخواهیم خواند بلکه وعده و سنت خداوند است که وعده و قول پیروزی بر شیاطین و یزیدیان زمان به راه پویان طریقش داده و ما به آن حقالیقین داریم . آرزوی بر پایی امپراطوری نئو عثمانی با فریب افکار عده ای ساده لوح که زوزه گرگ سر میدهند بر اردوغان عیب نیست ، اما نکته ای را درک نکرده و آن نکته شناخت ایران و ایرانی مسلمان است .
    • ناشناس IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      3 3
      سلام. اگر واقعا قصد داشتند خاک اشغال شده را پس بگیرند ،سی سال قبل کمک ایران را رد نمیکرداند. چرا اون زمان که داشت خاک تصرف شدشون آزاد میشد کمک ایران را نادیده گرفته، رفتند و میانجیگری آمریکا و ترکیه را قبول کرداند.که اگر فایده داشت تاحالا خاکشان را پس گرفته بودند. به نظر شما چرا در این سه دهه هسته های شیعی در این کشور تحلیل رفته و از اهل تسنن فقط آنهای که باب طبع آمریکا بوده اجازه ترویج علنی و داشتن مدرسه پیدا کرده.در ضمن یکم عجیب نیست که صلاح های استفاده شده دو طرف این جنگ از یک جا تامین بشه؟
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    43 22
    لعنت بر ترکیه
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    22 12
    تروریستها این بار دامن روسیه را خواهد گرفت با توجه به جمهوریهای ناامن داغستان اینگوشیا چچن و....باید بفهمند بدون ایران هیچی نیستند مثل سوریه
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    26 23
    به حق امام حسین قره باغ ازاد خواهد شد
  • ی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    34 14
    سپاه پاسداران باید به محض تجمع تروریست‌ها در مرز ارمنستان مراکز تجمع آنها را موشک باران کند و اجازه این غلط های زیادی را به ترکیه و هم پیمانانش ندهد
    • Farshad IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      12 0
      زنده باد ایران و ایرانی
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      6 5
      منظورت تروریستهای پ ک ک بود؟
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      2 1
      احسن
  • مهرداد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    25 10
    دخالت مستقیم ترکیه در عملیات‌های نظامی آذربایجان و تصدی ریاست اتاق عملیات مشترک با رژیم صهیونیستی.با عث نابودی منطقه میشود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    23 14
    به نظر من اینقد که باید مواظب ترکیه و اردوغان روباه صفت باشیم نیاز نیست از امریکا و اسرائیل هراس داشته باشیم. تو قضیه سوریه کاملا روشن شد که بزرگترین دشمن همین ترکیه اس.فرصت پیش بیاد خنجرش و تا دسته تو قلب ایران فرو می کنه.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      8 10
      باید مواظب پژاکی ها بود که دارند اسرائیل دوم را در اربیل تشکیل می دهدن و تنها پایگاه امریکا و اسرائیل در کشورهای همسایه همین عراق و اربیل است
    • ایرانی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      7 4
      شناسایی شدی دم روباه کردها در8 سال دفاع مقدس بازوی توانای ارتش ایران در عراق بودند و شهدای زیادی را در رویارویی با بعث تقدیم کردند الان هم همپیمانان مورد اعتماد ایران و شهید مظلوم سردار سلیمانی بودند و هستند قابل توجه مزدوران عردوغان
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    35 8
    و این تکفیری های شمالغرب ایران ، به شدت به استان های "شیعه نشین" آذری ایران نزدیک هستند.......واقعا دلم میسوزه برای احمق هایی که از اردوغان و ترکیه و "نژاد" طرفداری میکنند و با این کارشون از دشمنان خودشون و ناموسشون طرفداری میکنند...واقعا این ضرب المثل رو باید با طلا نوشت : هرچه کنی به خود کنی ، گرهمه نیک و بد کنی...
    • امیر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      1 3
      برادر من اینجا نه کسی از اردوغان روباه صفت طرفداری میکنه نه از تکفیری ، اگر منظور شما آذری زبان ها یه کشور باشند یه نگاهه کوچکی به تاریخ جنگ ،8ساله و بعد از آن جنگ ها یه برون مرزی نگاهی بیندازین آذری زبان ها در همه حالات گوش به فرمان فرمانده کل قوا بوده، اند و هستند اما دشمن دنباله دادن چنین نظراتی است که شما عزیر با کینه تمام میدهید.
    • امیر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 2
      برادر من اینجا نه کسی از اردوغان روباه صفت طرفداری میکنه نه از تکفیری ، اگر منظور شما آذری زبان ها یه کشور باشند یه نگاهه کوچکی به تاریخ جنگ ،8ساله و بعد از آن جنگ ها یه برون مرزی نگاهی بیندازین آذری زبان ها در همه حالات گوش به فرمان فرمانده کل قوا بوده، اند و هستند اما دشمن دنباله دادن چنین نظراتی است که شما عزیر با کینه تمام میدهید.
  • GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    17 32
    قره باغ خاک آذربایجان است،،وسلام
    • محمد IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      9 4
      آذربایجان مال ایران بود و باید دوباره پس گرفته بشه نه اینکه قره باغ همش مال ایرانه
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      4 2
      نه تنها آذربایجان ( بادکوبه ) که کل قفقاز خاک ایران و باید دوباره ضمیمه سرزمین اصلی ( ایران ) شود ...
  • حسین IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    10 8
    آذربایجان به دنبال آزادی مناطق اشغال شده است ولی ترکیه می خواهد از مسیر نخجوان وقطع مسیر ارتباطی ایران ارمنستان را ه زمینی مستقیم با آذر بایجان نقشه های بعدی خود را عملی کتد
  • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    21 10
    اما کشور ما ایران باید زود دست بکار شود آن مسیر ارتباطی ومناطق اشغال شده با کمک کردن به آذر بایجان وتوافق به آنها بدهد و نخجوان را به آغوش وطن باز گردان ومسیرش را از طریق نخجوان به ارمنستان باز کند با این عمل خیلی از بد خواهان ایران به هدفشان نمی رسند
    • CO ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      17 2
      همه جمهوری جعلی آذربایجان بخش های جدا شده از ایران هستند و باید همه خاکش را به ایران پس بدهد
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    23 12
    ترکیه‌تروریست
  • امیرعبدالرضایی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    23 8
    آذربائیجانیهابیشتردنبال جداسازی آذربائیجان ایران وتصرف وانتقال این خطه به نقشه جغرافیائی خودمیباشدامروزبهانه قره باغ است وفردابهانه آذربائیجان. بنظربنده چون روسیه وایران درگیرجنگهای نیابتی آمریکاتوسط نیروهای داعشی وبیگانه میباشدچنانچه ازاستقراراین نیروهاتوسط هرکشوری درمرزهای ایران عزیزمطمئن است بایدباروئیت آنهادرهرنقطه ازمدزهای ایران آنهاراهدف قراردهدوازعاقبت کاری که ددآینده دوردرانتظارایران است پیشگیرانه جلوگیری کند.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    20 5
    همینو ترجمه کنید برای تکفیری های گمراه شده که جونشونو دارن فدای دشمنان خدا یعنی اسراییل و آمریکا می کنن
  • DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    11 3
    اشغالگر باید نابود شود چرا غیر نظامیان هدف قرار داده
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    6 8
    مظلوم شیعیان جمهوری آذربایجان که در محاصره گرگ ها واقع شده اند.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      11 12
      یعنی الان تو به فکر مردم آذربایجان هستی؟ یعنی باور کنیم ؟ خودت باور داری به حرف خودت؟
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      16 4
      خوب برو بجنگ
  • امیر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    26 7
    به موازات مرزهای ایران دارن گروهایی جهادی مستقر میکنن از ساده لوحی های بعضی ها یاد شاهان قاجار می افتم
  • بابک مدافع حرم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    19 3
    سلام انشالله به زودی این رژیم غاصب رو از صحنه روزگار محو میکنیم به امید نابودی صهیونیسم و طرفدارانش
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    7 16
    خوب ترکیه جای انگلیس در خلیج فارس حضور دارد و این بهتر است از حضور آمریکایی ها و انگلیسی ها است این را باید در ایران همه بدانند عثمانی ها مثل روسها اشغالگرند اما مثل انگلیسی ها و امریکایی ها استعمارگر نیستند و درطول تاریخ زورشان به ایران نرسیده است و ایران از عثمانی قدرت برابری داشته است پس یک قدرت ضعیف تر بهتر از قدرت قویتر در همسایگی ماست
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    22 4
    مرگ برآمریکا مرگ بردولت ترکیه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      3 5
      خوب ترکیه و امریکا که دشمن همدیگرند در حال برگزاری مانور علیه همدیگر هستند ما باید قویتر بشویم نه اینکه بخوابیم دشمن ضعیفتر بشود
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 1
      حالت خوشه ها دوست عزیز
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    7 1
    خدا کنه به خیر بگذره جنگ چیز خوبی نیست
  • حمید AU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 12
    داستان و خیال بافی خوبی بود .
  • مهدی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    6 1
    دست براری کنید، جنگ خوب نیست
  • عبدالله IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    19 1
    باکری ها و بابایی ها و علیاری ها و.... نمرده اند منتظر باشید ما هم منتظریم تکفیری ها با پای خودشان به استقبال نابودی رفته اند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    10 1
    سلام واقعا خسته نباشید
  • ابوالفضل IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    6 3
    این جنگها الکی نیس زیرنظرآمریکای هدفش ایران هست وناامن کردن منطقه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    9 3
    ایران باید اول ارمنستان را ضمیمه خاک ایران کند بعد اینجوری غائله می خوابد تکفیری ها بهانه برای حضور در قره باغ پیدا نمی کنند ارمنستان بخشی از خاک ایران است
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      4 0
      کل آن کشورهای تازه تاسیس منجمله آذربایجان باکو ، ارمنستان، نخجوان، قره باغ کل قفقاز برای ایران بوده و باید دوباره ضمیمه خاک مقدس ایران بشود ..
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    15 3
    همون طور که ارمنستان بخشی از خاک ایران است قره باغ و اذربایجان هم بخشی از ایران هست
  • ایران اسلامی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    7 2
    در ایران فرمایش امام خامنه ای فصل الخطابه یعنی پیرو فرمایشات ایشون هستیم هر احساسی که داریم باید برای ایران و مطیع فرمان رهبری باشیم زنده باد اسلام زنده باد شیعه
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 5
    تحلیل بسیار سطحی و غیر معقول
  • Ram IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    5 3
    تحلیل‌کاملا‌غلطی‌هست
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 1
    با سلام سرباز وطن هستم ما آماده نثار خون خو هستیم و از تجهیزات دشمن نمی هراسیم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    5 1
    قره باغ بهانه است هدف آنان تجزیه ایران است باید هوشیار باشیم
  • KR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 6
    اصلا نگران نباشید امام زمان می اید وهمشون را گردن میزند
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 2
      انشاال...ه
  • یوسف RO ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 1
    دشمن صهیونیستی و پازل احمق و دیکتاتور آذربایجان و آرزوی امپراطوری عثمانی اردوغان در حال مکر و کشاندن ایران عزیز ما به عکس العمل اشتباه است ،تا انتقام شکست در سوریه و عراق را از ما بگیرند ،در اینها نمی دانند که ولی فقیه ما حرکات شان خوب رصد و تحلیل می کند ،و توطئه شون در نطفه خفه می کند ،
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    5 1
    چرا کسی از برگشتن آذربایجان به ایران حرفی نمیزنه،اول باید آذربایجان به ایران برگردد بعد قره باغ خودبخود به ایران برمیگرده
  • قاسم شهبازی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 1
    تا وقتی اسرائیل غاصب از صفحه روزگار محو نشده، در تمام بلاد اسلامی همواره تنش و جنگ ادامه خواهد داشت. پشت پرده همه مناقشات منطقه اسرائیل است. اسرائیل موجودیت خود را در درگیری و جنگ کشورهای منطقه می‌بیند.
  • رجب طیب سر دو خان ،،، داداش اردوغان US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    فقط برام ابهام داره اینکه گفته شده در متن ، شکست آمریکا از عراق سال ۲۰۱۱ ،،، ؟؟
  • احمد IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 0
    آمریکا یا هر خر دیگه ای آرزوی ورود داعش به داخل خاک ایران را با خودش به گور خواهد برد۴۴۷۸
  • خان اوغلان خ.اهری IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 9
    به هر استدلالی دست می زنید باز هم نمی توانید به هر گونه راهکار برای مقابله با اشغالگری ارمنی پس از گذشت ۳۰ سال مشروعیت دهید .وقتی یک سرزمینی ۳۰سال اشغال شود طبیعی است هر راهکاری را برای نجات از اشغال می اندیشند. ۳۰سال روش اقدام دفاعی.توسل به جامعه بین المللی و استمداد از همسایگان و...جواب نداد ارمنستان فقط پس از بیرون راندن ترک ها با کمک تسلیحات روسیه و سکوت سایر کشورها ۱میایون نفر را آواره کرد و جایش ارمنی های مهاجر را آورد .پس احتمال دارد این بار آذربایجان حتی با حمایت ترکیه این تز را عملی کند دیگی که برای من نجوشد برای هیچ کس نجوشد اگر مردم مسلمان شیعه ترک پس از ۳۰سال هنوز آواره اند پس همان بهتر که از مسلمانان از هر فکری استمداد کند نتیجه ممکن است ورود ده ها هزار مسلمان جنگجو به قره باغ برای مقابله با اشغال باشد که زندگی را بر هر ارمنی در کل قره باغ به جهنم تبدیل خواهند کرد و حتی ممکن است سایر کشورها با موج سواری و سناریوسازی پیچیده ناامنی هایی در مرزهای روسیه و ایران بوجود آورند.بدون شک برخی موضع گیری های ناهماهنگ میان روسیه و ایران و ترکیه این موج سواری بیگانگان را تشدید می نماید و در نهایت این وضعیت می تواند حتی در سناریوهای تحریم ایران مورد بهره برداری واقع شود .پس نباید به جای اعتماد و دیپلماسی در تعامل با ترکیه موضوع را به احساسات عمومی و فضای هیجانی در ایران واگذار کرد که حتی ظرفیت تشدید اختلاف داخلی به شدت با تغییر تمایلات و ذائقه ها و گرایش ها می تواند اوضاع را به سمت خطرناک پیش ببرد.
  • صالح وملورین IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 1
    روح سلیمانی بلندشو وقت خوابیدن نیست دلاور دلاور قهرمان جوانمرد بلندشو وحماسه به پاکن این خاک خاکه سلیمانهاست قاسم وقاسمها دارد
  • اسدالله حبیبیان IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    4 2
    من هفتادو دوساله آمادگی دارم در مقابل دشمن ایران دشمن اسلام تا نفس آخر بهر وسیله ممکن به جنگم
    • رهگذر IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      3 1
      دمت گرم پهلوان، من عاشقتم
  • دستجردی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    4 0
    ترکیه دولت تروریستی دارد مانندروباه معلومی کنه دشمن دیرینه ایران هست
  • ایران IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    3 0
    تروریست با هر لباس و پرچم هر کشوری محکوم هس، ایران حواست ب تحولات باشه
  • بایرام IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    9 6
    انشالله خدای بزرگ شرشان رابه خودشان برگرداند بااین وضع ترکهای ایران خواهان حمایت از آذربایجان هستند وندانسته از انهاحمایت میکنند که این خود اشتباه بزرگی است البته منم ترک زبان هستم
  • محمود a IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    10 7
    یادتان هست آذربایجانیها چه اشتیاقی برای پیوند با مام میهن نشان می‌دادند زمان فرو پاشی شوروی خود را به امواج خروشان ارس می‌زدند تا به خاک ایران برسند اما افسوس پاسخی از ما ندیدند و خلأ ما را ترکیه واسرائیل پر کردند و قضیه شده الان که می‌بینید اگر اندکی توجه نشان می‌دادیم آذربایجان الان به آغوش ایران اسلامی باز گشته بود
  • ممد GB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 9
    قره باغ هم مثل فلسطین پاره تن اسلام هستش. آذربایجان سی سال قبل با اشتباهی مهلک ایران رو از کشورش دور کرد.به فضل خدا قره باغ هم آزاد خواهد شد
  • جعفرامامی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    7 0
    ترکیه مجری سیاستهای امریکا در منطقه است .نزدیک شدن حاشیه نشینان خلیج فارس به اسراییل وجنگ قره باغ ادامه حضور امریکا وناتو در خاور میانه است .چین .روسیه وجمهوری اسلامی می توانتدباهمسو کردن سیاستهای خود براساس منافع مشترک طرح توسعه امریکایی را گرفت .
  • سعید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    8 0
    ایران نباید اجازه بده در مرزهایش تروریست های تکفیری مستقر بشه باید یک دیوار حائل ایجاد کنه همون کاری که ترکیه تو سوریه به بهانه کردها انجام داد
  • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    ترکیه مسبب اصلی جنگهای آینده که به نبرد بزرگ قرقیسیا یا آرماگدون معروف است میشود که نیروهای باطل در آن بجان یکدیگر میافتند
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 1
    قره باغ، خاک اسلام است /رهبر انقلاب
  • فوز عظیم IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    بالاخره داره این پازل شکل گیری یأجوج و ماجوج درست میشه ، این البته پایان داستان نیست بالاخره سگ هار پاچه صاحبش هم خواهد گرفت
  • شیعه IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا رو شکر بزار بیان کار را یکسره کند مردم خسته شدن
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 0
    عزیزان،دوستان خواهشا هر حرفی میزنین ن از سر تعصب بزنین ن از سر لجبازی با مطالعه حرف بزنین بنده خودم ی آذری اصیل اردبیل هستم اما قرار نیست چون آذربایجان ترک زبانه هر غلطی علیه ایران عزیز انجام بده ما آذری های اصیل حاضریم صد بار بمیریم اما یک وجب از خاک عزیزمون رو ندیم مثل همین باکو ک از ایران عزیز ما جدا کردن ب والله قسم هیچ منافعی بالاتر از منافع ایران نیست ننگ و تف بر هر چ منافق وطن فروشه در هرجای ایران با هر قومی و لحظه ک میخواد باشه و ب یاری خدا و امام زمان(ع) اسلام و ایران عزیز روز ب روز افتخار و اقتدارش رو در کن دنیا پیدا میکنه و بیش از پیش اقتدار ما بالا خواهد بود،انشاله
    • ایران iran IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      1 0
      درودها بر شما دوست و هم میهن گرامی و همچنین یکایک هم میهنان میهن دوست آذری آذربایجان ایران عزیز .. پاینده باشی..
  • علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 5
    ای مسلمانها مثل اینکه یک دزدوارد منزل شما شده ویکی از اطاقها را تصرف کرده ومیگه مال اشه وبیرون نمیره،تمام دنیا وسازمان ملل وپلیس،هم میگند بایستی دزد را خارج کنیم،ولی ایران میگه نه بزار دزد هم زندگی کنه وباهم تفاهم کنید،و حالا هم که آذر بایجان میخواهد ارمنی دزد را از خانه اش بیرون کند،داد وبیداد می‌کنه که به دزد ظلم نکنید، بزارید زندگیشو بکنه،حالا بخاطر وجدانتان قضاوت کنید،. اگه زمانی که صدام خرمشهر را تصرف کرده بود ،یکی میگفت،که بزارید تصرف کنند،وباهم تفاهم کنید ، چی می‌گفتید؟.
  • ممد GB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 1
    آقا،در کل آذربایجان یابد شل کن سفت کن رو از یاد ببره یا باید بره پای میز مذاکره و درگیری رو ول کنه یا تا آخر با ارمنستان بجنگه،ضمنا اگر درگیری رو انتخاب کنه باید ترکیه آمریکا و اسرائیل رو از آذربایجان اخراج و محور مقاومت رو بجای اونها قرار بده که اگه این اتفاق بیفتد و به سمت ایران برگردد قره باغ هم آزاد خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس