کد خبر 1127542
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
بورس نمایه

عضو هیئت مدیره شرکت فرابورس گفت: بازار سرمایه در مقایسه با سایر فرصت‌های سرمایه گذاری و بازارهای موازی واقعا ارزان است به خصوص در مقایسه با بازار مسکن فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، احمد پویانفر در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طی دو  هفته گذشته، افت  قیمت ها وارد روند کاهشی شده است.

بیشتر بخوانید:

داراسوم با سهام ۳ بانک دولتی به بورس می‌آید

پویانفر افزود: در این گونه جلسه‌ها و برنامه‌ها قرار نیست کلاس آموزش سرمایه گذاری بگذاریم و بگوییم مردم چه سهمی بخرند و چه سهمی نخرند؛ ما باید نهادسازی و فرهنگ سرمایه گذاری را ترویج کنیم، ۳۳ درصد سهامداران در دنیا از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به خرید سهام کرده اند.

سهم هایی بخریم که بازارگردان‌های فعال دارند

جواد عشقی نژاد کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه بازده بالاتری نسبت به بازارهای دیگر دارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان این که سهام قابل انتخاب است گفت: در خرید سهام باید به سوددهی آن توجه کرد و سهامی خرید که بازارگردان‌های فعال دارند، همین الان بعد از اصلاح اساسی بازار می‌توان سهم‌هایی را پیدا کرد که قیمت آن‌ها به زیر ارزش واقعی شان رسیده است.

وی با اشاره به این که ما در بازار فقط ۳۳ صندوق بازارگردانی داریم گفت: این میزان کمتر از یک درصد است، اما با دستورالعمل تازه همه بازار ملزم به بازارگردانی شده اند.

عشقی نژاد گفت: تجربه تاریخی نشان داده که سرمایه گذار صبور بازده بیشتری از سرمایه گذار عجول داشته است.

این کارشناس سرمایه گفت: میانگین ریزش سهم‌های بزرگ ۲۰ درصد بوده، اما سهم‌هایی که مبتنی بر شایعات رشد کردند، ریزش  ۷۰ درصدی داشته اند.

توجه به سابقه سهم و حجم معاملات در خرید سهام 

بهروز خدارحمی دیگر کارشناس سرمایه هم با بیان این که مردم به صورت تجربی مفهوم ریسک و ریسک بالا و ریسک بالاتر را متوجه شده اند گفت: مخاطب برنامه ما، سازمان برنامه و بودجه یا بانک مرکزی و سازمان بورس نیست بلکه میلیون‌ها مردمی هستند که وارد بورس شده اند و می‌خواهند بدانند فردا چه کار باید بکنند تا یک پله در بازار سرمایه جلوتر بروند.

خدارحمی گفت: مردم در خرید سهام به سابقه سهم و حجم معاملاتش و روزهای مثبت و منفی اش نگاه کنند بعد اقدام به خرید کنند و ما البته همیشه توصیه کرده ایم که مردم از سرمایه گذاری غیر مستقیم و از طریق صندوق ها و شرکت‌های سرمایه گذاری اقدام به خرید سهام کنند.

خرید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری

دلبری دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: با چند ساعت آموزش دوره آشنایی با بورس نمی‌توان حرفه‌ای شد بلکه باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به خرید سهام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس