امام زمان

فرایند تحقّق نظام اسلامی، همین‏طور قدم‏ به‏ قدم به نتایج نهایی خود نزدیک می ‏شود. نمیی شود توقّع داشت که من و شما خود را اصلاح نکنیم؛ اما دنیا را اصلاح کرده باشیم یا کشور، اسلامی شود.

به گزارش مشرق، ایام اربعین حسینی(ع) یادآور اقدامات روشنگرانه حضرت زینب (س) طی این ۴۰ روز طاقت فرساست. در راستای روشنگری و تبیین قیام عاشورا مشرق مجموعه ای از سخنرانی های رهبر انقلاب در تحلیل این واقعه را بازنشر می دهد.

نقشه راه رسیدن به ظهور مهدوی

ما می ‏خواهیم آن نظامی، آن تشکیلاتی و آن حکومتی را که بتوان ... هدف‌ها[ی اسلامی] را در آن محقّق کرد، به وجود آوریم. این یک فرایند طولانی و دشواری دارد و شروعش از انقلاب اسلامی است. انقلاب یعنی دگرگونی بنیادی. این قدمِ اوّل است. انقلاب که تحقّق پیدا کرد، بلافاصله بعد از آن، تحقّق نظام اسلامی است. بعد از آنکه نظام اسلامی پیش آمد، نوبت به تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی می‏رسد؛ یا به تعبیر روشن‏تر، تشکیل منش و روش دولتمردان یعنی ماها به گونه ‏ی اسلامی. مرحله‏ ی چهارم که بعد از این است کشورِ اسلامی است. اگر دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی شد، آن‏گاه کشور به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهد شد؛ عدالت مستقر خواهد شد؛ تبعیض از بین خواهد رفت؛ فقر بتدریج ریشه‏ کن می ‏شود؛ عزّت حقیقی برای مردم به وجود می ‏آید؛ جایگاهش در روابط بین ‏الملل ارتقاء پیدا می‏کند؛ این می ‏شود کشور اسلامی. از این مرحله که عبور کنیم، بعد از آن، دنیای اسلامی (تمدن اسلامی) است. از کشور اسلامی می شود دنیای اسلامی درست کرد. الگو که درست شد، نظایرش در دنیا به وجود می آید.(۱) ما اولِ راهیم؛ ما ابتدای راهیم. اولًا باید نظام را از لحاظ مبانی معرفتی اش کامل کنیم. ثانیاً بنای نظام را باید بر اساس آن مبانی معرفتی کامل کنیم؛ یعنی نظام اسلامی، دولت اسلامی و کشور اسلامی، هرکدام مترتب بر همدیگر است؛ این‏ها همه یکسان و یک چیز نیستند. تا کشور، اسلامی بشود، ما خیلی کار داریم.(۲)

اگر ما خود را اصلاح کنیم، جامعه اصلاح شده است. پس تشکیل دولت اسلامی، مرحله‏ ی سوم است. بعد از این مرحله، مرحله‏ ی تلألؤ و تشعشع نظام اسلامی است؛ یعنی مرحله ‏ی ایجاد کشور اسلامی. اگر این مرحله به وجود آمد، آن‏وقت برای مسلمانهای عالم، الگو و اسوه می‏شویم: «لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَی النَّاسِ‏»(۳) اگر توانستیم این مرحله را به‏ سلامت طی کنیم- که از همّت مردان و زنان مؤمن، این چیزها اصلًا بعید نیست- آن‏وقت مرحله‏ ی بعدی، ایجاد دنیای اسلام است. ببینید؛ فرایند تحقّق نظام اسلامی، همین‏طور قدم‏ به‏ قدم به نتایج نهایی خود نزدیک می ‏شود. نمیی شود توقّع داشت که من و شما خود را اصلاح نکنیم؛ اما دنیا را اصلاح کرده باشیم یا کشور، اسلامی شود؛ نه. ما باید به خود بپردازیم.(۴) اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطه‌ی موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینه‌ی ظهور ولیّ‌امر و ولیّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحله‌ی جدیدی خواهد شد. این بسته به عزم امروز من و شماست، این بسته به معرفت امروز من و شماست.(۱)

 

۱- در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران‏ ۱۲/ ۰۹/ ۱۳۷۹

۲-بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان نمونه و نمایندگان تشکل‏های مختلف دانشجویی ۲۵/ ۰۷/ ۱۳۸۵

۳- بقره: ۱۴۳

۴- جمع کارگزاران نظام ۱۳۸۰/۹/۲۱

۵-در دیدار مردم قم ۱۳۹۱/۱۰/۱۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس