حاج حسین همدانی

فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی بیانیه ای صادر و تصریح کرد: حاج حسین همدانی به حرکت قهرمانانه مدافعان حریم زینب(س) جانی مضاعف بخشید.

به گزارش مشرق، فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

بغض «حاتمی‌کیا» برای شهادت کدام سردار شکست؟

امروز دنیا قدر شهیدهمدانی‌ها را بیشتر می‌داند

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حاج «حسین همدانی» از ستارگان درخشان دفاع مقدس و از فرماندهان و رزمندگان قدیمی جبهه انقلاب بود. او در جوانی پس از مبارزه با رژیم مستبد پهلوی، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی لباس پاسداری و شهادت به تن کرد.

زندگی او درمقابله با جریانات ضدانقلاب و منافقین تا نقش آفرینی در راه اندازی یگان های رزم دفاعی و از مجروحیت‌ها با حضور و فرماندهی میدانی در عملیات‌های متعدد جنگ و شرکت در عملیات مرصاد تا خدمت در سطوح فرماندهی و مدیریت در سپاه و درمقابله با انواع فتنه های داخلی و توطئه های خارجی و مأموریت آخر در مبارزه با فتنه بزرگ و پیچیده منطقه شام گذشت. بسیاری از اطلاعات مغتنم و سیر زندگی سراسر جهاد و تلاش و رزمندگی «ابووهب» به دلیل اخلاص ایشان و شوق گمنامی ثبت نشده است.

حاج حسین همدانی شخصیتی ممتاز بود و چه انتظاری کمتر از اینکه حبیب ابن مظاهر جبهه پرافتخار ما شد و به حرکت قهرمانانه مدافعان حریم حرم زینبی (س) جانی مضاعف بخشید. 

اسوه عزیز مقاومت، سیدحسن نصراالله در اولین دیدار به ایشان گفت:«تا به حال همدیگر را ندیدیم اما خیلی وقت است که شما را می‌شناسم. شما سردار امام خامنه‌ای هستید و من سرباز ایشان. رزمندگان مقاومت، فرمانده جاافتاده و ریش سفیدی مثل شما را کم داشتند.»

این سردار مجاهد که نقش مهمی در کمک به امنیت و مردم سوریه با تشکیل بسیج مردمی برای مقابله با تروریست‌ها، ایفا کرد؛ در نهایت مزد یک عمر مجاهدت‌های خالصانه خود را در شانزدهم مهرماه ۱۳۹۴ با نیل به فیض شهادت از معبودش گرفت.

شهید بزرگوار، فردی مهربان، شجاع و خستگی ناپذیر و در مبارزه با دشمنان سرسخت بود و به دلیل درایت و فرماندهی، موفق و مفتخر به دریافت دو نشان فتح از فرمانده معظم کل قوا شد.

شهید همدانی فرمانده‌ای مدبر و آماده شهادت بود و در رفتار و کردار و قبول مسئولیت‌های خطرناک ،فرمانده بارز و شاخصی بود. سردار حسین همدانی همیشه آرزوی شهادت داشت و معتقد بود، با دشمن شناسی می‌توان از گردنه‌ها عبور کرد.

در آستانه اربعین حسینی، به نمایندگی از ملت قدرشناس ایران اسلامی به روح مطهر همه شهیدان، بویژه شهدای مدافع حرم و جبهه مقاوت و فرمانده بزرگش شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همرزم باوفایش شهید سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی درود می فرستیم و از خداوند متعال، صیانت از دستاوردهای ارزشمند و راهبردی این جبهه یعنی امنیت و ایستادگی مقتدرانه را مسئلت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس