کد خبر 1127266
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
اس 400

منابع مختلف از فعال شدن رادارهای سامانه‌ موشکی اس-۴۰۰ ترکیه به ویژه علیه جنگنده‌های ارتش یونان خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

بیشتر بخوانید:

تعویق مذاکرات حل اختلاف یونان و ترکیه به میزبانی ناتو

منابع مطلع در این باره مدعی شدند که ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش یونان استفاده کند. برخی منابع دیگر نیز روز سه‌شنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفته اند که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ خود را آزمایش کند.

رسانه یونانی «اکاثی مرینی»  نیز چندی قبل با اشاره به فعال شدن سامانه اس-۴۰۰ ازسوی ترکیه نوشت که آنکارا برای شناسایی جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش یونان هنگام بازگشت از قبرس در ۲۷ آگوست، آنها را فعال کرد و به همین خاطر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  برای رسیدگی به این موضوع به قبرس و یونان سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

مرکل: ترکیه و یونان به جنگ نزدیک شده‌اند

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه  به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

دبیرکل ناتو  نیز روز دوشنبه در نشست خبری با «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نسبت به خطرات سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ترکیه علیه هواپیماهای نظامی ناتو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ینس استولنتبرگ» دبیر کل ناتو در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما نگران پیامدهای دستیابی ترکیه به سامانه اس-۴۰۰ هستیم. این سامانه می‌تواند خطری علیه هواپیماهای ناتو باشد و می تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه منجر شود.»

 استولنتبرگ در این زمینه به خبرنگاران  نیز گفت: «به ترکیه توصیه می‌کنم برای یافتن راه‌های حل جایگزین با اعضای دیگر ناتو همکاری کند. ما  در جریان نشست امروز این موارد را بحث کردیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    21 14
    ترکیه با این کارهاش شده چوب دوسر نجس
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      9 2
      خدارو شکر!
  • DE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    ترکیه رادارهای «اس-۴۰۰» را علیه یونان فعال می‌کند-تشکر یونان از اقدام ترکیه در مسیر تنش‌زدایی مدیترانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس