کد خبر 1127150
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
سارا فلاحی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ به توصیه مشاورانش می‌خواهد با قرنطینه سیاسی به بهانه کرونا از حضور در مناظره، توئیتر و سایر فضاهای مجازی و واقعی به دور باشد تا اظهارنظرهایش بیش از این منجر به ریزش رأی و محبوبیتش در میان مردم نشود.

به گزارش مشرق، سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی در یادداشتی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: روی کار آمدن ترامپ و اتخاذ سیاست های نژاد پرستانه، رویکرد خروج از توافق‌های بین المللی، مهاجرستیزی،حمایت از تروریسم تکفیری، فشار حداکثری و تحریم علیه کشورهایی که به نظم آمریکایی حاکم بر نظام بین الملل معترض هستند این بنگاه‌دار دیروز اقتصادی و سیاستمدار امروز را مانند ویروس کشنده کرونا به جان بشریت انداخته است و حال وقتی در آستانه انتخابات آمریکا نتیجه سیاست های کرونایی و ضد انسانی‌اش زنگ خطر دور شدن از کاخ سفید را برایش به صدا در آورده‌اند دوباره دست به دامن کرونا شده است تا هم به قول مایکل مور "حس همدردی مردم را با خود همراه کند" و هم به توصیه مشاورانش با قرنطینه سیاسی به بهانه کرونا از حضور در مناظره، توئیتر و سایر فضاهای مجازی و واقعی به دور باشد تا اظهارنظرهایش بیش از این منجر به ریزش رأی و محبوبیتش در میان مردم نشود.

از طرف دیگر ترامپ به دنبال این است تا ادعای خود مبنی بر بی‌اهمیت بودن ویروس کرونا را اثبات کند و می‌خواهد با به اصطلاح شکست ویروس کرونا یک قدرت‌نمایی فیزیکی و بدنی هم در میان مردم نماید چون ترامپ شیفته قدرت‌نمایی است. حال این قمار ترامپ چقدر می‌تواند مسیر او را به کاخ سفید هموار کند چیزی است که باید نشست و منتظر ماند.

فارغ از این قمار سیاسی، ترامپ به شدت نگران تساوی آراء الکترال است. اگر این اتفاق بیفتد در آن صورت براساس قوانین پارلمانی آمریکا، رئیس مجلس اختیارات را برای انتخاب رئیس‌جمهوری آینده در دست خواهد گرفت. اگر چه کرونای ترامپ یک شگفتانه برای اصحاب سیاست بود اما تساوی آرای الکترال نیز می‌تواند شگفتانه‌ای تلخ برای ترامپ باشد چون ریاست مجلس نمایندگان با نانسی پلوسی دموکرات؛  منتقد جدی ترامپ است.

البته پیچیدگی ساختار انتخابات آمریکا ممکن است علی‌رغم فاصله ترامپ با بایدن در نظرسنجی‌ها مجددا ترامپ را روانه کاخ سفید نماید؛ اتفاقی که در انتخابات آمریکا مسبوق به سابقه است.چون مردم آمریکا مستقیما رئیس‌جمهور را انتخاب نمی‌کنند بلکه آنها حداکثر به 270 نفر از 538 عضو هیأت انتخاباتی رأی می‌دهند که مسئول انتخاب رئیس‌جمهور هستند.

نکته مهم دیگر این است که باید دید آرا الکترال ایالت‌های تاثیرگذاری مانند پنسیلوانیا، فلوریدا، میشیگان، اوهایو، ویسکانسین، کارولینای شمالی و آریزونا به سبد رأی کدام کاندیدا می‌رود. چون تکلیف رأی سایر ایالت‌ها به عنوان پایگاه‌های سنتی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مشخص است اما این چند ایالت همیشه و در طول تاریخ سیاسی آمریکا همواره تمایلات مختلف و غیر قابل پیش بینی به سمت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان داشته‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    "می‌خواهد با به اصطلاح شکست ویروس کرونا یک قدرت‌نمایی فیزیکی و بدنی هم در میان مردم نماید چون ترامپ شیفته قدرت‌نمایی است." و هم بگوید از نظر بدنی و سلامت جسمی از بایدن که مدتها بخاطر کرونا از خانه خارج نمی شد بهتر است / اون عکسی هم که امروز به حالت خبرداد به پرچم آمریکا سلام می داد برای نشان دادن سرحال بودن و روفرم بودن خودش و تاثیر نداشتن کرونا بر سلامتی اش انداخت
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    این مردک جانوری است که دنیا تا به حال به خود ندیده. فقط باید امیدوار باشیم تا دوباره انتخاب نشود چون به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. سگی است که فقط برای خوشایند ارباب های صهیونیست خود دم تکان می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس