کد خبر 1126914
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
پزشک ترامپ از ادامه درمان وی در کاخ سفید خبر داد - کراپ‌شده

سرپرست تیم پزشکی ترامپ در والتر رید با تایید خبر مرخص شدن رئیس جمهوری آمریکا در بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی، گفت ادامه درمان و دریافت داروی آنتی‌بیوتیک در کاخ سفید انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، دکتر شان کانلی رئیس سرپرست تیم پزشکی دونالد ترامپ در بیمارستان نظامی والتر رید، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، شرایط جسمانی وی رو بهبودی بوده است و امروز هم یک دز دیگر از آنتی بیوتیک رمدسیور را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: از این رو، برنامه داریم که او به خانه بازگردد.

پزشک معالج ترامپ اضافه کرد: از آخرین مورد تب، ۷۲ ساعت گذشته است، سطح اکسیژن خون و همچنین تنفس وی، شرایط عادی دارد.

یکی دیگر از اعضای تیم پزشکی ترامپ هم اظهار کرد: او امروز بعد از ظهر دز پنجم رمدسیور را دریافت می‌کند و فردا هم این آنتی‌بیوتیک را در کاخ سفید تزریق خواهد کرد و همچنین دگزامتازون هم به او تزریق خواهد شد.

ترامپ پیش از این به طور مداوم تاکید داشت که داروی ضد مالاریا یعنی هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا موثر و مفید است اما تا کنون هیچ یک از پزشکان از تجویز چنین دارویی برای او خبر نداده‌اند.

کانلی با تاکید بر اینکه هنوز ترامپ از شرایط دشوار به ویژه با توجه به اینکه هنوز زمان ۷ تا ۱۰ روز نخست ابتلا را سپری نکرده، خارج نشده است از ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت ریه وی بنا به ملاحظات امنیتی و پزشکی خودداری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی گفته می شود که کبد و کلیه بهبود یافته است به معنای آن است که پیش از این مشکل داشته است؟ گفت: الان در شرایط آنها طبیعی هستند، روز جمعه اندکی دچار کم آبی شده بود اما اکنون پس از مصرف مایعات خوب شده است.

این پزشک بیمارستان والتر رید خاطرنشان کرد پس از خروج ترامپ از بیمارستان و بازگشت به محل اقامت خود، نظارت بر روند بیماری و درمانی وی ادامه خواهد داشت.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک یادداشت توئیتری از بازگشت خود به کاخ سفید در ساعت ۶.۳۰ عصر دوشنبه به وقت محلی خبر داده بود.

بسیاری این نگرانی را دارند که ترامپ با توجه به سابقه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث ابتلای بیشتر کارکنان کاخ سفید به این ویروس مرگبار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس