آمریکا/ کرونا نمایه

بیشترین آسیب شوک وارد شده به بازار کار آمریکا ناشی از شیوع ویروس کرونا به زنان رنگین‌ پوست این کشور وارد شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یکی از جنبه‌های مثبت روند رشد اقتصادی چند سال اخیر آمریکا که تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت روند صعودی پایه‌دار حضور زنان  در جستجوی برای کار و همچنین اشتغال در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:

خطر بیکاری ۱۰ میلیون آمریکایی به‌خاطر اوضاع نابسامان صنعت هواپیمایی

سهم زنان از بازار اشتغال آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ و زمان رکود بزرگ اقتصادی کاهش یافته و بسیاری از کارشناسان نگران بودند که این کاهش حضور زنان دائمی شده و باتوجه به فاصله گرفتن زنان ماهر از بازار کار بتواند رشد اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

تلاش هالیوود کرونازده برای بقا فایده‌ای ندارد

در سال ۲۰۱۹ روند مشارکت زنان در بازار کار آمریکا به خصوص زنان سیاهپوست و لاتین به فزونی گذاشت و همین امر به افزایش رشد اقتصادی آمریکا منجر شد و احتمالا همین عامل در پس پرده افزایش درآمد خانوارها که در همان سال آغاز شد، قرار داشت.

شیوع ویروس کرونا اما تمام آنچه که در سال‌های گذشته بازار کار آمریکا از حضور زنان به دست آورده بود را به باد داد و دوباره کارشناسان نگران دائمی شدن خروج زنان رنگین‌پوست از بازار کار آمریکا هستند.

در واقع بزرگترین قربانیان رکود اقتصادی اقلیت‌های نژادی و قومی در آمریکا هستند.

چرا که این افراد همواره نخستین کسانی هستند که در زمان بحران از کار اخراج می‌شوند و آخرین کسانی هستند که در زمان بهبود می‌توانند کار پیدا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس