ارمنستان اقدام فوری دادگاه اروپا علیه ترکیه را خواستار شد

دولت ارمنستان از دادگاه حقوق بشر اروپا درخواست کرد در برابر حمایت ترکیه از حمله به غیرنظامیان ارمنی دست به اقدام فوری بزند.

به گزارش مشرق، نمایندگی دولت ارمنستان در دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) از این نهاد درخواست کرد به آنچه اقدامات ضد حقوق بشری ترکیه نامید، پاسخ دهد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در متن این تقاضا آمده است: «دولت ارمنستان از جانب خود و از جانب جمهوری آرتساخ (قره‌باغ) از دادگاه حقوق بشر اروپا می‌خواهد علیه ترکیه دست به اقدام فوری بزند»

دولت امنستان می‌افزاید: «[این دادگاه] در نظر داشته باشد که این کشور از حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در ارمنستان و آرتساخ حمایت می‌کند [که این اقدام] نقض فاحش قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قوانین حقوق بشری اروپا محسوب می‌شود».

بیشتر بخوانید:

روز گذشته ( یکشنبه) «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از افزایش تلفات غیرنظامیان در درگیری میان آذربایجان و ارمنستان ابراز نگرانی کرد.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

این درگیری‌ها علاوه بر آنکه تلفات زیادی در میان نظامیان داشته، تلفات قابل توجهی نیز در میان غیرنظامیان به همراه داشته است.

از یک سو وزارت دفاع جمهوری آذربایجان  یکشنبه ‌شب گفت که در حملات ارمنستان، شهر «مینگه چویر» واقع در شمال هدف حمله موشکی و «ترتر» نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند. بر اساس این بیانیه، در این حملات، شماری زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه جمهوری قره‌باغ کوهستانی هم امروز (دوشنبه) گزارش داده در حال حاضر نیروهای جمهوری آذربایجان در حال انجام حملات موشکی شدید علیه شهر «استپاناکرت» هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، امروز مقامات ارمنستان را به پذیرش و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت دعوت کرد و گفت که باکو حاضر است در آینده روابط خود را با مردم ارمنستان عادی‌سازی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    21 3
    اروپا قدرتش ناتو هست و ناتو هم که دست آمریکا و ترکیه هست الان اروپا چه خاکی به سرش بریزه خخخخ
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    25 4
    هم اشغالگر هم مدعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس