پرسپولیس و AFC نقض قانون کرده‌اند/ بازی باید ۳ بر صفر شود!

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان گفت: پرسپولیس و کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین را نقض کرده‌اند و دیدار با النصر در یک صورت باید ۳ بر صفر به سود این تیم شود.

به گزارش مشرق، «ایمن الرفاعی» رئیس سابق کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال عربستان در مصاحبه ای تلویزیونی در خصوص شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس بعد از پایان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: من استدلال محکم و قانع کننده ای ندارم که بگویم النصر در این شکایت علیه پرسپولیس صد درصد پیروز می شود اما آنچه که در اختیار دارم، دو فرضیه است.

وی افزود: نخستین فرضیه حاکی از نقض مقررات و ممنوعیت باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا است. در این صورت، بر اساس ماده ۳۰ قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و ماده ۵۶ که جریمه نقدی را شامل می شود، نتیجه از تیم برنده گرفته می شود و بر اساس ماده ۲۰ آیین نامه کنفدراسیون آسیا، آن تیم با نتیجه ۳ بر صفر بازنده می شود در حالی که AFC قوانین را نقض کرده است.

رئیس سابق کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد: فرضیه دوم سه حالت دارد. اولین حالت این است که باشگاه ایرانی قرارداد بازیکنانش را یا قبل از محرومیت و به درستی ثبت کرده و یا قبلا مبالغی برای جریمه پرداخت کرده است که در این صورت، تصمیم قطعی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

استعلام AFC از فیفا درباره شکایت النصر از پرسپولیس

الرفاعی خاطرنشان کرد: حالت دوم این است که پرسپولیس از یک مرجع بالاتر قضایی چه در دادگاه تجدیدنظر چه دادگاه عالی ورزش تصمیم به لغو این حکم می گیرد که در این صورت ثبت بازیکنانش معتبر شناخته می شود.

وی گفت: حالت سوم که ممکن است تردیدهایی در آن باشد این است که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را از این تصمیم قضایی خارج کرد که حق استثنا ندارد، در این صورت همه می دانند که حکم قضایی لغو نشده و منتفی است مگر با حکم قضایی بالاتر. 

رئیس سابق کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان یادآور شد: امروز اگر کنفدراسیون آسیا به دلیل شرایط کرونا یا مقررات استثنایی پرسپولیس را برای ثبت قرارداد بازیکنانش مستثنی کرد، قوانین را نقض کرده است.

الرفاعی در پایان گفت: اعتراض باشگاه النصر مطابق با سیستم بین المللی و قانون فیفا کاملا معتبر است و تیم ایرانی قوانین را نقض کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    64 15
    ممنونیم از استقلالی های با غیرت که در پیج باشگاه النصر کولاک کردند.
    • سروش IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      16 7
      من اصلا فوتبالی نیستم و فوتبال برام ارزشی نداره به خاطر همین حاشیه های زشت اون ولی اگر طرفداران استقلال این کار رو کرده باشند و به تو پیج النصره یک تیم وهابی اطلاعات داده باشند اون هم علیه یک تیم ایرانی دیگه واقعا باید تیم استقلال از تمامی مردم شریف ایران عذرخواهی کنه که چنین خائنینی را به عنوان طرفدار خودش قبول داره و قلمداد کرده.
    • 3050945117 IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      7 9
      غیرت پرسپولیسی ها را هم در قضیه رحمان احمدی دیدیم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    33 15
    فرضیه سوم هم اینه که زد و بند تمام وجود تیم‌های فوتبال عرب حاشیه نشین خلیج فارس را گرفته و چندتا عرب آشغال هم در AFS و لانه فاسد باشگاه استلال از اینها فاسدتر کارشکنی میکنند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    20 5
    مسئولان حقوقی باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال خودمان لطفا یه خودی نشان بدهید و لطفا پیگیر باشین تا زحمت این بچه شیر های پرسپولیس کمرنگ نشه حالا دیگه نوبت شماست
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    26 3
    بدجوری سوختیدا. آب رو بریز ...........
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    27 8
    ساکت شو وهابی نکبتی کم زر بزن تفاله.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      16 9
      نیروهای امنیتی کشور باید با عوامل داخلی به شدت برخورد کنند تا دیگر شاهد این خیانت‌های نباشیم. الان بحث منافع ملی است. کار این خائنین آیا مصداق تبلیغ آشکار علیه اعتبار نظام و منافع کشور نیست آیا توهین به بخش عظیمی از مردم ایران نیست. تا کی مماشات؟
    • وحید SE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      7 3
      آقا اینی که گفته نهاد های امنیتی ورود کنن خیلی شیرینههههههه خدا وکیلی دمت گرم کلی خندیدم نظرت چیه به عنوان مفسد فی الارض اعدامشون کنیم؟؟ باشگاه یا نقض قانون کرده یا نکرده.اگه نکرده که هیچی اگرم نقض قانونی داشته باشه باید مسئول عواقبشم باشه دیگه این حرفا کدومه البته عادت داره این باشگاه به این مدرک سازیا براش.یه زمانیم سر جریان طارمی فدراسیون براش قرار داد ساختگی میساخت میداد فیفا که گندش درومد.خلاصه اینجا دیگه مثل وزارت بابا مسعودشون نیس.اگه خلافی باشه باش برخورد میشه به شدت نه این که زیر سیبیلی ردشون کنن
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      1 1
      میشه برای اینجور کارها تو قانون مواردی رو پیدا کرد....همش که نباید ما فکر کنیم میشه هر کاری بر خلاف اخلاق و وطن پرستی انجام بشه، و هیچ کاری نشه کرد...مثل اونهایی که واسه مسیح و بی بی سی و ...فیلم میفرستادن، و هیچکی تا قبل اومدن رئیسی، نیومد اون قانون ارسال فیلم و عکس واسه دشمنان و مجازاتش رو اعلام کنه! اینا هم درسته اصلشون و معاون سابق استقلال، الان خارج تشریف دارن، اما قطعا مواردی تو قانون داخلی هست که میشه باهاشون برخورد بشه مهم اینه که این کارها نباید باب بشه...چون همیشه ممکنه تو هر تیمی هوادار این مدلی باشه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    6 3
    مشرق تو چرا ساکت هستی ؟ گزارشهای عربستان صحت داره یا نه ؟
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 5
    البته که به هیچ جایی نمیرسن. اما اون دسته از استقلالیهاییکه تو صفحه afc یا باشگاه النصر اینکار زشت رو انجام دادن قطعا کار ضد ایرانی انجام دادن. میتونی از برد پرسپولیس ناراحت باشی اما اینکارها قطعا غلطه. اون دسته از پرسپولیسیا هم که مدام به کل استقلالیا تهمت وطن فروشی میزنن هم باید بگم هنوز کلیپ شادی و رقص یه سری لنگی بعد از باخت سنگین استقلال به العین تو بازار تهران یادمون نرفته.
  • رامین IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    9 4
    زر نزن بابا لنگ چه ربطی به منافع ملی داره
  • بی طرف IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 2
    تقاص خیانت به سپاهان در قضیه رحمان احمدی را می دهند که چطور با مخفی کردن اعلام کارت زردش و فروختن اطلاعات به قطری ها قهرمانی اسیا را از سپاهان گرفتند در حالی که سپاهان رفتو برگشت قهرمان اسیا را برد
  • نیشابوری IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    منافع ملی !!! سپاهان منافع ملی نبود ؟؟؟ دادن اطلاعات به عربها کار زشتیه ، ولی زشت تر دور زدن قانون برای یک تیم و بدبخت کردن به تیم دیگه هستش ، در حالی که صاحب هر دو تیم دولته ! خداییش به مناظره بزارین بین وزیر ورزش و یکی از پیشکسوتهای استقلال ، تا دروغگو مشخص بشه
  • آرام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    هنوز یادم نمیره که پرسپولیس چطور به سپاهان خیانت کرد در مورد رحمان احمدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس