جهانبخش خانجانی

عضو مرکزیت حزب اشرافی کارگزاران می‌گوید: همه باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: جهانبخش خانجانی به نامه‌نیوز گفت: اگر تحلیلگر منصفی باشیم باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان در دوره‌هایی که مسئولیت داشته‌اند از تراز بالایی از عملکرد مطلوب برخوردار بودند. در دولت میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی و محمد خاتمی عملکرد اصلاح‌طلبان مناسب و معقول و در عین حال در حد متوسط به بالا بوده است و عملکرد دولت روحانی را نباید صرفا به حساب اصلاح‌طلبان نوشت. روحانی در شرایطی ریاست‌جمهوری را در اختیار گرفت که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند.

وی افزود: صرف‌نظر از انتقادات جدی به دولت روحانی، مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح‌طلبان نیست، بلکه ساختار رفتار حاکمیت به‌گونه‌ای است که برای حفظ ارزش‌های نظام، اقداماتی انجام می‌شود که برای ما محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

وی مدعی شد: هر دانش‌آموخته‌ سطح نازل سیاسی می‌داند که مشکلات ربطی به دولت روحانی ندارد بلکه مربوط به موانع داخلی و خارجی دولت است.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات کشور را بر دوش یک جناح بیندازیم، گفت: همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم که نتوانسته‌ایم وعده‌های نظام و انقلاب را محقق کنیم.

درباره این اظهارات شایان ذکر است؛ اولاً بالاترین رکوردهای تورمی به میزان ۴۹/۵ درصد و بالای ۵۰ درصد، مربوط به دولت‌های سازندگی(هاشمی) و اعتدال(روحانی) است.

دولت خاتمی هم آنقدر منزجرکننده بود که مردم در سال‌های ۸۴ و ۸۸ حاضر نشدند به نامزدهای آنها (هاشمی، کروبی، معین و موسوی) رای بدهند.

ثانیاً ادعای اینکه «روحانی در شرایطی رئیس‌جمهور شد که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان تاثیرگذار با ممنوعیت و محدودیت مواجه بودند»، خلاف واقع است. طیف مذکور هم در سال ۹۲ و هم سال ۹۶، عارف و جهانگیری را در میان نامزدها داشتند اما در نظرسنجی‌ها یقین کردند که نامزد آنها بیش از ۸ تا ۱۰ درصد رای ندارد. ضمن اینکه همین طیف سال ۹۶ گفتند ما تضمین وعده‌های روحانی هستیم. آیا بعد از ۴ سال نمی‌دانستند که نباید وعده جدید بدهند!؟ آن روز امثال آقای خانجانی کجا بودند!؟ چرا آن روز نگفتند مشکلات مربوط به روحانی نیست و موانع داخلی و خارجی نمی‌گذارد دولت کار کند؟ چرا برجام خلاف منافع ملی تنظیم کردند و خسارت‌بارتر، اجرا کردند به نحوی که نه بتوانند حق ایران را بگیرند و نه از اجرای تعهدات یکطرفه سر باز بزنند!

ثالثاً خوارج نیز وقتی آدرس مذاکره و صلح با اردوگاه استکبار معاویه را می‌دهند، گوش‌شان به هشدارها و نصیحت‌های امیر مومنان علیه‌السلام بدهکار نبود اما وقتی نتایج خیانت سران این گروه آشکار شد و معلوم گردید معاویه و عمرو عاص کلاهبرداری کرده و کلاه بر سر مذاکره‌کننده تحمیلی خوارج (ابوموسی اشعری) گذاشته، گفتند یا علی ما اشتباه و توبه کردیم، تو هم باید توبه بکنی، چرا که همگی با هم اشتباه کردیم.

حالا حکایت خبط‌ برخی مدعیان اصلاح‌طلبی و خیانت برخی دیگر از آنها در دادن آدرس اعتماد به آمریکاست که پس از آشکار شدن خسارت‌ها می‌گویند همه ما و کل حاکمیت باید عذرخواهی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    یکی از ویژگی های خوارج هم این بود که به دنبال قدرت نبودند ولی ایجاد هرج و مرج و به زیر کشیدن افراد شایسته برایشان یک دستاورد بزرگ بود. امروز هم در جامعه سیاستمدارانی هستند که شانس پیروزی و رسیدن به قدرت ندارند ولی پایه های نظام را سست می کنند.
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 2
    بی کفایتی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی وجدانی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی وطن = اصلاح طلان تهوع آور/ بی بصیرتی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی نزاکتی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی شرفی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی خردی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی عرضگی = اصلاح طلبان تهوع آور/ بی چارگی = اصلاح طلبان تهوع آور!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 1
    هر دانش‌آموخته‌ سطح نازل سیاسی می‌داند که مشکلات اصلی ربطی به دولت روحانی ندارد بلکه مربوط به موانع داخلی و خارجی دولت است. مشکل اصلی همان کاغذ پاره های ساخته و پرداخته است که دمار از روزگار مردم در آورده
  • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    یک مدیر کاردان کسی است که مقتضی را برای پیشرفت مملکت و مردم فراهم کند و موانع را از سر راه بردارد نه اینکه بگوید موانع خارجی و داخلی نگذاشت کار کنم. هر کسی در مسیری که در پیش گرفته با موانعی برخورد میکند مدیر لایق و کادان و دلسوزی که از مدیریت فقط حقوق و پست و عنوانش را نبیند باید تلاش کند تا این موانع را بر طرف نماید و الا اگر انتظار داشته باشد که همه چیز گل و بلبل باشد و او فقط بخواهد پشت میز ریاست بنشیندو دنبال چرب و شیرین دنیا باشد هنری نکرده و نسبت به اضعف مردم سرآمدی ندارد و در نتیجه نمیبایست مسئولیت قبول میکرد و قبول مسئولیت توسط چنین فردی سرتاپا خیانت است به اسلام و مردم ومملکت.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    رگ رگ است این آب شیرین آب شور درخلایق می رود تا نفخ صور "خوارج نیز وقتی آدرس مذاکره و صلح با اردوگاه استکبار معاویه را می‌دهند، گوش‌شان به هشدارها و نصیحت‌های امیر مومنان علیه‌السلام بدهکار نبود اما وقتی نتایج خیانت سران این گروه آشکار شد و معلوم گردید معاویه و عمرو عاص کلاهبرداری کرده و کلاه بر سر مذاکره‌کننده تحمیلی خوارج (ابوموسی اشعری) گذاشته، گفتند یا علی ما اشتباه و توبه کردیم، تو هم باید توبه بکنی، چرا که همگی با هم اشتباه کردیم."

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس