تعویق مذاکرات حل اختلاف یونان و ترکیه به میزبانی ناتو

منابع آگاه از تعویق مذاکرات فنی مهم یونان و ترکیه که قرار بود به میزبانی ناتو برگزار شود، خبر دادند.

به گزارش مشرق،   منابع امنیتی از تعویق مذاکرات ترکیه و یونان که قرار بود برای حل تنش‌ها در مورد دریای مدیترانه برگزار شود، خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» منابع امنیتی خبر دادند هفتمین نشست ترکیه و یونان که برای روز دوشنبه در «بروکسل» مقر ناتو برنامه ریزی شده بود به تعویق افتاد. منابعی که مایل به افشای نامشان نبودند، گفتند که هر دو طرف توافق کردند که در روزهای آتی جلسه برگزار شود. منابع مطلع  علت  تعویق این دور  از مذاکرات را دلایل فنی برشمردند.

نمایندگان نظامی ترکیه و یونان از ۱۰ سپتامبر درگیر مذاکرات فنی  به میزبانی ناتو بوده‌اند. این مذاکرات پس از تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در اوایل سپتامبر برنامه ریزی شد. آخرین دور  این مذاکرات در ۲۹ سپتامبر برگزار شد.

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد. یونان با همراهی برخی کشورهای اروپایی ادعا دارند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقداماتش هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

 ناتو  چندی قبل خبر داد که ترکیه و یونان یک خط تماس ویژه نظامی را به منظور پایان درگیری‌های احتمالی در دریای مدیترانه برقرار کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    نابودی ترکیه و اذنابش نزدیک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس