به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرزوبوم خاطره دکتر سید مسعود خاتمی، مسئول بهداری کل سپاه در سال‌های دفاع مقدس از یک روایت وارونه را منتشر کرد: وزارت امور خارجه ایران در مرحله اول می‌خواست ثابت کند که صدام از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است. بعد هم شاید قصد داشت اقدامات پیشگیرانه انجام دهد که البته تا آخر جنگ موفق نشد و صدام حسین در نهایت آخرین زهرش را در حلبچه ریخت.

 همانطور که می دانید مردم بی گناه را با گازهای خفه کننده ناجوانمردانه از بین برد و متاسفانه در مقابل این اقدام هیچ اقدام موثری هم انجام نشد. حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تاریخ نظامی معاصر، ایران را به کارگیری سلاح‌های شیمیایی متهم کردند.

 در کتابی که مربوط به تخصص من و یکی از کتاب‌های معتبر جراحی در دنیاست مطلبی با عنوان «درس نامه ی جراحی سابیستون» آمده است. فصلی در این کتاب به عنوان سلاح های شیمیایی وجود دارد که با این جمله غیر واقعی شروع می شود:

 سلاح های شیمیایی که ایران علیه عراق استفاده کرد!

 من این قسمت را کپی گرفتم و به یکی از فرماندهان سپاه نشان دادم و گفتم یک فصل کتابی که در دنیا مرجع است با جمله علیه ایران شروع می شود.

 چند سال قبل هم مجله «ساینس» همین اشتباه را تکرار کرده بود. دکتر رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی، مدیر مسئول مجله ساینس را به ایران دعوت و زمینه ملاقات او را با عده ای از مجروحان و جانبازان شیمیایی فراهم کرد و تاریخچه برخی بمباران های شیمیایی عراق را برای او شرح داد.

 او وقتی برگشت مقاله‌ای نوشت و در آن، ضمن اشاره به ملاقات با مصدومان شیمیایی ایران اعتراف کرد که عراق در جنگ ۸ ساله علیه ایران از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

 این کار بزرگی بود که سی سال بعد از پایان جنگ در سال ۹۷ انجام شد. شک نداشته باشیم که اروپایی‌ها که تغذیه کننده صدام در زمینه سلاح و تجهیزات بودند، حالا می‌خواهند با نوشتن وارونه ی تاریخ، همه ی تقصیرها را به گردن جمهوری اسلامی ایران بیاندازند و نسل بعد را به ما بد گمان کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 0
    احتمالا تعمدی بوده
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      7 0
      پ نه پ
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      3 1
      همینطوری پیش برن هلوکاست رو هم میندازن گردن ما!!!
  • صادق IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    لطفا کل متن و پراگراف مربوطه را بگذارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس