انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران

استاندار تهران گفت: انبارهای نگهداری اموال تملیکی در حال حاضر از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و همین سبب فساد زودتر از موعد اموال می‌شود که در خصوص آن با معاون اول رئیس جمهور نامه‌نگاری شده است.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در سومین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تأکید بر اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر به علت اولویت رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات در اداره کل اموال‌های تملیکی، قاضی مستقر مشغول به کار شده است که سبب عدم اطاله دادرسی و مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا شده است.

بیشتر بخوانید:

انبار خود را در سامانه ثبت نکنید، ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه می‌شوید

وی با اشاره اینکه مشکلاتی نیز در خصوص فرآیند ضبط و نگهداری اموال قاچاق وجود دارد، ادامه داد: البته ما در سازمان اداره اموال تملیکی مشکلاتی داریم و باید در شیوه مدیریت و نگهداری اموال تملیکی تجدید نظر اساسی انجام گیرد.

استاندار تهران افزود: اولین و مهم‌ترین مشکل ما انبارهای نگهداری اموال تملیکی است که در حال حاضر از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و همین سبب فساد زودتر از موعد اموال می‌شود که در خصوص آن با معاون اول رئیس جمهور نامه‌نگاری شده و امید است این مشکل با تخصیص اعتبار لازم حل شود.

محسنی بندپی اضافه کرد: مسئله دیگر ما کمبود نیروی انسانی، کمبود انبار و مکان و کمبود امکانات حمل و نقل در سازمان اموال تملیکی بوده که برای آن پیشنهاداتی برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است که هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

وی  با تاکید بر اینکه رفع کمبودها سازمان اموال تملیکی جز با تأمین منابع مالی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: در حال حاضر طبق قانون تنها ۱۰ درصد ارزش فروش اموال تملیکی تنها به سازمان اموال تملیکی باز می‌گردد که بسیاری از آن به حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد و اعتباری لازم برای توسعه زیرساخت‌ها وجود ندارد؛ فلذا لازم است که سهم بیشتری از بودجه ۱۴۰۰ برای تجهیز و رفع کمبودهای سازمان اموال تملیکی اختصاص یابد.

استاندار تهران با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های گمرک نیز بهره برد، یادآور شد: می‌توان انبارهای متروکه و بلااستفاده گمرک را در اختیار اموال تملیکی قرار داد، لکن به نظر بهترین راه ساخت انبارهای استاندارد جدید است که برای آن استانداری امکان تخصیص زمین‌هایی در شهرک صنعتی شهریار برای این کار را دارد.

محسنی بندپی در ادامه درباره داروهایی دپو شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی، بیان کرد: باید این داروها توسط سه دانشگاه مسؤول دسته بندی و در جلسه بررسی رسوب کالا تعیین تکلیف شوند تا در صورتی که امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد، استفاده شود.

وی در ادامه درباره احداث شهرک پوشاک در تهران گفت: اگرچه با توجه به مسئله ارز قاچاق کالا کم شده است، لکن باید از مزیت‌هایمان نهایت استفاده را داشته باشیم و سراغ برندسازی در زمینه پوشاک برویم برای همین پیگیری مسئله شهرک پوشاک بسیار ضروری است.

استاندار تهران، در پایان با اشاره به مسئله قاچاق سیگار، اظهار کرد: باید نظارت های صنفی بیشتر شود و عرضه این محصول زیان‌بار به واحدهای صنفی دارای مجوز منحصر شود و مکان‌هایی مانند کیوسک‌های روزنامه فروشی از عرضه سیگار منع شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس