ترکیه حمله به شهر «گنجه» آذربایجان را محکوم کرد

ترکیه که همچنان به توصیه های بین المللی مبنی بر عدم حمایت از طرفی خاص در بحران قره باغ ادامه می دهد، بعدازظهر امروز به اخبار منتشر شده در خصوص حمله به شهر گنجه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، ترکیه ضمن واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص حمله به شهر گنجه جمهوری آذربایجان، این حمله را محکوم کرد.  

ظهر امروز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که نیروهای مسلح ارمنستان، شهر «گنجه» را مورد حملات خود قرار داده‌اند.

گفته می شود که آذربایجان در واکنش به این حمله، شهر «خان کندی» را در طرف مقابل مورد حمله موشکی قرار داده است. 

بیشتر بخوانید

روایت ۸ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی

حکومت قره‌باغ: فرودگاه نظامی گنجه را زدیم

تنش‌های میان باکو و ایروان از یکشنبه هفته گذشته (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مداوم به قلمروهای خود متهم کردند و این درگیری‌ها علیرغم درخواست‌های بین‌المللی از طرفین برای خویشتنداری، همچنان ادامه دارد.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جدیدترین تماس تلفنی خود با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، ضمن متهم کردن ترکیه به ورود به تقابل نظامی دو کشور ارمنستان و آذربایجان اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه به منطقه قره باغ اعزام شده‌اند.

این دومین مکالمه تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان با صدر اعظم آلمان در چند روز گذشته محسوب می‌شود که در آن مرکل بر لزوم آتش‌بس در منطقه قره باغ و از سرگیری فرایند صلح میان دو کشور تأکید کرد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    20 1
    از نظر ما مردم هم حمله به غیر نظامیان محکوم است
  • US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 9
    یک روستا دیگه هم آزاد شد خطوط جنوب قره باغ فروریخت پیشروی ها سریع تر خواهد شد به خاطر همین ارمنی ها مناطق مسکونی آذربایجان رو هدف قرار میدن تا جلوی پیشروی آذربایجان رو بگیرن تا الان پانزده روستا آزاد شده
  • CA ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 8
    به هر حال قره باغ هم کلی غیرنظامی کشته شدند چون جنگ هست و در جنگ هر جایی ممکن هست حمله شود. قره باغ اکثرا ارمنی هستند برای همین بجای تفکر هشتاد سال پیش که قره باغ بخشی از آذربایجان بود بایستی قبول کرد که کمونیست باعث تغییر بافت جمعیتی شده و امکان برگشت به هشتاد سال پیش وجود ندارد و نیاز به یک راه میانه هست وگرنه این جنگ باعث کشته شدن غیرنظامیان زیادی خواهد گردید.واپسگرایی سیاسی همیشه در جهت سرکوب مخالفین هست .
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      8 6
      خاک هیچ کشوری قابل مذاکره نیست
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      1 1
      اینا که کشور نیستن و دارن سر خاک ایران میجنگن
  • US ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 9
    ارتش آذربایجان شهر جبرائیل و روستاهای اطراف آن رو آزاد کرد
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      0 2
      به ما چه
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 2
    دستش تا ارنج خونیه اونوقت محکوم میکنه
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 3
    ترکیه عامل اصلی این جنگ است
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    کاش دیپلماسی کشور ما هم در مقابل تجاوزات ارمنستان با صراحت بیشتری موضع گیری میکرد. بالاخره قره باغ آزاد میشه و ما میمانیم و حرف و حدیثها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس