کد خبر 1126197
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
ترامپ و بایدن

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نامزد حزب‌ دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در دو ایالت کلیدی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز - کالج سینا نشان می‌دهد که «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در دو ایالت کلیدی از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رقیب جمهوری‌خواه خود پیش افتاده است.

به نوشته وبگاه «هیل»، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در ایالت پنسیلوانیا با ۷ درصد و در ایالت فلوریدا با ۵ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

به عبارت دیگر در ایالت پنسیلوانیا ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی به بایدن و ۴۲ درصد دیگر نیز به ترامپ رأی‌ داده‌اند.

در ایالت فلوریدا نیز ۴۷ درصد از بایدن و ۴۲ درصد دیگر از ترامپ حمایت کرده‌اند.

رقابت انتخاباتی در این دو ایالت سرنوشت‌ساز که ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی در آنها پیروز شد، پیش از مناظره انتخاباتی این دو نامزد تقریباً پایاپای بوده است.

نظرسنجی مشترک دیگری از سوی شبکه ای‌بی‌سی و روزنامه واشنگتن پست بعد از این مناظره، برتری ۹ درصدی بایدن در ایالت پنسیلوانیا را نشان داد.

همچنین بعد از برگزاری این مناظره، نظرسنجی مشترک شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» و مرکز تحقیقاتی «چنج ریسرچ» نیز نشان از برتری ۱۳ درصدی بایدن در سطح ملی داشت.

این نظرسنجی، از روز چهارشنبه بعد از برگزاری مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن آغاز شده است و ظاهراً تا جمعه روز اعلام مثبت شدن تست کرونای ترامپ ادامه داشته است.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک، در جریان این نظرسنجی در روز جمعه یعنی روز اعلام خبر ابتلای ترامپ به کرونا، حمایت از بایدن کاهش یافته است.

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت بیماری ترامپ روزبه‌روز افزایش می‌یابد، ترامپ بامداد امروز با انتشار پیامی ویدئویی اعلام کرد که حال او خوب است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس