شهید محمدجواد تندگویان

محمدرضا کارگر در خصوص شایعات مبنی بر خارج شدن کاخ گلستان از ثبت جهانی گفت: چنین شایعه‌ای صحت ندارد و این مجموعه با رعایت استانداردهای لازم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خطری آن را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مشرق، هفته تهران بهانه‌ای شد تا بار دیگر به معضلات عرصه میراث فرهنگی و گردشگری این کلان شهر اشاره کنیم. کلان شهری که به اندازه تمام وسعتش جاذبه‌های گردشگری را در خود جا داده است اما همواره مغفول می‌مانند و صرفا در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تهران با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری به معبر و نه مقصد گردشگری تبدیل شده است.

افتتاح خانه موزه شهید تندگویان تا یک سال دیگر

کارگر در خصوص آخرین وضعیت خانه موزه شهید تندگویان اظهار کرد: این مجموعه کامل شده و مدیریت آن زیر نظر وزارت نفت است. خانواده شهید تندگویان در این زمینه همکاری کامل را انجام داده‌اند و وزارت میراث فرهنگی آماده است تا در راستای راه اندازی هرچه سریع تر این مجموعه همکاری لازم را داشته باشد و اگر اراده لازم وجود داشته باشد، به زودی این مجموعه افتتاح خواهد شد و می‌توان در سال ۱۴۰۰ نیز از این پروژه رونمایی کرد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی در خصوص شایعات مبنی بر خارج شدن کاخ گلستان از ثبت جهانی افزود: چنین شایعه‌ای صحت ندارد و این مجموعه با رعایت استانداردهای لازم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خطری آن را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته برنامه‌های مفصلی در خصوص هفته تهران برگزار شد اما در سال جاری به علت شیوع کرونا نمی‌توان آنگونه که شایسته است این مراسم را برگزار کرد ولی می‌توان در این هفته عنوان کرد که پروژه‌های تاریخی و فرهنگی تهران همچنان با قدرت در دستور کار قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس