قاچاق دو میلیارد دلاری لباس به ایران/ مسیر تولیدکنندگان هموار نیست

عضو مجمع نمایندگان گفت: مبارزه با قاچاق سنگین کالا یکی دیگر از مسائلی است که به شدت نیازمند پیگیری است به نحوی که فقط در بخش مسنوجات و پوشاک بیش از ۱.۸ میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته است و این یک رقم بسیار بالا و مشکل ساز است.

به گزارش مشرق، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، اظهار داشت: در کرمانشاه سه نوع مشکل پیش روی صنعت گران است و سعی می‌کنیم با پیگیری نمایندگان این مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: بخش اول مشکلات پیش روی صنعتگران با رایزنی نمایندگان در داخل استان و همکاری مدیران استان حل خواهد شد و بخش دوم نیازمند چانه زنی نمایندگان استان در سطح کشوری و وزارت خانه‌های مربوطه است و با توجه به همدلی که در بین نمایندگان استان وجود دارد برای حل کردن این مشکلات نیز تلاش بسیاری شده است.

حسینی کیا ادامه داد: بخش سوم مشکلات در سطح ملی مطرح بوده و نیازمند مساعدت کلیه نمایندگان مجلس است به عنوان مثال سامانه بهین یاب که در صنعت فولاد فعال است و نقش یک فیلتر را بازی می‌کند خود نیازمند یک فیلتر است.

نماینده سنقر ادامه داد: مبارزه با قاچاق سنگین کالا یکی دیگر از مسائلی است که به شدت نیازمند پیگیری است به نحوی که فقط در بخش مسنوجات و پوشاک بیش از ۱.۸ میلیارد دلار قاچاق صورت گرفته است و این یک رقم بسیار بالا و مشکل ساز است.

عضو مجمع نمایندگان استان گفت: در بخش کشاورزی یک مشکل بزرگ وجود دارد به نحوی که ما کشاورز را از مالیات معاف کرده‌ایم اما به این بهانه هزینه اقلام مصرفی آن را بر اساس نرخ جهانی به او تحویل می‌دهیم اما محصول او را با نرخ مصوب داخلی خریداری می‌کنیم به عنوان مثال گندم با کلی تلاش نمایندگان علیرغم چند صد رشد کود و سایر اقلام مصرفی با قیمت ۴ هزار تومان مصوب شد در حالی که قیمت این محصول در بازار جهانی حدود ۸ هزار تومان است.

وی ادامه داد: اگر این محصول را با قیمت جهانی خریداری کنیم کشاورز گندم خود را با قیمت ۸ هزار تومان می‌فروشد و از این مبلغ حدود ۷۰۰ تومان را مالیات می‌دهد.

عضو کمسیون صنایع مجلس در ادامه سخنان خود به مشکلات داخلی استان نیز اشاره کرد و گفت: راه‌های پیش روی تولیدکننده باید همواره بوده و ادارات مرتبط روند بروکراسی را تسهیل کنند و این روند صحیح نیست که تولید کننده برای اخذ مجوزات لازم به یک کفش فولادی نیازمند باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    مشرق جان زیرعکس نماینده ،خط4 ،مسنوجات صحیح نبست،منسوجات صحیح است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس