استرا‌ماچونی: دیگر تماسی نگرفتند، غم‌انگیز است/ مدیربرنامه نوری: مذاکره در هیچ سطحی وجود ندارد

به‌نظر می‌رسد حضور مربی خارجی یا دورگه در استقلال به‌طور کامل منتفی است و باید منتظر انتخاب یک گزینه داخلی باشیم.

به گزارش مشرق، بعد از خداحافظی و استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری باشگاه استقلال نام مربیان زیادی برای هدایت این تیم در این حدود یک ماه اخیر مطرح شد؛ از استراماچونی ایتالیایی که به‌خاطر وضع قوانین جدید در فوتبال ایران هرگز نتوانست روی نیمکت استقلال برگردد تا الکس نوری دورگه و مربیان داخلی مانند قلعه‌نویی، فکری، نکونام، پاشازاده و غیره. هرچند در این بین صحبت از ابقای مجید نامجومطلق نیز به گوش رسید، ولی باتوجه به آنکه وی همراه استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا توفیقی به‌دست نیاورد نام او تقریبا از جمع گزینه‌های سرمربیگری آبی‌پوشان خارج شده و بعید است کادر مدیریتی جدید برای ادامه فعالیت این باشگاه پرطرفدار نام نامجومطلق را مدنظر قرار دهد. با این‌حال همان‌طور که پیش از این و به‌مراتب درخصوص استراماچونی ایتالیایی صحبت‌های زیادی در رابطه با دلایل لغو سفر او به ایران برای گرفتن دوباره سکان هدایت آبی‌پوشان مطرح شد، اما درنهایت وضع قانون ممنوعیت قرارداد با سرمربیان و بازیکنان خارجی این قضیه را کنسل کرد، این درحالی است که جدا از قانون جدید وضع‌شده طرفین مدت‌ها بر سر مسائل مالی و قراردادی با یکدیگر چالش داشتند.

پیش از این در گزارشی از درخواست پیش‌قرارداد 900هزار دلاری استراماچونی و به‌نوعی دبه کردن این سرمربی از دیدگاه مدیران وقت استقلال خبر دادیم که البته احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق این باشگاه در آخرین مصاحبه تصویری خود با کانال رسمی استقلال این موضوع را تایید کرد و یکی از دلایل مهیا نشدن شرایط بازگشت سرمربی ایتالیایی به ایران را به همین موضوع نسبت داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش الکس نوری به خبر توافقش با استقلال

هنوز اما برخی امیدوارند استراماچونی به استقلال برگردد، اما آیا در روزهای اخیر مذاکره جدیدی با او انجام شده است؟ درخصوص آخرین اظهارات سعادتمند چند کلامی با استراماچونی به گفت‌وگو پرداختیم و نظرات او درخصوص این اظهارنظر سعادتمند را از وی جویا شدیم و همچنین از استرا خواست تا آخرین وضعیت خودش را نیز عنوان کند که او در این گفت‌وگوی کوتاه گفت: «متاسفم آنها هیچ تماسی با من نگرفتند و این خیلی ناراحت‌کننده و داستانی غم‌انگیز است. برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.»

این صحبت‌های استراماچونی نشان می‌دهد پرونده این سرمربی حتی باوجود مدیریت جدید در باشگاه استقلال برای همیشه بسته شده و حالا آبی‌پوشان باید منتظر حکم فیفا درخصوص شکایت سرمربی ایتالیایی از باشگاه ایرانی بمانند؛ حکمی که به عقیده سعادتمند حدود ۲ میلیون یورو برای استقلال آب می‌خورد و باشگاه تنها ۷ تا ۱۰ روز برای پرداخت آن فرصت خواهد داشت.

 از الکس چه خبر؟

با منتفی شدن حضور استراماچونی در استقلال نام الکساندر نوری ازسوی مسئولان این باشگاه مطرح شد و جالب اینکه چند ساعت مانده به برکناری احمد سعادتمند وی سعی کرد با روکردن یک برگ برنده بزرگ یعنی توافق با نوری ورق را به سود خویش چرخانده و از مظان اتهام بگریزد؛ امری که البته محقق نشد و قبل از اینکه سعادتمند بخواهد در ساعات پایانی مدیریت خود از این توافق بزرگ خبر بدهد، چند ساعت قبل از آن هیات‌مدیره به این نتیجه رسید که خود او باید از مدیریت استقلال برکنار شود. مدیرعامل برکنارشده این باشگاه درحالی به یکباره از این توافق با نوری خبر داد که حدود ۱۱ روز از آخرین مذاکرات و رایزنی‌ها با این سرمربی دورگه گذشته بود و همین موضوع برخی شایعات را به‌وجود آورد که باوجود اینکه مدیربرنامه‌های ایرانی او در کشور حضور دارد، استقلالی‌ها با چه فرد یا افرادی به‌عنوان مدیربرنامه‌های الکساندر نوری طی 11 روز توقف در مذاکرات به مذاکره پرداخته و توانستند رضایت این سرمربی دورگه را از وی جلب کنند!

در ادامه نوری در یک پست اینستاگرامی پرده از یک واقعیت مهم یعنی بازی کردن با نامش برداشت و اعلام کرد توافق جدی و صادقانه‌ای با هیچ تیمی نداشته است، این درحالی است که با روی‌کار آمدن مددی دوباره برخی شایعات حکایت از آن داشت که او به‌عنوان سرپرست جدید استقلال قصد دارد هرچه سریع‌تر و در فاصله حدود سه‌هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر مذاکرات مجدد با نوری را از سر بگیرد. مدیر برنامه‌های الکساندر نوری در این خصوص تاکید کرد: «درحال حاضر هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم در هیچ سطحی وجود ندارد و همان‌طور که آقای نوری هم گفتند، تا به امروز با هیچ تیمی توافقی انجام نشده است. الان هم فقط ۲۰ روز تا آغاز رقابت‌های فصل جدید باقیمانده و دیگر بعید است اتفاق خاصی بیفتد.»

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد حضور مربی خارجی یا دورگه در استقلال به‌طور کامل منتفی است و باید منتظر انتخاب یک گزینه داخلی باشیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    دارم کیف می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس