هادی محمدی متقی زارعی فواد ایزدی

ایزدی افزود: اکنون جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا را در اختیار دارند و در هشت ایالت از ۹ ایالتی که خاکستری و تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات هستند، قوه مقننه ایالتی را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق،  «فؤاد ایزدی» با اشاره به اینکه مناظره نخست نامزدهای انتخاباتی کاخ سفید از نشانه‌های افول آمریکاست، عنوان کرد: افراد فرهیخته در آمریکا از اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری این کشور از بدترین الفاظ نسبت به هم استفاده ‌کردند، ناراحت هستند و در فرهنگ آمریکایی این الفاظ پسندیده نیست.

ایزدی با بیان اینکه جوبایدن در این مناظره بددهن‌تر از ترامپ بود، افزود: ترامپ متوجه شده است که به آسانی نمی‌تواند در انتخابات پیروز شود و بر این اساس، طراحی وی برای انتخابات، اعلام تقلب است؛ البته زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات آمریکا از طرف رییس‌جمهور این کشور عجیب است.

ایزدی افزود: اکنون جمهوری‌خواهان رأی ۲۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا را در اختیار دارند و در هشت ایالت از ۹ ایالتی که خاکستری و تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات هستند، قوه مقننه ایالتی را در اختیار دارد؛ بنابراین طرح دعوای ترامپ برای ماندنش در کاخ سفید است. انتخابات از هر مسیری بگذرد به نفع ترامپ است و تقلبی که وی مطرح می‌کند، سبک پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. ترامپ در یک ساعت مناظره با جوبایدن ۱۲۰ بار صحبت‌های وی را قطع کرد.

بایدن و ترامپ هر دو به افول آمریکا اعتقاد دارند و این نشان می‌دهد اجماعی در این زمینه در آمریکا وجود دارد. وی با اشاره به اینکه مناظره یک ساعت و نیمه‌ترامپ و بایدن، دوره کامل آمریکاشناسی است و واقعیت‌های این کشور را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا تاکنون میلیاردها دلار برای مثبت نشان دادن وجهه خود در سیاست خارجی هزینه کرده است. این مناظره به ضرر مردم آمریکا و هر دو نامزد بود زیرا ترامپ عملکرد و بایدن برنامه‌ای برای ارائه نداشتند.

آمریکای امروز با گذشته متفاوت است زیرا مشکلات، درگیری‌ها و اتهاماتی که اکنون مقامات آمریکا به یکدیگر می‌زنند در این سطح نبوده است.  این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه نخبگان آمریکا دل خوشی از ترامپ ندارند و مردم از نظام دوحزبی آمریکا منزجر شده‌اند، یادآور شد: وضع کنونی آمریکا اتفاقی نیست و تفکر لیبرال‌دموکراسی و نظام سرمایه‌داری، آمریکا را به اینجا رسانده است. بایدن، عصاره عرصه سیاسی و ترامپ، عصاره عرصه اقتصادی آمریکاست و این باید درسی باشد که چرا کشوری با آن وسعت، جمعیت و منابع به اینجا رسیده است.

منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    3 0
    به نظر شما به کجا رسیده؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    6 10
    شيطون ،دوست دارى ترامپ رئيس جمهور شود!!!
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    11 9
    دقیق ترین تحلیل ها از وضعیت آمریکا را استاد ایزدی ارائه می کند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 9
    مردم امریکا هم بخوان ترامپ بره گورش گم کنه.دکتر فواد نمیذاره.دکتر جان هرکی دوست داری بذار بره اون بی...
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    11 1
    در خرداد 1400 از لیبرالهای سرمایه دار خلاص می شویم
  • FR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    بایدت آدم بد ذهن معتاد الدنگیه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    آقای دکتر ایزدی استاد در حوزه روابط بین الملل هستند و براساس واقعیت های درونی آمریکا اظهار نظر کرده اند.این که ترامپ یا بایدن برسر کاربیاید چندان تفاوتی ندارد. آیا میدانید پایه تحریم ها را حزب دمکرات گذاشته اند و جمهوری خواهان برروی آن آچرچینی می کنند؟ سگ زرد برادر شغال است. تحلیل وپروپاگاندای مزدوران و جریان غربگرای داخل شما را فریب ندهد.
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    برای ما مردم ایران اسلامی فرقی نمی کند که نما گاو رای بیاورد یا نماد فیل. هردو بمنزله سگ زرد برادر شغال میباشند ایران از هردو حزب امریکا در تاریخ خود آسیب فراوان دیده است ساده لوحانه هست کسی بگوید دمکراتها بهتر از جمهوری خواهان هستند
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    تحلیل جناب دکتر ایزدی براساس اطلاعات و بینش یک انسان بسیار باسواد. یک همچنین شخصی باید رییس جمهور این مملکت شود. سپاس
  • سربدار IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    خانم وندی شرمن رئیس تیم آمریکا در مذاکرات 1+5 ایران، اخیراً کتاب خاطراتش را منتشر کرده که دربخش زیادی ازآن به جزئیات مذاکرات با طرفهای ایرانی پرداخته است.این دیپلمات یهودی که در جریان مذاکرات هسته ای به علت اظهارات توهین آمیزش در باره اینکه«فریبکاری بخشی از ذات مردم ایران است»که با خشم مردم ایران مواجه شد یک روز قبل ازتوافق( برجام و در اوج مذاکرات)، روحانی،رئیس جمهور ایران،توییتی زده بود به این مضمون که توافق تقریباً آماده است.با آن که او خیلی سریع این توییت را پاک کرد.ولی دست ایران را رو کرد.آنها دیگردر موقعیتی نبودند که توافق را از بین ببرند اولین بذرهای توافق با ایران پس از سخنرانی سالانه رئیس جمهوری بوش در سال 2002کاشته شد. جان کری، که آن زمان رئیس روابط خارجی سنا بود سفیر ایران در سارمان ملل را در بین نخبگان ایران،فردی ترقی خواه وکسی که می شد با او توافق کرد یافت. آن مرد جواد ظریف بود. در آخرین هفته من در مقام معاونت سیاسی وزارت خارجه ..... به سوئیت هتل مجید(تخت روانچی)و عباس(عراقچی)رفتم تا آنها را ببینم....همچون گذشته نمی توانستیم باهم دست بدهیم یا همدیگر را لمس کنیم حتی الان که وقت وداع بود ولی این دو ایرانی ، دو فرش زیبا را برای هدیه خداحافظی آورده بودند که بکی از طرف وزیر خارجه ،ظزیف و آنها بودو دیگری از طرف دفترریاست جمهور روحانی.... ومن... برای آنها هدیه ای مهیا نکرده بودم(از آنجا که ما رابطه دیپلماتیک نداریم،اعطای هدایا به لحاظ سیاسی مشکلاتی دارد)...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس