کد خبر 1125551
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
متهم

زن میانسال وقتی 6 ماه بعد از مرگ برادرش سرگرم تمیز کردن خانه وی بود به سرنخی رسید که راز قتل این مرد به دست پرستارش را فاش کرد.

به گزارش مشرق، اوایل تیر امسال زنی با مراجعه به پلیس خواهان بررسی پرونده مرگ مشکوک برادرش شد. وی به مأموران گفت: برادرم صابر - 61 ساله - دوازدهم دی سال گذشته در خانه‌اش فوت کرد چون بیمار بود پزشکی قانونی مجوز صادر کرد و او را دفن کردیم. تا اینکه چند روز قبل برای نظافت به خانه برادرم رفتم اما متوجه یکسری داروهای خواب آور شدم که با بیماری برادرم هیچ ربطی نداشت و ما برایش نخریده بودیم.

وی افزود: برادرم به‌علت بیماری و تنهایی قادر به مراقبت از خود نبود به‌همین خاطر از یک شرکت خدماتی برایش پرستار گرفته بودیم. اما هنوز یک ماه از حضور فریبا - 35 ساله - در خانه برادرم نگذشته بود که این زن به ما خبر داد برادرم فوت کرده است بعد هم ناپدید شد. به ماجرا مشکوک شدم وقتی منزل برادرم را بررسی می‌کردم متوجه شدم اموالی از قبیل اسناد و مدارک هویتی برادرم نیز به سرقت رفته است و در این رابطه به فریبا مظنون هستم.

بیشتر بخوانید:

ماجرای قتل ناموسی در کنگان چه بود؟ +توضیح پلیس

پس‌از شکایت زن میانسال پرونده‌ای تشکیل و از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امورجنایی تهران به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل فرستاده شد.

سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی و بررسی محتویات پرونده، دستگیری پرستار را در دستور کار خود قرار دادند و با مراجعه به شرکت خدماتی متوجه شدند فریبا به علت اعتیاد از کار اخراج شده است، در ادامه تحقیقات مشخص شد فریبا در شرکت خدماتی دیگری مشغول به‌کار بوده که به علت سرقت از آنجا هم اخراج شده است.

کارآگاهان با جمع‌بندی اسناد و شواهد به این نظر رسیدند که پرونده فوت صابر عادی نبوده و قتل اتفاق افتاده است.

این مقام انتظامی پایتخت بیان کرد: با توجه به ناشناس بودن محل زندگی فریبا، کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم محل تردد وی را در محدوده شرق تهران شناسایی کردند و طی یک عملیات پلیسی در نهم مهرماه وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

فریبا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرمی شد ولی با دیدن شواهد و مستندات علمی پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن پذیرش قتل گفت: من برای کار از شهرستان به تهران آمدم و به یک شرکت خدماتی مراجعه کردم و آنها مرا به متوفی معرفی کردند و با انعقاد قرارداد سه ماهه در آذر سال گذشته در خانه وی کار و از او پرستاری می‌کردم.

وی ادامه داد: از آنجایی که پول نداشتم و اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشتم نقشه سرقت از منزل را کشیدم که با تهیه 30 قرص خواب آور غذای شام او را مسموم کردم. بعد هم در جست‌وجوی خانه فقط یک میلیون تومان پول نقد و اسناد و مدارکی پیدا کردم که همه را برداشتم اما شب همان‌جا خوابیدم.

وقتی که صبح بیدار شدم دیدم صابر حال خوبی ندارد که سریعاً با اورژانس تماس گرفتم ولی دیر شده بود، وقتی عوامل اورژانس رسیدند صابر فوت کرد و من با خواهرانش تماس گرفتم و خبر مرگش را دادم سپس فرار کردم.

بدین ترتیب متهم با صدور قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    8 0
    شرکتهایی که پرستاربه کارمی گیرندمی بایستی ازلحاظ سوء پیشینه وعدم اعتیاد آنهامطمئن شوند.
  • DE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    6 0
    مملكت گل و بلبل، واقعا در همه زمينه ها دستاورد داشتيد!
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    2 0
    1 ملیون برا ما خیلی پوله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس